222D project
Moderator: Pieten
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
222D project
Na lange tijd en veel problemen is het dan eindelijk zover dat ik aan het echte werk kan beginnen. Bij aankoop van de AW11 waren er plannen deze netjes te maken met een lichte verbouwing, maar al snel ging de aandacht naar het bouwen van een 222D een groep B AW11 dus. Maar de AW moest al snel weer weg daar er andere werken waren en zo verdween hij in een opslagplaats. Maar ondertussen is hij terug hier en is de garage wat opgeknapt om dan eindelijk toch aan het project te kunnen beginnen.
Het slachtoffer bij aankoop.
Hij heeft zelfs even onder de TRD2000 mogen slapen.
Wat het moet worden.
Zoals gezegd is de garage opgeknapt, maar dankzij mijn lieve buren is mijn handigste toestel wat ik had moeten verdwijnen, de brug is er niet meer. Maar de garage heeft nu een laagje isolatie gekregen en is afgewerkt met osb panelen wat toch wel een verbetering is.
De TRD2000 staat in zen hoekje te wachten, er zou nog een hoesje over moeten.
En hier staat hij dan. Ik heb dat deel van de garage ook wat aangepast, isolatie en bekleed maar ik heb er ook een garagedeur ingezet zodat er wat frisse lucht binnen kan als ik aan het slijpen ben.
De grote werken aan het dak zijn reeds begonnen, er is geen weg meer terug.
De nieuwe dakstijl al eens passen.
Er zullen heel wat uurtjes in dit project gaan zitten, ik doe dit ook op een rustig tempo en met een klein budget. Waarschijnlijk zullen jullie deze MR2 nooit meer op de baan zien want de plannen om enkel de verbreding te maken zijn weer verandert. Ik ga deze redelijk naar het origineel proberen te bouwen en dus zal hij open kunnen klappen zoals de echte. De bedoeling is deze keer echt alles te veranderen wat maar nodig is en ik ga dus geen rekening houden met de Belgische keuring.
Ik ga bij elke vooruitgang aan dit project proberen duidelijke fotos te plaatsen in dit topic zodat iedereen wat kan volgen en weet welk deel aan de beurt is.
Groeten
TRD2000 (wim)
Blijkbaar is er iets misgelopen met het formaat van de fotos, sorry hiervoor
Het slachtoffer bij aankoop.
Hij heeft zelfs even onder de TRD2000 mogen slapen.
Wat het moet worden.
Zoals gezegd is de garage opgeknapt, maar dankzij mijn lieve buren is mijn handigste toestel wat ik had moeten verdwijnen, de brug is er niet meer. Maar de garage heeft nu een laagje isolatie gekregen en is afgewerkt met osb panelen wat toch wel een verbetering is.
De TRD2000 staat in zen hoekje te wachten, er zou nog een hoesje over moeten.
En hier staat hij dan. Ik heb dat deel van de garage ook wat aangepast, isolatie en bekleed maar ik heb er ook een garagedeur ingezet zodat er wat frisse lucht binnen kan als ik aan het slijpen ben.
De grote werken aan het dak zijn reeds begonnen, er is geen weg meer terug.
De nieuwe dakstijl al eens passen.
Er zullen heel wat uurtjes in dit project gaan zitten, ik doe dit ook op een rustig tempo en met een klein budget. Waarschijnlijk zullen jullie deze MR2 nooit meer op de baan zien want de plannen om enkel de verbreding te maken zijn weer verandert. Ik ga deze redelijk naar het origineel proberen te bouwen en dus zal hij open kunnen klappen zoals de echte. De bedoeling is deze keer echt alles te veranderen wat maar nodig is en ik ga dus geen rekening houden met de Belgische keuring.
Ik ga bij elke vooruitgang aan dit project proberen duidelijke fotos te plaatsen in dit topic zodat iedereen wat kan volgen en weet welk deel aan de beurt is.
Groeten
TRD2000 (wim)
Blijkbaar is er iets misgelopen met het formaat van de fotos, sorry hiervoor
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
De buren hadden een klacht ingediend omdat er autos in mijn tuin stonden, hoe ze daar last van konden hebben begrijp ik niet, er zit een heg van meer dan 2,5 meter tussen. Toen zijden ze dat die autos altijd gestart werden en dat het veel lawaai gaf, raar wat er zaten geen motoren in. Dus kwam de millieupolitie even langs om een kijkje te nemen en blijkbaar word je hier als je een brug hebt staan als bedrijf aangezien en moet je voor alles een vlarem attest hebben zelfs voor 1 spuitbusje verf. De brug weg en dan hoef je deze attesten weer niet te hebben en mag je alle producten in grote hoeveelheden hebben staan zonder attest. Dat is Belgie.Green Goblin schreef:Mooi project. Maar waarom moest dankzij de buren de brug weg dan ???
Mijn lieve buren zijn van die groenen maar ze doen de kinderen wel met hun diesel rookkast naar de school (1,2 km verder)
Groeten
TRD2000 (wim)
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
die hadden dus ook nooit geen rust meer bij mij.. ik maakte ze het leven zuur..
weet je wat goed werkt... snachts de olie uit de carter van de buren halen, ze rijden zo hun motor aan diggelen.. en als ze dan een nieuwe hebben de zelfde nacht weer.. gelukkig voor mijn buren zijn zei niet zo ze staan altijd vol bewondering te kijken als ik aan het klussen ben .. succes wim met dit nieuwe project.. zal het op de voet volgen...
weet je wat goed werkt... snachts de olie uit de carter van de buren halen, ze rijden zo hun motor aan diggelen.. en als ze dan een nieuwe hebben de zelfde nacht weer.. gelukkig voor mijn buren zijn zei niet zo ze staan altijd vol bewondering te kijken als ik aan het klussen ben .. succes wim met dit nieuwe project.. zal het op de voet volgen...
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Wat een stelletje klojo's... en nu weer de brug neerzetten?
Leuk project, ik ben benieuwd naar het verloop.
Heb je de kleine witte TRD 1/43 al gevonden? Een maand geleden heb ik ze besteld in alle vier de kleuren, Peerke de witte een paar dagen later en die had hem een weekje eerder binnen.
Reden: inklaringskosten........
Modelletje is echt gaaf!
Leuk project, ik ben benieuwd naar het verloop.
Heb je de kleine witte TRD 1/43 al gevonden? Een maand geleden heb ik ze besteld in alle vier de kleuren, Peerke de witte een paar dagen later en die had hem een weekje eerder binnen.
Reden: inklaringskosten........
Modelletje is echt gaaf!
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Kant 1 klaar voor laswerk.
Kant 2 klaarmaken.
Alles eens passen en veel nameten.
Ook de dakplaat al eens passen.
Gelast en netjes bijgeslepen.
Nu moeten alle naden nog versterkt worden met een lasje, dan kan het dak even aan de kant en kan ik met het volgende deel beginnen. Het gat in het dak kan ik nog niet dichtmaken, ik moet eerst nog een mooie plaat regelen. De dakplaat zal achteraf zoals alle panelen in epoxy nagemaakt worden.
Groeten
TRD2000 (wim)
Kant 2 klaarmaken.
Alles eens passen en veel nameten.
Ook de dakplaat al eens passen.
Gelast en netjes bijgeslepen.
Nu moeten alle naden nog versterkt worden met een lasje, dan kan het dak even aan de kant en kan ik met het volgende deel beginnen. Het gat in het dak kan ik nog niet dichtmaken, ik moet eerst nog een mooie plaat regelen. De dakplaat zal achteraf zoals alle panelen in epoxy nagemaakt worden.
Groeten
TRD2000 (wim)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
De TRD blijft momenteel te koop staan, hij is uitgeschreven en ik mag toch niet rijden zolang ik de zware medicatie moet nemen.Manuelos schreef:Super Wim, zullen deze zeker op de voet volgen. Hoe meer foto's, hoe beter !
Wat zijn trouwens de plannen nu met de TRD2000GT ?
Ik ben met dit project begonnen omdat ik stilaan tegen de muren begin op te lopen, de hele dag stilzitten is lastiger dan je denkt en zo heb ik weer een bezigheid.
Groeten
TRD2000 (wim)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Ik heb van de originele dakjes een mal getrokken en daar dan een setje poly dakjes in gemaakt. De poly dakjes zijn echter te flexibel en met nieuwe rubbers kwamen ze wat bol staan wat geen gezicht is. Ik heb ze nog liggen misschien kan je er een versteviging onder maken maar dan is het zicht weer lelijk. Als je ze echt wil hebben mag je ze gratis komen ophalen.shenron schreef:Echt mooi Wim, had jij je targa dakjes uit polyester of epoxy gemaakt voor de sw20 ? ik wil ook is zoiets gaan proberen.
Heb jij toen je originele dakje gebruikt als mal ?
Als ik met de epoxy in de weer ga probeer ik ze daar eens van te maken maar ik denk dat het probleem zal blijven. misschien eens proberen met een andere tussenlaag die minder flexibel is.
Groeten
TRD2000 (wim)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Een beetje bezig geweest met het verwijderen van de kit.
Ook al wat metaal weggehaald.
De bodem was al eens gerepareerd, echt vakkundig dichtgemaakt met poly.
En dan vind je wat zware stukken metaal onder de zitplaats. Zou dit voor de gewichtsverdeling zijn? Ik zou niet weten wat voor nut het anders kan hebben.
Vooraan ook al een stukje metaal verwijderd.
Nu nog wat meer metaal en kit verwijderen en dan kan ik beginnen met het rotte weg te halen en de boel beginnen te verstevigen.
Groeten
TRD2000 (wim)
Ook al wat metaal weggehaald.
De bodem was al eens gerepareerd, echt vakkundig dichtgemaakt met poly.
En dan vind je wat zware stukken metaal onder de zitplaats. Zou dit voor de gewichtsverdeling zijn? Ik zou niet weten wat voor nut het anders kan hebben.
Vooraan ook al een stukje metaal verwijderd.
Nu nog wat meer metaal en kit verwijderen en dan kan ik beginnen met het rotte weg te halen en de boel beginnen te verstevigen.
Groeten
TRD2000 (wim)