Warning Warning Uitlaatspruitstuk

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Warning Warning Uitlaatspruitstuk

Bericht door crasywheelyboy »

dag mr2 rijders

heb pas een spruitstuk en middenpijp gekocht voor mijn sw20 2.0 NA 175pk 1996
gisteren bij het demonteren van het hele uitlaatsysteem
kwam ik er pas op het laatst achter toen ik het spruitstuk eraf had dat het er niet op past ik heb het volgende besteld zie

LINK http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=39044

er staat 3x van 91 tot 95 en onderaan staat 1989 tot 1999

hier klopt dus niks van hij past niet bij mij de boutgaten kwamen niet overeen en de uitlaatpoorten ook niet dit is pas te zien als je het hele uitlaatsysteem gedemonteerd heb


hierbij een paar foto's waar je goed bij moet opletten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Spijtig. Zonde van je geld, tijd en moeite.

Maar, call me crazy, volgens mij staat er voldoende over in de diverse fora in binnen en buitenland. En ik weet vrij zeker dat altijd de conclusie is dat het niet op een 3S-GE gaat passen.
En dat lijkt me ook te verwachten. Want wat de Amerikanen een N/A motor noemen bij een SW20, is de 5F-SE. De 2.2 liter dus. En daar past het wel op.

Kan je 'm nog terugsturen? Verbouwen is geen optie zeker?
Afbeelding
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

dus met andere woorde
heb ik geen 2.0 maar een amerikaanse versie een 2.2liter
maar ze zeggen toch op de site voor een sw20 van 91 tot 95 en onder aan staat ook voor 1989 tot 1999....?
dus dan zou hij bij mij toch ook moeten passen
dit is gewoon een fout product van hun met te weinig info erover
heb wel 4x goed gekeken
maar toen had ik dat bedrijf gebeld en ene mels die ik aan de telefoon had die zei ook dat moet passen als er staat 1989 tot 1999 dus ik moest foto's sturen en die zouden het uitzoeken dus afwachten nu staat hij zonder uitlaatsysteem op me werk :P:P:P:P
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Klote zeg maar bedankt dat je het op t forum post had er bijna ook 1 gekocht...
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Precies, je hebt een spruitstuk in handen voor een 2.2 liter 5F-SE motor.

En wat er op de site staat is niet fout hoor, vanuit een Amerikaans oogpunt dan. Nogmaals, in Amerika is de niet-turbo SW20 altijd de 2.2. Die heet daar dus ook gewoon SW20 N/A. Met natuurlijk grofweg de zelfde model jaren als in Europa.

In Amerika zijn ze nogal zelf ingenomen, en kijken ze niet verder dan hun eigen grenzen. Die denken dus dat er maar 1 type N/A motor is voor de SW20. Daarom nemen ze niet de moeite om even het motor type te vermelden. Pas maar op, dat kom je dus overal tegen, voor alle onderdelen.

Dat gehannes (no offense, Hans) met de jaartallen op de site is storend. En helaas staat er ook een 'onder voorbehoud' bij. Dat geeft te denken, nietwaar?
Om maar te zwijgen van de aanduiding MRS naast MR2, wat daar gewoon niet hoort.

Succes met deze kwestie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Mensen, ik zit net even te kijken naar mijn foto's, van het spruitstuk dat ik er op heb gezet. Ik denk dat ik mijn verhaal even moet verbeteren of aanvullen. En gezien meerdere mensen belangstelling hebben, lijkt het goed om er echt eens in te duiken.

De foto is van het Fujitsubo spruitstuk.
Afbeelding

Deze heeft ook de middelste pijpen iets verder uit elkaar. En dit past perfect op mijn 3S-GE, van '91 dus de 156 pk versie.

Het lijk dus dat het spruitstuk van de 175 pk versie van de 3S-GE anders is. En dus dat Crasywheelyboy een exemplaar te pakken heeft voor of de 5S-FE, of voor de 156 pk versie van de 3S-GE.

Kan iemand meer duidelijkheid brengen?

Edit, deze is er af gekomen. En mijn aantekeningen erbij noemen hier 3S-GE Gen I en Gen II (Gen I nooit op SW20 geleverd (Celica) en Gen II is de 156 pk versie. Gen III is dan de 175 pk versie.
Afbeelding
Afbeelding
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

de uitlaat poorten van mijn staan dichter op elkaar dan op de foto van jou zoals je ziet is er eigenlijk wel een spruitstuk voor te krijgen vraag ik me nu af als deze al niet past.....?
heb wel 4x gekeken op showoff imports en het leek me de juiste te zijn tot ik hem erop wou zetten en er pas op het laatst achter kwam dat de boutgaten en de uitlaatkanalen niet overeen kwamen
zou ik hem ombouwen is dat een optie ....?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

ErikV schreef:Spijtig. Zonde van je geld, tijd en moeite.

Maar, call me crazy, volgens mij staat er voldoende over in de diverse fora in binnen en buitenland. En ik weet vrij zeker dat altijd de conclusie is dat het niet op een 3S-GE gaat passen.
En dat lijkt me ook te verwachten. Want wat de Amerikanen een N/A motor noemen bij een SW20, is de 5F-SE. De 2.2 liter dus. En daar past het wel op.

Kan je 'm nog terugsturen? Verbouwen is geen optie zeker?
Als ik het zo lees heeft hij hem gekocht bij Showoff Imports.NL. Oftewel, in Dongen. Als ik een spruitstuk koop bij een Nederlandse firma, en er staat niet specifiek vermeld dat het voor een ander motortype is, dan verwacht ik toch dat het spruitstuk op een in Nederland geleverde SW20 past.

Wat zegt Show Off Imports zelf ? Ik neem aan dat je al contact met ze hebt opgenomen ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

Green Goblin schreef:Als ik het zo lees heeft hij hem gekocht bij Showoff Imports.NL. Oftewel, in Dongen. Als ik een spruitstuk koop bij een Nederlandse firma, en er staat niet specifiek vermeld dat het voor een ander motortype is, dan verwacht ik toch dat het spruitstuk op een in Nederland geleverde SW20 past.

Wat zegt Show Off Imports zelf ? Ik neem aan dat je al contact met ze hebt opgenomen ?

ik heb ze al een email gestuurd alleen heb nog niks gehoord van hun dus moet bericht afwachten
ben benieuwd met wat voor alternatief ze zullen komen
ik moest foto's maken en opsturen dus
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mijn ervaring is dat de gemiddelde Automaterialen zaken werken met standaard systemen en inkoop kanalen en de informatie rechtstreeks uit het systeem komt. (Vandaar dat ze altijd een onderdelennummer, kenteken of frame nummer willen)

Ze weten dus eigenlijk niet wat ze bestellen en "bestellen dus maar wat".

Wanneer je wat via internet bestelt kun je het sowieso binnen 7 werkdagen zonder reden van opgave terug sturen. Een degelijk bedrijf neemt met een verklaring zoals die van jou normaal gesproken ook na die zeven dagen zonder problemen een product terug. (Mits onbeschadigd, binnen redelijke tijd, etc.)

Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen met terug nemen.

Het blijft vervelend maar wel een goede les, je kunt niet blind op alle informatie af gaan.
Don't shoot the messenger!
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

MMaddict schreef:Mijn ervaring is dat de gemiddelde Automaterialen zaken werken met standaard systemen en inkoop kanalen en de informatie rechtstreeks uit het systeem komt. (Vandaar dat ze altijd een onderdelennummer, kenteken of frame nummer willen)

Ze weten dus eigenlijk niet wat ze bestellen en "bestellen dus maar wat".

Wanneer je wat via internet bestelt kun je het sowieso binnen 7 werkdagen zonder reden van opgave terug sturen. Een degelijk bedrijf neemt met een verklaring zoals die van jou normaal gesproken ook na die zeven dagen zonder problemen een product terug. (Mits onbeschadigd, binnen redelijke tijd, etc.)

Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen met terug nemen.

Het blijft vervelend maar wel een goede les, je kunt niet blind op alle informatie af gaan.
nu in de mail die ik gestuurd heb daar in heb ik alle gegevens plus kenteken van de auto in gezet dus nu maar afwachten heb nog geen reactie van hun gehad dat het in behandeling was of iets dus afwachten maar het vervelende is dat de originele uitlaat nu eraf ligt op me werk en me auto daar ook staat en ik niet naar de meetings ken enzo
ik grijp steeds mis met overal waar ik heen wil dus baal echt als een stekker het duurde al 1 week voordat ik me spullen binnen had omdat er gezeik was over een luchtfilter en nu dit weer ondertussen ben ik al 2 weken verder gaat weer lekker met showoff imports mijn geduld raakt ook een beetje op
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Bij showoff slaan ze vaker de plank mis, toen ik mijn sideskirts ging halen gaven ze me een pakketje mee met 2 linker skirts ipv een linker en een rechter... jammer dat ik er pas thuis achter kwam, gelijk gebeld en kunnen ruilen en wat cash back gehad voor de benzine
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

donny_s schreef:Bij showoff slaan ze vaker de plank mis, toen ik mijn sideskirts ging halen gaven ze me een pakketje mee met 2 linker skirts ipv een linker en een rechter... jammer dat ik er pas thuis achter kwam, gelijk gebeld en kunnen ruilen en wat cash back gehad voor de benzine

kijk dat is nog eens netjes afhandelen
dus het zijn geen moeilijke mensen bij showoff imports gelukkig maar
moet nog steeds op een email wachten van hun dus
en ik kom zelf uit amsterdam dus er even heen rijden doe ik ook niet zo
mijn auto staat nu in de garage zonder uitlaatsysteem
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Als je vandaag nog geen bericht terug hebt, een beller is sneller.
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

heb bericht gekregen en het kon terug gestuurd worden dus helemaal super ze hadden 3 spruitstukken en alle 3 de spruitstukken pasten niet :P:P:P
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Dat is fijnn dat je t kan terug sturen, heb je al een nieuw spruitstuk gevonden?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Gezien de afwerking aan de binnenkant van het spruitstuk zal hij niet beter zijn dan de originele, dus lijkt mij dat je beter kunt zoeken naar een van betere kwaliteit i.p.v. wat meestal " merkloze" op "tuning" sites voorkomt.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

krijger schreef:Gezien de afwerking aan de binnenkant van het spruitstuk zal hij niet beter zijn dan de originele, dus lijkt mij dat je beter kunt zoeken naar een van betere kwaliteit i.p.v. wat meestal " merkloze" op "tuning" sites voorkomt.
Het gaat vooral om de afstand van het traject, die "nieuwe" had iets beter op elkaar afgestemde lengtes. Maar Denk dat je het überhaupt niet gaat merken.

Mijn Advies, neem/ hou een originele. Scheelt je een hoop geld.

Wil je er echt op vooruitgaan dan kom je op zo iets (3sgte voorbeelden):

http://www.racerxfabrication.com/exhaust_manifolds.html

Afbeelding

Afbeelding
Don't shoot the messenger!
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

MMaddict schreef:Het gaat vooral om de afstand van het traject, die "nieuwe" had iets beter op elkaar afgestemde lengtes. Maar Denk dat je het überhaupt niet gaat merken.

Mijn Advies, neem/ hou een originele. Scheelt je een hoop geld.

Wil je er echt op vooruitgaan dan kom je op zo iets (3sgte voorbeelden):

http://www.racerxfabrication.com/exhaust_manifolds.html

Afbeelding

Afbeelding

maar daar staat geen spruitstuk en middenpijp tussen voor mij
ik heb een 2.0 NA 175pk heb geen turbo
Plaats reactie