Panne met de MR..
Moderator: Pieten
- Jona1985
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
- Type MR2: AW11
Panne met de MR..
Niet te geloven..
Ik rij gister op de snelweg, kom eindelijk uit de file, dus wil met het verkeer mee oprijden... gaat het helemaal uit het niks mis.
M'n motor geeft geen vermogen meer en het schakelen leek wel stroever te gaan, ik hoorde iets van een ratelend geluid (maar dit was niet constant) en vervolgens een hoop rook.
Het enige wat ik kon doen is de vluchtstrook op schieten. De motor was niet uitgevallen, maar ik had hem uitgezet. Na proberen te herstarten wilde hij niet meer aan.
In de motorruimte was te zien dat de motor het een en ander uitgespuugd had..
Zondag gaan we er naar kijken, en ik hoop dat de schade meevalt.
Misschien dat de experts al ideeën hebben wat het zou kunnen zijn?
Groeten,
Jonathan
Ik rij gister op de snelweg, kom eindelijk uit de file, dus wil met het verkeer mee oprijden... gaat het helemaal uit het niks mis.
M'n motor geeft geen vermogen meer en het schakelen leek wel stroever te gaan, ik hoorde iets van een ratelend geluid (maar dit was niet constant) en vervolgens een hoop rook.
Het enige wat ik kon doen is de vluchtstrook op schieten. De motor was niet uitgevallen, maar ik had hem uitgezet. Na proberen te herstarten wilde hij niet meer aan.
In de motorruimte was te zien dat de motor het een en ander uitgespuugd had..
Zondag gaan we er naar kijken, en ik hoop dat de schade meevalt.
Misschien dat de experts al ideeën hebben wat het zou kunnen zijn?
Groeten,
Jonathan
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Jona1985 schreef:Nee geen benzine. Volgens mij koelvloeistof. Was wel moeilijk te zien in donker, en ben vekoude dus ruiken gAat ook lastig.
File en geen koelvloeistof gaat vaak samen... maar geen compressie?
Zonder geratel zou ik denken dat je geen compressie zou hebben door een erg lekke kop(pakking) (warm lopen in de file)
Maar ben bang dat er meer, en anders iets anders, aan de hand is.....
Don't shoot the messenger!
Niet dat ik je schrik wil aanjagen, maar ik heb een tijdje terug bijna identiek hetzelfde meegemaakt. We hebben het blok er mogen uithalen en binnendoen voor revisie
Toeval of niet, ik heb ook een US turbo
Ik duim voor je dat je beter/goedkoper vanaf komt dan ik
Toeval of niet, ik heb ook een US turbo
Zuinig of niet, je weet nooit 100% zeker wat de vorige eigenaren ermee uitgespookt hebben. Ik ben ook super zuinig met de mijne, altijd op tijd z'n onderhoudje, 15km warmrijden, mooi laten uitdraaien,... en toch stond ik ook plots stil op de pechstrook (was dan nog op 326km van m'n huis)Jona1985 schreef:Anders ik wel.. ben bang voor motorschade
en Dat terwijl ik er super zuinig mee omga :/
Ik duim voor je dat je beter/goedkoper vanaf komt dan ik
- Jona1985
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
- Type MR2: AW11
Oh f#ck.. hoop echt niet dat het zover komt. Wat was je kwijt voor de revisie?
Als het die kant op gaat, denk ik liever een JDM blok er in te willen hangen, maar dat wordt sparen!!
Als het die kant op gaat, denk ik liever een JDM blok er in te willen hangen, maar dat wordt sparen!!
Manuelos schreef:Niet dat ik je schrik wil aanjagen, maar ik heb een tijdje terug bijna identiek hetzelfde meegemaakt. We hebben het blok er mogen uithalen en binnendoen voor revisie
Toeval of niet, ik heb ook een US turbo
Zuinig of niet, je weet nooit 100% zeker wat de vorige eigenaren ermee uitgespookt hebben. Ik ben ook super zuinig met de mijne, altijd op tijd z'n onderhoudje, 15km warmrijden, mooi laten uitdraaien,... en toch stond ik ook plots stil op de pechstrook (was dan nog op 326km van m'n huis)
Ik duim voor je dat je beter/goedkoper vanaf komt dan ik
- m4rcu5
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik wil niet de rol van een mede forummer overnemen, maar even het linkje naar wikipedia over de 3s-ge: https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... gine#3S-GE
Zo ver ik weet zou er geen schade aan de kleppen of zuiger moeten zijn.The pistons are made from an aluminium alloy, designed to withstand high temperatures. An indentation is incorporated into the piston head to prevent the pistons from hitting the valves, should the timing belt break (this is not true of the later BEAMS motors). This is commonly referred to as a "non-interference" engine. Piston pins holding the pistons in place are locked by snap rings. The "Outer Shim Type System" allows for the replacement of the shims without the need to remove the camshaft. To adjust the valve clearance, adjust the shims above the valve lifters.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields