1mz-fe

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Hoe staat het hiermee? Loopt ze al?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

mr2PUNTfreak schreef:Hoe staat het hiermee? Loopt ze al?
Het heeft een tijdje stil gestaan, had geen uitlaat flensen, de laserbank van de gene die dat voor me regelde ging stuk, dus langzaam wordt de boel weer opgestart. :)

Ompinnen is voor 90% klaar, dus hoop hem voor de kerst te kunnen starten.

Voorkant zit weer helemaal in elkaar inclusief rev6 quadlights, nieuwe alu radiator en radiator slangen. Oude airco is helemaal uitgebouwd.

to do list:

- Uitlaat passend maken (meeste werk)
- inlaat passend maken (wacht nog op wat laser werk)
- Ompinnen afmaken
- brandstof toevoer afmaken
- Oude alarm uitbouwen (slecht gemonteerd/ functionerend)
- Starten en foutcodes er uit
- Schroefset er onder
- Nieuwe klauwen (alu 4 pots) , rvs gevlochten slangen, blokken (yellow stuff) en schijven voor
- Klauwen achter reviseren (Zaten helemaal vast), rvs gevlochten slangen, en yellow stuff en nieuwe schijven achter.

- keuren

- brace er onder
- subwoofer er in
- PU bussen er onder
- RVS strut cross bars er in. (waarschijnlijk moet achter aangepast worden)
- dual spal fans in de turbokap
- Toerenteller aanpassen
- spoorverbreeders en 18" met nieuw rubber er weer onder.
- vleugelschanieren er op.
- Turbo kap spuiten in goede kleur
- rev3 kofferklep en spoiler spuiten en rev1/2 spoiler gaten wegwerken


Alle onderdelen heb ik al liggen.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Even een update:
Afbeelding

om-pinnen bijna klaar

Afbeelding

Het demonteren van een van de chinese spruitstukken om deze geschikt te maken voor gebruik in de emmer.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Afbeelding

Zo pijpen netjes op maat gemaakt, nu kan iemand die wel kan tig-gen het voor me af maken :p
Don't shoot the messenger!
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Aparte manier van bedraden! Heb ik in een auto nog niet eerder gezien zo. Wat heeft je doen besluiten het op deze manier aan te pakken?

Je hebt wel wat moois gemaakt van dat blok!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

decipherer schreef:Aparte manier van bedraden! Heb ik in een auto nog niet eerder gezien zo. Wat heeft je doen besluiten het op deze manier aan te pakken?

Je hebt wel wat moois gemaakt van dat blok!
Ideetje van mijn vader (Elektro man)

Had simpelweg de juiste/ volledige schema's niet beschikbaar.

Zo kunnen de draden overzichtelijk en systematisch nagelopen en doorgemeten worden.

Weet/ wist ook nog niet precies hoelang alles moest worden dus op deze manier kan straks, als alles goed werkt, op de juiste lengte gemaakt worden en wordt het een nette kabelboom.

Thanks!, als jij hem al niet half gedemonteerd had dan had ik hem waarschijnlijk nooit helemaal uit elkaar gehad en was die waarschijnlijk niet zo mooi geworden!
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Waarom vleugelscharnieren erop? Bedoel je daarmee lambo doors?

Je bent trouwens wel lekker bezig zeg! Deze reed vroeger rond in Delft. N nu is t een lucky MR2! Haha
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Sherwin schreef:Waarom vleugelscharnieren erop? Bedoel je daarmee lambo doors?

Je bent trouwens wel lekker bezig zeg! Deze reed vroeger rond in Delft. N nu is t een lucky MR2! Haha
Yup, Lambo Style Doors.

vorig jaar voor een redelijk prijsje op de kop kunnen tikken.

Maar dat heeft voorlopig geen prioriteit. Deze emmer heeft ze blijkbaar al eerder gehad!

Zij schermen zijn er al op aan gepast en er zit een afgebroken bout in een van de scharniergaten!
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Heb je wel een aardlek in de meterkast aangesloten? :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Ricardos schreef:Heb je wel een aardlek in de meterkast aangesloten? :P
Yup, zelfs 3-fase stroom!
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Loopt ze nu al eens een keer?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

mr2PUNTfreak schreef:Loopt ze nu al eens een keer?
Voor de zomer nog!

Heb net vandaag mijn Hydraulische pers ontvangen. Druk van het weekend alle bussen uit alle ophangings delen en dan gaan ze zo snel mogelijk naar de straler/ poedercoater.

Uitlaat heb ik voor de helft af. daar ga ik morgen nog even mee bezig.

Zodra ik de uitlaat af heb en nieuwe slangen binnen heb voor naar de kachel dan ga ik starten.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Afbeelding

Dit krijg je al er een flapdrol aan je bedrading heeft gewerkt en je besluit om alles te repareren.

Afbeelding

Het alarm dat nog niet half naar behoren werkte.

Afbeelding

Praktisch elke draad achter het dashboard was twee keer doormidden geknipt en weer aan elkaar gemaakt!
Zo nu en dan kwam ik ook nog wat brandgevaar tegen!
Uit eindelijke alle beschadigde draden vervangen/ gesoldeerd.

Afbeelding

Geen ophanging meer.

Afbeelding

Onderdelen voor haar pedicure

Afbeelding

M10 verstelbare drop links.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Hoppa, nieuw en belangrijk onderdeel binnen. Had niet genoeg plek voor een volledig filter op de standaard plek. Daarnaast kan ik nu twee (grote) filters kwijt.

Afbeelding
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

hou je oliedruk in de gate.. kan zijn dat met die set je oliedruk zakt of traag opbouwt... maar dat merk je vrij vlug .. rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtiktiktiktikknotsbam.. rook.. olie..
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

frankie-turbo schreef:hou je oliedruk in de gate.. kan zijn dat met die set je oliedruk zakt of traag opbouwt... maar dat merk je vrij vlug .. rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtiktiktiktikknotsbam.. rook.. olie..
Thanks voor de feedback, heb een olie druk meter, zal hem niet te hoog hangen.

Olie druk iets verhogen misschien een goed idee?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

standaard pomp kun je weinig mee, als je ze gaat shimmen voor hogere druk krijg je vaak alleen piek drukken en geen constante drukken. maar heb geen ervaringen met 1mz oliepomp.. als die standaard al net zoon hoge druk geeft als die van een gen4 3sgte dan komt het wel goed..
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

frankie-turbo schreef:standaard pomp kun je weinig mee, als je ze gaat shimmen voor hogere druk krijg je vaak alleen piek drukken en geen constante drukken. maar heb geen ervaringen met 1mz oliepomp.. als die standaard al net zoon hoge druk geeft als die van een gen4 3sgte dan komt het wel goed..
wat is de standaard druk van een gen 4 3sgte?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

uitgaande van de mijne bij stationair 700rpm 2,5 bar, en bij 5000rpm 7 bar... met 90 graden warme 10w60 olie,
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Eindelijk een grote doorbraak, mijn onderstel is terug en nu kan ik eindelijk mijn emmer afmaken!

Zo ging het naar de poedercoater:
Afbeelding

Zo kwam het terug, Ik kreeg er nog net geen harde plasser van!
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe PU bussen er in.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding
Had nog een gereviseerde stuurinrichting liggen.

Afbeelding

Iemand enige idee waar deze bussen van/ voor zijn? (MK3?) De enige plek waar ik nog geen PU bussen heb zijn de achter in de naven en aan de rear-toe contral arms.
Don't shoot the messenger!
Plaats reactie