info 3sgte
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
info 3sgte
hallo
laatst heb ik meen een mr2 3sgte 2 gen gekocht
deze gaat gebruikt worden voor de cross
nu om wat meer ruimte en problemen te voorkomen zou ik enkele aanpassing willen doen
waar ik aan zat te denken is het volgende
het verwijderen van de water buizen en slangetjes ( bv de bay passe buizen zie foto )
zijn er verder nog dingen die mogelijk zijn
ik ga wel op een ander ecu rijden (adaptronic )
http://www.adaptronic.nl/home/adaptronic.html
verder heb ik groter koeler
en men blok tot nu toe
laatst heb ik meen een mr2 3sgte 2 gen gekocht
deze gaat gebruikt worden voor de cross
nu om wat meer ruimte en problemen te voorkomen zou ik enkele aanpassing willen doen
waar ik aan zat te denken is het volgende
het verwijderen van de water buizen en slangetjes ( bv de bay passe buizen zie foto )
zijn er verder nog dingen die mogelijk zijn
ik ga wel op een ander ecu rijden (adaptronic )
http://www.adaptronic.nl/home/adaptronic.html
verder heb ik groter koeler
en men blok tot nu toe
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
ander ecu kan ik vrijwel alles mee
inspuiting
turbo druk
en zo verder
of het zou moeten zijn dat de standaard ecu geen probleem maakt
als je sensors en onderdelen gaat verwijderen of aanpassen
kosten van zo een ecu vallen best mee
ik heb hem ook in mijn ander project zitten
handig aan dit ding is dat er dus datalog op zit
en nog veel meer
inspuiting
turbo druk
en zo verder
of het zou moeten zijn dat de standaard ecu geen probleem maakt
als je sensors en onderdelen gaat verwijderen of aanpassen
kosten van zo een ecu vallen best mee
ik heb hem ook in mijn ander project zitten
handig aan dit ding is dat er dus datalog op zit
en nog veel meer
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
bijna juist is een justy dus ja eigenlijk swift maar 4x4
wat ik op voor de tronic nodig heb is
map sensor , air sensor , breedband lamba en het toerental
er zitten er nu een stuk meer op
en hoe minder electronica er op een crossauto zit hoe beter
enkel op het 1 water deel tel ik al 4 sensoren
en in en rondom de inlaat zitte er nog wel enkele
ik heb een generatie 2 daat zitten ook vlinderbladen op onder aan de inlaat of niet ?
worden in het handboek T-VIS VALVE genoemd
ik heb al gemerkt dat ze deze er ook afhalen
wat ik op voor de tronic nodig heb is
map sensor , air sensor , breedband lamba en het toerental
er zitten er nu een stuk meer op
en hoe minder electronica er op een crossauto zit hoe beter
enkel op het 1 water deel tel ik al 4 sensoren
en in en rondom de inlaat zitte er nog wel enkele
ik heb een generatie 2 daat zitten ook vlinderbladen op onder aan de inlaat of niet ?
worden in het handboek T-VIS VALVE genoemd
ik heb al gemerkt dat ze deze er ook afhalen
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Klopt, de gen2 3S-GTE heeft T-VIS kleppen waarmee de runners van het inlaatspruitstuk naar de cilinderkop "kleiner" gemaakt kunnen worden door ze dicht te zetten. Dat levert wat meer koppel/vermogen onderin de toeren op doordat de lucht sneller door de smallere runners gaat.
Ik zou ze gewoon houden, tenzij:
a. je een ander spruistuk gebruikt met andersvormige runners.
b. je een enorm vermogen uit de motor trekt (de kleppen kunnen dan zelfs in de open stand een belemmering worden, maar bij zulke vermogens had je waarschijnlijk toch al een ander spruitstuk).
c. je computer ze niet kan aansturen.
Ik zou ze gewoon houden, tenzij:
a. je een ander spruistuk gebruikt met andersvormige runners.
b. je een enorm vermogen uit de motor trekt (de kleppen kunnen dan zelfs in de open stand een belemmering worden, maar bij zulke vermogens had je waarschijnlijk toch al een ander spruitstuk).
c. je computer ze niet kan aansturen.
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
sam_MR_TURBO schreef:bijna juist is een justy dus ja eigenlijk swift maar 4x4
wat ik op voor de tronic nodig heb is
map sensor , air sensor , breedband lamba en het toerental
er zitten er nu een stuk meer op
en hoe minder electronica er op een crossauto zit hoe beter
enkel op het 1 water deel tel ik al 4 sensoren
en in en rondom de inlaat zitte er nog wel enkele
ik heb een generatie 2 daat zitten ook vlinderbladen op onder aan de inlaat of niet ?
worden in het handboek T-VIS VALVE genoemd
ik heb al gemerkt dat ze deze er ook afhalen
Dat zal wel gaan zo een lichte 4x4 turbo
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
Als het goed is ga je tekeer met de motor dus veel gas er bij en los..sam_MR_TURBO schreef:de justy / Swift is inderdaad lekker snel :p
ecu is idd en erg mooi en handig ding
komt waarschijnlijk een eigen mapping in
gaat op de dyno in goes gaan
wat bedoel je juist met rubbers
en tot nu toe inderdaad ook de gewoon injectoren ja
Waardoor de motor veel zal bewegen..
veel beweging heeft echt belasting op de originele
Rubbers. En beetje scheuren e.d..
Waardoor je dp of uitlaatspruit stuk stuk kan gaan..
met de in leg rubbers van de motor steunen verkom je dat
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
ik heb nu een brandstof pomp die tot 8 bar loopt
zou er inderdaad een ander brandstof druk regelaar op zette
eventuweel ander benzine rail of lukt het zo ook nog wel ?
op zich enkel de voorste en achterste motor rubber vervangen bv powerflex ?
verder tussen de slangen van intercooler ook flex rubbers monteren aangezien deze wel verplaats word of naar waar je achterraam zit of naar da koffer bak
zou er inderdaad een ander brandstof druk regelaar op zette
eventuweel ander benzine rail of lukt het zo ook nog wel ?
op zich enkel de voorste en achterste motor rubber vervangen bv powerflex ?
verder tussen de slangen van intercooler ook flex rubbers monteren aangezien deze wel verplaats word of naar waar je achterraam zit of naar da koffer bak