nieuw probleem na olie lekkage en nieuwe downpipe
Moderator: Pieten
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
nieuw probleem na olie lekkage en nieuwe downpipe
Na repareren van mijn olieprobleem en monteren berk downpipe
Als ik gas geef gaat eningecheck branden en is al het vermogen weg.
boost = max 0.7 bar
[youtube]1vnde7CT4JU[/youtube]
in laatste paar seconden gebeurd het al bij ong 2100 toeren.
Hoe moet ik de foutcode uitlezen als die niet blijft branden?
Is knocksensor stuk of schiet die in de beveiliging voor te veel boost?
Het gebeurd niet iedere keer, maar als het eenmaal gebeurd blijft het ook een paar minuten zo doorgaan.
Mvg Paul
Als ik gas geef gaat eningecheck branden en is al het vermogen weg.
boost = max 0.7 bar
[youtube]1vnde7CT4JU[/youtube]
in laatste paar seconden gebeurd het al bij ong 2100 toeren.
Hoe moet ik de foutcode uitlezen als die niet blijft branden?
Is knocksensor stuk of schiet die in de beveiliging voor te veel boost?
Het gebeurd niet iedere keer, maar als het eenmaal gebeurd blijft het ook een paar minuten zo doorgaan.
Mvg Paul
Het hoef niet te blijven branden. Je steekt ff een paperclipje in de diagnostics poort(Te1 en E1) en dan zet je de auto op contact en dan gaat tie knipperen. Als het 5 keer gaat knipperen en eventjes niks en dan weer 2 keer, dan is het je knock sensor.
Ik had vorige maand m'n knocksensor moeten vervangen. Hij sloeg ook aan rond de 2400 RPM, maar het bleef wel branden.
Ik had vorige maand m'n knocksensor moeten vervangen. Hij sloeg ook aan rond de 2400 RPM, maar het bleef wel branden.
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
Dat is idd fuel cut. Omdat je een andere downpipe erop heb zitten is er minder tegendruk. Je kan het tijdens het rijden uitschakelen door je motor uit en aan te zetten.Paul vd Plas schreef:code:34 Circulation pressure supply
Betekend dat Fuelcut?
Enige optie om het nooit meer te krijgen is: Boost controller of het slangetje afdoppen van je boost sensor. Optie 2 is geheel op eigen risico.
Wat je ook kan doen is niet volgas (Alleen in z'n 5) gaan als je rond de 3000 @ 3500 rpm zit. Die van mij heb ik afgedopt, heeft me wel een knocksensor gekost xD.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
Heb vandaag het slangetje afgedopt, eigenlijk me boostsensor hierop aangesloten maar goed, niet meer naar de originele sensor.
Echter in zijn 5e versnelling gebeurd het nogsteeds dat ik uit mijn stoel gelanceerd word, doordat in 1 keer al het vermogen weg is en mijn motorstoringslamp gaat branden.
Wat is het volgende?
Echter in zijn 5e versnelling gebeurd het nogsteeds dat ik uit mijn stoel gelanceerd word, doordat in 1 keer al het vermogen weg is en mijn motorstoringslamp gaat branden.
Wat is het volgende?
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Paul vd Plas schreef:Heb vandaag het slangetje afgedopt, eigenlijk me boostsensor hierop aangesloten maar goed, niet meer naar de originele sensor.
Echter in zijn 5e versnelling gebeurd het nogsteeds dat ik uit mijn stoel gelanceerd word, doordat in 1 keer al het vermogen weg is en mijn motorstoringslamp gaat branden.
Wat is het volgende?
Klote man,
4/5-puntsgordels tot je het hebt opgelost....
succes!
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
- Type MR2: AW11
Leliev schreef:En weer een kansloze opmerking van de opvolger van 1998mr2...
mooi dat ik niet de eenigste ben die hem als opvolger ziet paul;D
majah reageren op mensen die je nog nooit hebt gezien/niet kent is altijd makkelijk
ma suc6 met je probleem
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Leliev schreef:En weer een kansloze opmerking van de opvolger van 1998mr2...
Paul, ik heb gewoon een apart gevoel voor humor...
flip schreef: majah reageren op mensen die je nog nooit hebt gezien/niet kent is altijd makkelijk
@Spuit 11, die opmerking gaat zeker niet voor jou op? of waarom reageerde je ook al weer?
Don't shoot the messenger!
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10