Mijn AW 11 project, deel 1
Moderator: Pieten
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
Mijn AW 11 project, deel 1
John’s AW11 project,
In 2007 was ik volop met mijn V-6 project bezig en omdat ik toch graag naar een meeting in Duitsland wilde kon ik via clublid (Peter Lok, beter bekend als “Green Goblin”), zijn oude reserve AW11, genaamd “the thing”(R.I.P.) lenen. Ondanks de slechte optische staat van die auto heb ik er met veel plezier in gereden en was er vanaf toen van overtuigd ”zo een wil ik er zelf ook ooit nog eens”, maar nu eerst mijn andere project.
Zodoende dus, eerst de V-6 afgemaakt, en daar lekker van genoten de afgelopen jaren. Maar het hebben van een AW11 bleef toch op de achtergrond door mijn hoofd spoken, en dit werd alleen maar sterker als met de seizoensafsluitingen zeer fraaie exemplaren uit Denemarken langskwamen .
……en nu komt het…...
Ik heb het lang mysterieus kunnen houden, ondanks dat enkele ingewijden het vanaf het begin af aan al wisten, maar ik heb in april 2011 een 85’er AW 11 op de kop getikt via het forum van de mr2club nederland, het gaat hier om de “verdwenen” auto van Tims, op zich een mooie basis om iets leuks van te maken, zodat ik lekker kan rijden als ik met mijn langdurige widebodyproject op de SW bezig ben, en zoals het zich liet zien en verteld door Tim hoefde ik heel weinig aan deze AW11 te doen om er toch iets leuks van te maken.
Ik had het erg druk in 2011, en reed voorlopig nog met de V6 het seizoen uit, en heb mezelf min of meer gedwongen aan het eind van seizoen 2011 de V-6 uit de lucht te halen en te “grounden” voor een “total overhaul”, ik heb dit gedaan door de motor er uit te halen, dan kun je ‘m namelijk niet zo snel meer pakken om er toch mee te rijden……en toen zat ik zonder rijdbare MR… oh ja…. Ik heb nog een AW11 ergens in Heythuysen staan…. Die zal ik maar eens ophalen om een paar kleine ingreepjes te doen zodat ik in 2012 toch van het jubileumjaar kan gaan genieten, dus, zo gezegd, zo gedaan, en een auto-ambulance gehuurd en achter de Lexus geknoopt en af naar het Limburgse om het witte schicht op te halen.
Omdat op het eerste gezicht de carrosserie nog netjes was wilde ik eigenlijk alleen de onderkant grijs maken en de auto voorzien van een 87-er voorlip en sideskirts, dus die opgesnord via het internet (lang leve E-bay), en dus ik heb hem naar Kapelle gebracht om bij Ab Schrier eens te kijken wat er mogelijk was.
Tim had verteld dat de auto in zeer goede staat was, en dat de carrosserie op sommige plekjes wel was gerepareerd en bijgewerkt maar volgens hem wel professioneel en netjes, hij had het zelf allemaal bekeken en omdat hij zelf plaatwerker was vond ik het (stom genoeg) niet nodig om daar aan te twijfelen.
Goed, de auto staat op de brug en we inspecteren de carrosserie, om te kijken of we de onderkant van de auto netjes grijs kunnen maken en of dat de bevestiging van de skirts mogelijk was, en we gingen de “magneet-test” doen, en die bleef eigenlijk nergens achteraan de dorpels “plakken” dus er zat geen metaal daar. En toen begon het…..ik viel toen van de ene verbazing in de andere…. De complete dorpels en binnenschermen aan de achterkant waren weggerot en dichtgesmeerd met polyester, ook de kuipjes onderin de kofferbak waren compleet weg en met polyester aangesmeerd, een typisch geval van “ff snel oplappen voor de handel” zodat de volgende eigenaar met de ellende zit, want dat was het dus, een grote dichtgesmeerde bak ellende. (Ik kan het niet hard maken, maar ik kan niet geloven dat de verkoper dit niet wist, hij pretendeert plaatwerker te zijn, dus dit moet hij hebben geweten, maar goed, gedane zaken….)
Wat nu? Ik had veel te veel geld voor de auto betaald om hem te slopen voor onderdelen, en ik wilde graag een 85-er, en die beginnen zeldzaam te worden, dus er zat niets anders op om de auto degelijk en professioneel op te knappen, wat weer een lelijke deuk/gat in mijn budget voor de V-6/widebody sloeg. Maar goed, soms moet je keuzes maken, en ik besloot om het v-6/widebodyproject op een laag pitje te zetten, wat zeg ik? Niks laag pitje, gewoon het vuur uitdraaien! Eerst dit maar, dan (veel) later de widebody.
Zo gezegd, zo gedaan, en ik ben de auto gaan strippen, en kwam tot de conclusie dat de voorschermen ook dichtgesmeerd waren en dat de paravane rechts onder de voorruit ook verrot en gepolyesterd was, dus ik ben daar begonnen met uithakken, plaat kloppen en dichtlassen, de voorruit was toch kapot, dus dat was makkelijk werken.
Toen ik de voorbumper ging demonteren zag ik tot mijn verbazing dat er iets ontbrak…. De beide stadslicht/richtingaanwijzers zaten niet vast en toen ik verder keek zag ik dat die op zijn plek gehouden werden door ti-wraps aan de kabeltjes strakgetrokken, en dat terwijl deze altijd in de binnenbumper geschroefd zitten. Tim had wel verteld dat hij voor een lichte schade had gehad maar, je raad het al, dit was ook netjes gerepareerd ( NIET dus!!) want de complete bumperbalk en foam ontbrak gewoon, de kunststof bumperhoes was met boutjes vastgezet aan de voorschermen en slotplaat, en bood op deze manier geen enkele bescherming tegen een eventuele aanrijding.
Omdat de auto zo slecht was en er steeds meer verborgen rottigheid tevoorschijn kwam besloot ik maar om hem helemaal over te spuiten, want als je toch bezig bent en het gaat veel geld kosten dan kun je maar beter de zaken gelijk goed aanpakken.
De auto was gestript en we namen de schade op….(slik)….
- voorbumperbalk + foam ontbreekt.
- beide voorschermen zijn aan de randen weggerot en dichtgesmeerd.
- Paravane R. onder de vooruit is verrot en met polyester dichtgemaakt
- dorpels L+R achter zijn compleet weggerot en met polyester dichtgemaakt
- Binnenschermen achter, onderzijde zijn weggerot en met polyester dichtgemaakt
- Onderkant L+R achterschermen /kofferbak zijn weggerot en met polyester dichtgesmeerd.
- Achterspoiler heeft de “builenpest”( kleinste probleem)……
- Achterbumperbalk krom (ook niet onoverkomelijk)……
Na veel bloed, zweet en gespendeerde Euro’s gaat de emmenthaler weer steeds meer op een auto lijken, de dorpels zijn waar nodig vernieuwd met reparatie plaatwerk, en de binnenschermen ook weer netjes gemaakt, en dat was best een klus, want binnenschermen zijn niet meer te vinden voor deze auto’s en we hebben moet improviseren om toch iets passend te krijgen, en we hebben hier aan “recycling”gedaan, want van de oude voorschermen konden we stukken gebruiken om de achter binnenschermen te repareren, het is natuurlijk niet ideaal, maar het komt aardig in de buurt, er hoefde niet veel gehamerd te worden om ze netjes passend te krijgen, daarna de achtergebleven roest gezandstraald en het blanke staal behandeld met zinkspray, van binnen en van buiten. Wonder boven wonder waren de dorpels onder beide portieren nog helemaal netjes, net zoals de wielkastranden achter, dus daar zat nagenoeg geen werk aan. Het reparatieplaatwerk wat in de handel is past redelijk , maar moet toch nog wel pasgemaakt worden wat op zich weer enorm veel tijd kost, maar goed, het is in ieder geval beter dan helemaal niet te koop en zelf maken, want dat is nog duurder natuurlijk.
Nadat de binnenschermen en dorpels gedaan zijn moest er ook nog e.e.a in beide deursponningen gedaan worden, want rondom de lasnaden en deurschakelaars was het staal ook “krokant”geworden, dus ook daar moest netjes gestraald en gelast worden.
Daarna was de kofferbodem L+R aan de beurt, die waren binnen en buiten weg, en werd door de spatlappen bij een gehouden, het moeilijk hiervan is dat er voor de buitenkant wel plaatwerk te koop is, maar voor de binnenkanten moet je zelf iets boetseren, dus plaat kloppen etc.
Daarna was het tijd om de gehele carrosserie strak te maken en te schuren, ook moesten de voor- en achterruit er nog uit gehaald worden, de achterruit zit in rubber en liet zich moeiteloos verwijderen, de voorruit zat verlijmd op een niet normale manier en kwam er in brokken af, en toen die er uit was kwam er nog het een en ander aan roest tevoorschijn, gelukkig niet te ver ingevreten, maar het behoefde wel de nodige aandacht, en dus werd het zandstraalpistool weer tevoorschijn gehaald, en de sponning netjes blank gemaakt.
Eindelijk was het dan zo ver, de grondverf kon er op, en dan ben je eigenlijk op de helft.
Nadat de grondverf uitgehard was, kon deze fijn worden gepolijst, met het handje natuurlijk, en dan ben je blij dat het hier om een AW11je gaat en niet om een Cadillac…..
Nadat dit karweitje gedaan was ging het wel rap, dacht ik, maar een meningsverschil met de spuiter vertraagde de boel flink, zelfs zo erg dat ik heb overwogen om de auto daar weg te halen en hem zelf verder in Rotterdam af te maken.
De auto had lang klaar gestaan om gespoten te worden en er werd maar niet mee verder gegaan, terwijl ik hele duidelijke afspraken had met die spuiter. Het liep dus hoog op en ik moest behoorlijke druk uitoefenen om hem overtuigd te krijgen van de problemen die hij zou krijgen als hij niet verder zou gaan met de auto.
Hij legde me uit dat hij het te druk had om dergelijke “grote” klussen te doen, en uiteindelijk ben ik maar verder gegaan met de auto, het was erg lang geleden dat ik een auto gespoten had, en het zou niet mee vallen om dit weer te moeten doen, en gelukkig kreeg ik nog wel wat goede tips en adviezen.
Uiteindelijk heb ik ’s avonds tijd kunnen maken en is de auto wit geworden, maar dit was nog niet het moeilijkste, en nadat de auto was uitgehard moest de lak weer heel lichtjes geschuurd worden voor een goede hechting van de tweede kleur en de blanke lak later. Nadat dit was gedaan kon er een begin worden gemaakt met afplakken van het gedeelte wat grijs moet worden, een uiterst secuur werkje, want de afscheiding tussen de twee kleuren moet wel netjes en strak zijn.
Op een andere avond zijn de onderkant en de losse delen gespoten die grijs moesten worden en gelijk de blanke lagen er overheen gezet, en het resultaat was verbluffend.
Toen ik de auto een paar dagen later in daglicht zag schrok ik wel want het kleurverschil met de wielen was te groot, en het bleek dat er een vergissing was gemaakt met het recept voor de grijze kleur. Dit kon zo niet want dit zou enorm vloeken, dus stelde de spuiter voor om de wielen aan te passen aan de auto in plaats van andersom.
Zo gezegd, zo gedaan, en het resultaat mag er zeker zijn.
Nu is het spuitwerk gedaan, op een dingetje na dan…… ik had ook een gebruikte style-auto voorspoiler op de kop getikt, en deze was behoorlijk beschadigd en in de loop der jaren behoorlijk “verbouwd en gerepareerd”, deze was door mij al ontdaan van de vele lagen verf die er op zaten, en de scheuren netjes gerepareerd, maar nadat de voorbumper op de auto gemonteerd was en we de spoiler gingen passen bleek deze dermate te zijn vervorm dat hij met geen mogelijkheid netjes pas te maken was onder de auto, want immers wilde ik deze niet “vast” aan de auto gemonteerd hebben, maar los dit omdat als de spoiler geïntegreerd zit en je raakt iets met de voorkant, dan scheurt hij aan de zijkanten los en dat is weer moeilijk te herstellen. Omdat los monteren door de slechte pasvorm niet te verwezenlijken was, zie ik er van af om deze te monteren en ga ik op zoek naar een nieuwe. Ondertussen gaat gewoon (tijdelijk) de normale keienvanger met originele voorlip er weer onder, want de ‘87er voorlip had ik al weggegeven, en eens gegeven…….. De oude spoiler bewaar ik voor iemand die een AW11 wil opknappen en een voorspoiler wil integreren, want dan is het wel mogelijk om dit netjes te doen.
Nu ben ik de auto aan het opbouwen en om dit weer netjes te doen gaat er ook een heleboel tijd in zitten, alle stripjes, en rubbertjes netjes schoonmaken, spuiten en monteren, gelijk ook de zijknipperlichten vervangen door heldere, net als de stads- knipperlichten in de voorbumper en de koplampen, want dat geeft de auto wel een “frisser” uiterlijk, en past erg mooi bij de kleurstelling. Ook had ik een striping set gevonden op internet en deze netjes op de auto bevestigd, dit is een van de vele details die de auto “af” maken…..
De auto is nu klaar en nu is het zaak om hem netjes schoon te maken van binnen, de hole ruimten gelijk te tectyleren, en de wielkuipen lekker dik in de bitumen te smeren om roest geen kans meer te geven, want deze originele 85er moet bewaard blijven………
>>>>>>>> 2B continued>>>>>>>>>>>>>
John / Quadc@msix
In 2007 was ik volop met mijn V-6 project bezig en omdat ik toch graag naar een meeting in Duitsland wilde kon ik via clublid (Peter Lok, beter bekend als “Green Goblin”), zijn oude reserve AW11, genaamd “the thing”(R.I.P.) lenen. Ondanks de slechte optische staat van die auto heb ik er met veel plezier in gereden en was er vanaf toen van overtuigd ”zo een wil ik er zelf ook ooit nog eens”, maar nu eerst mijn andere project.
Zodoende dus, eerst de V-6 afgemaakt, en daar lekker van genoten de afgelopen jaren. Maar het hebben van een AW11 bleef toch op de achtergrond door mijn hoofd spoken, en dit werd alleen maar sterker als met de seizoensafsluitingen zeer fraaie exemplaren uit Denemarken langskwamen .
……en nu komt het…...
Ik heb het lang mysterieus kunnen houden, ondanks dat enkele ingewijden het vanaf het begin af aan al wisten, maar ik heb in april 2011 een 85’er AW 11 op de kop getikt via het forum van de mr2club nederland, het gaat hier om de “verdwenen” auto van Tims, op zich een mooie basis om iets leuks van te maken, zodat ik lekker kan rijden als ik met mijn langdurige widebodyproject op de SW bezig ben, en zoals het zich liet zien en verteld door Tim hoefde ik heel weinig aan deze AW11 te doen om er toch iets leuks van te maken.
Ik had het erg druk in 2011, en reed voorlopig nog met de V6 het seizoen uit, en heb mezelf min of meer gedwongen aan het eind van seizoen 2011 de V-6 uit de lucht te halen en te “grounden” voor een “total overhaul”, ik heb dit gedaan door de motor er uit te halen, dan kun je ‘m namelijk niet zo snel meer pakken om er toch mee te rijden……en toen zat ik zonder rijdbare MR… oh ja…. Ik heb nog een AW11 ergens in Heythuysen staan…. Die zal ik maar eens ophalen om een paar kleine ingreepjes te doen zodat ik in 2012 toch van het jubileumjaar kan gaan genieten, dus, zo gezegd, zo gedaan, en een auto-ambulance gehuurd en achter de Lexus geknoopt en af naar het Limburgse om het witte schicht op te halen.
Omdat op het eerste gezicht de carrosserie nog netjes was wilde ik eigenlijk alleen de onderkant grijs maken en de auto voorzien van een 87-er voorlip en sideskirts, dus die opgesnord via het internet (lang leve E-bay), en dus ik heb hem naar Kapelle gebracht om bij Ab Schrier eens te kijken wat er mogelijk was.
Tim had verteld dat de auto in zeer goede staat was, en dat de carrosserie op sommige plekjes wel was gerepareerd en bijgewerkt maar volgens hem wel professioneel en netjes, hij had het zelf allemaal bekeken en omdat hij zelf plaatwerker was vond ik het (stom genoeg) niet nodig om daar aan te twijfelen.
Goed, de auto staat op de brug en we inspecteren de carrosserie, om te kijken of we de onderkant van de auto netjes grijs kunnen maken en of dat de bevestiging van de skirts mogelijk was, en we gingen de “magneet-test” doen, en die bleef eigenlijk nergens achteraan de dorpels “plakken” dus er zat geen metaal daar. En toen begon het…..ik viel toen van de ene verbazing in de andere…. De complete dorpels en binnenschermen aan de achterkant waren weggerot en dichtgesmeerd met polyester, ook de kuipjes onderin de kofferbak waren compleet weg en met polyester aangesmeerd, een typisch geval van “ff snel oplappen voor de handel” zodat de volgende eigenaar met de ellende zit, want dat was het dus, een grote dichtgesmeerde bak ellende. (Ik kan het niet hard maken, maar ik kan niet geloven dat de verkoper dit niet wist, hij pretendeert plaatwerker te zijn, dus dit moet hij hebben geweten, maar goed, gedane zaken….)
Wat nu? Ik had veel te veel geld voor de auto betaald om hem te slopen voor onderdelen, en ik wilde graag een 85-er, en die beginnen zeldzaam te worden, dus er zat niets anders op om de auto degelijk en professioneel op te knappen, wat weer een lelijke deuk/gat in mijn budget voor de V-6/widebody sloeg. Maar goed, soms moet je keuzes maken, en ik besloot om het v-6/widebodyproject op een laag pitje te zetten, wat zeg ik? Niks laag pitje, gewoon het vuur uitdraaien! Eerst dit maar, dan (veel) later de widebody.
Zo gezegd, zo gedaan, en ik ben de auto gaan strippen, en kwam tot de conclusie dat de voorschermen ook dichtgesmeerd waren en dat de paravane rechts onder de voorruit ook verrot en gepolyesterd was, dus ik ben daar begonnen met uithakken, plaat kloppen en dichtlassen, de voorruit was toch kapot, dus dat was makkelijk werken.
Toen ik de voorbumper ging demonteren zag ik tot mijn verbazing dat er iets ontbrak…. De beide stadslicht/richtingaanwijzers zaten niet vast en toen ik verder keek zag ik dat die op zijn plek gehouden werden door ti-wraps aan de kabeltjes strakgetrokken, en dat terwijl deze altijd in de binnenbumper geschroefd zitten. Tim had wel verteld dat hij voor een lichte schade had gehad maar, je raad het al, dit was ook netjes gerepareerd ( NIET dus!!) want de complete bumperbalk en foam ontbrak gewoon, de kunststof bumperhoes was met boutjes vastgezet aan de voorschermen en slotplaat, en bood op deze manier geen enkele bescherming tegen een eventuele aanrijding.
Omdat de auto zo slecht was en er steeds meer verborgen rottigheid tevoorschijn kwam besloot ik maar om hem helemaal over te spuiten, want als je toch bezig bent en het gaat veel geld kosten dan kun je maar beter de zaken gelijk goed aanpakken.
De auto was gestript en we namen de schade op….(slik)….
- voorbumperbalk + foam ontbreekt.
- beide voorschermen zijn aan de randen weggerot en dichtgesmeerd.
- Paravane R. onder de vooruit is verrot en met polyester dichtgemaakt
- dorpels L+R achter zijn compleet weggerot en met polyester dichtgemaakt
- Binnenschermen achter, onderzijde zijn weggerot en met polyester dichtgemaakt
- Onderkant L+R achterschermen /kofferbak zijn weggerot en met polyester dichtgesmeerd.
- Achterspoiler heeft de “builenpest”( kleinste probleem)……
- Achterbumperbalk krom (ook niet onoverkomelijk)……
Na veel bloed, zweet en gespendeerde Euro’s gaat de emmenthaler weer steeds meer op een auto lijken, de dorpels zijn waar nodig vernieuwd met reparatie plaatwerk, en de binnenschermen ook weer netjes gemaakt, en dat was best een klus, want binnenschermen zijn niet meer te vinden voor deze auto’s en we hebben moet improviseren om toch iets passend te krijgen, en we hebben hier aan “recycling”gedaan, want van de oude voorschermen konden we stukken gebruiken om de achter binnenschermen te repareren, het is natuurlijk niet ideaal, maar het komt aardig in de buurt, er hoefde niet veel gehamerd te worden om ze netjes passend te krijgen, daarna de achtergebleven roest gezandstraald en het blanke staal behandeld met zinkspray, van binnen en van buiten. Wonder boven wonder waren de dorpels onder beide portieren nog helemaal netjes, net zoals de wielkastranden achter, dus daar zat nagenoeg geen werk aan. Het reparatieplaatwerk wat in de handel is past redelijk , maar moet toch nog wel pasgemaakt worden wat op zich weer enorm veel tijd kost, maar goed, het is in ieder geval beter dan helemaal niet te koop en zelf maken, want dat is nog duurder natuurlijk.
Nadat de binnenschermen en dorpels gedaan zijn moest er ook nog e.e.a in beide deursponningen gedaan worden, want rondom de lasnaden en deurschakelaars was het staal ook “krokant”geworden, dus ook daar moest netjes gestraald en gelast worden.
Daarna was de kofferbodem L+R aan de beurt, die waren binnen en buiten weg, en werd door de spatlappen bij een gehouden, het moeilijk hiervan is dat er voor de buitenkant wel plaatwerk te koop is, maar voor de binnenkanten moet je zelf iets boetseren, dus plaat kloppen etc.
Daarna was het tijd om de gehele carrosserie strak te maken en te schuren, ook moesten de voor- en achterruit er nog uit gehaald worden, de achterruit zit in rubber en liet zich moeiteloos verwijderen, de voorruit zat verlijmd op een niet normale manier en kwam er in brokken af, en toen die er uit was kwam er nog het een en ander aan roest tevoorschijn, gelukkig niet te ver ingevreten, maar het behoefde wel de nodige aandacht, en dus werd het zandstraalpistool weer tevoorschijn gehaald, en de sponning netjes blank gemaakt.
Eindelijk was het dan zo ver, de grondverf kon er op, en dan ben je eigenlijk op de helft.
Nadat de grondverf uitgehard was, kon deze fijn worden gepolijst, met het handje natuurlijk, en dan ben je blij dat het hier om een AW11je gaat en niet om een Cadillac…..
Nadat dit karweitje gedaan was ging het wel rap, dacht ik, maar een meningsverschil met de spuiter vertraagde de boel flink, zelfs zo erg dat ik heb overwogen om de auto daar weg te halen en hem zelf verder in Rotterdam af te maken.
De auto had lang klaar gestaan om gespoten te worden en er werd maar niet mee verder gegaan, terwijl ik hele duidelijke afspraken had met die spuiter. Het liep dus hoog op en ik moest behoorlijke druk uitoefenen om hem overtuigd te krijgen van de problemen die hij zou krijgen als hij niet verder zou gaan met de auto.
Hij legde me uit dat hij het te druk had om dergelijke “grote” klussen te doen, en uiteindelijk ben ik maar verder gegaan met de auto, het was erg lang geleden dat ik een auto gespoten had, en het zou niet mee vallen om dit weer te moeten doen, en gelukkig kreeg ik nog wel wat goede tips en adviezen.
Uiteindelijk heb ik ’s avonds tijd kunnen maken en is de auto wit geworden, maar dit was nog niet het moeilijkste, en nadat de auto was uitgehard moest de lak weer heel lichtjes geschuurd worden voor een goede hechting van de tweede kleur en de blanke lak later. Nadat dit was gedaan kon er een begin worden gemaakt met afplakken van het gedeelte wat grijs moet worden, een uiterst secuur werkje, want de afscheiding tussen de twee kleuren moet wel netjes en strak zijn.
Op een andere avond zijn de onderkant en de losse delen gespoten die grijs moesten worden en gelijk de blanke lagen er overheen gezet, en het resultaat was verbluffend.
Toen ik de auto een paar dagen later in daglicht zag schrok ik wel want het kleurverschil met de wielen was te groot, en het bleek dat er een vergissing was gemaakt met het recept voor de grijze kleur. Dit kon zo niet want dit zou enorm vloeken, dus stelde de spuiter voor om de wielen aan te passen aan de auto in plaats van andersom.
Zo gezegd, zo gedaan, en het resultaat mag er zeker zijn.
Nu is het spuitwerk gedaan, op een dingetje na dan…… ik had ook een gebruikte style-auto voorspoiler op de kop getikt, en deze was behoorlijk beschadigd en in de loop der jaren behoorlijk “verbouwd en gerepareerd”, deze was door mij al ontdaan van de vele lagen verf die er op zaten, en de scheuren netjes gerepareerd, maar nadat de voorbumper op de auto gemonteerd was en we de spoiler gingen passen bleek deze dermate te zijn vervorm dat hij met geen mogelijkheid netjes pas te maken was onder de auto, want immers wilde ik deze niet “vast” aan de auto gemonteerd hebben, maar los dit omdat als de spoiler geïntegreerd zit en je raakt iets met de voorkant, dan scheurt hij aan de zijkanten los en dat is weer moeilijk te herstellen. Omdat los monteren door de slechte pasvorm niet te verwezenlijken was, zie ik er van af om deze te monteren en ga ik op zoek naar een nieuwe. Ondertussen gaat gewoon (tijdelijk) de normale keienvanger met originele voorlip er weer onder, want de ‘87er voorlip had ik al weggegeven, en eens gegeven…….. De oude spoiler bewaar ik voor iemand die een AW11 wil opknappen en een voorspoiler wil integreren, want dan is het wel mogelijk om dit netjes te doen.
Nu ben ik de auto aan het opbouwen en om dit weer netjes te doen gaat er ook een heleboel tijd in zitten, alle stripjes, en rubbertjes netjes schoonmaken, spuiten en monteren, gelijk ook de zijknipperlichten vervangen door heldere, net als de stads- knipperlichten in de voorbumper en de koplampen, want dat geeft de auto wel een “frisser” uiterlijk, en past erg mooi bij de kleurstelling. Ook had ik een striping set gevonden op internet en deze netjes op de auto bevestigd, dit is een van de vele details die de auto “af” maken…..
De auto is nu klaar en nu is het zaak om hem netjes schoon te maken van binnen, de hole ruimten gelijk te tectyleren, en de wielkuipen lekker dik in de bitumen te smeren om roest geen kans meer te geven, want deze originele 85er moet bewaard blijven………
>>>>>>>> 2B continued>>>>>>>>>>>>>
John / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
"The Thing" in slechte staat ????? Nou doe je me verdriet John......(behalve optisch ) niets mis mee....twee keer meegeweest naar Duderstadt, zonder problemen
vooral de remmen waren helemaal 100 %
en er zaten winterbanden op, ok, en ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er na de tweede keer Duderstadt een beetje platte kantjes op zaten....
vooral de remmen waren helemaal 100 %
en er zaten winterbanden op, ok, en ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er na de tweede keer Duderstadt een beetje platte kantjes op zaten....
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
Green Goblin schreef:"The Thing" in slechte staat ????? Nou doe je me verdriet John......(behalve optisch ) niets mis mee....twee keer meegeweest naar Duderstadt, zonder problemen
vooral de remmen waren helemaal 100 %
en er zaten winterbanden op, ok, en ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er na de tweede keer Duderstadt een beetje platte kantjes op zaten....
ik bedoelde ook optisch, en heb dat aangepast;)..... remmen werkten idd. zeer goed, en daardoor een flink remspoor op de A 31 (was het volgens mij) maar dat is altijd nog beter (voor jouw no-claim) dan die dansende caraven voor me te penetreren, toch? het schijnt je namelijk na 7 jaar nog steeds hoog te zitten
@ Ewoud.... foto's volgen snel.....
John / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
pica's
MarcoTwo schreef:Ha, mooi verhaal. Ik heb wel foto's van 'na'.
Hahaha als het goed is ook veel van "tijdens" .....:p compleet met kostenplaatje......sjek je meel....
John / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
fotootjes....
op veler verzoek, foto's van de carrosserie restauratie, het zijn er helaas niet zo veel....
ophalen in Heythuisen
nog te beginnen.
gestript, voor zo ver als nodig op dat moment.
dorpel links, onder rubber skirtdeel.
close up linker dorpel, echt PRUTSWERK van de vorige eigenaar....
binnenscherm voor het achterwiel links.
achterscherm rechts, na een beetje "polyesther pulken"...
rottigheid er uit geslepen.
stukje er in gelast, klaar om af te werken.
paravane rechts, gerepareerd.... en....
een van de vele bonken polyesther die er uit kwamen..
dorpel rechterzijde, buitenkant onder het rubber skirtdeel.
dorpel en binnenscherm er uit geslepen.
laswerk aan de dorpel en binnenscherm.
deursponning rechts, nog te lassen.
deursponning, afgewerkt.
dorpel afgewerkt.
linkerzijde strakgemaakt.
in de grondverf.
helemaal wit, we zijn over de helft...
bezig met opbouwen..... gaat best veel tijd inzitten
bijna klaar..... nou ja.... klaar??
neusje van de ......
dit zijn de foto's van de restauratie, de auto is nog lang niet klaar..... hoe het verder gaat lees je binnenkort op het forum
John / Quadc@msix
ophalen in Heythuisen
nog te beginnen.
gestript, voor zo ver als nodig op dat moment.
dorpel links, onder rubber skirtdeel.
close up linker dorpel, echt PRUTSWERK van de vorige eigenaar....
binnenscherm voor het achterwiel links.
achterscherm rechts, na een beetje "polyesther pulken"...
rottigheid er uit geslepen.
stukje er in gelast, klaar om af te werken.
paravane rechts, gerepareerd.... en....
een van de vele bonken polyesther die er uit kwamen..
dorpel rechterzijde, buitenkant onder het rubber skirtdeel.
dorpel en binnenscherm er uit geslepen.
laswerk aan de dorpel en binnenscherm.
deursponning rechts, nog te lassen.
deursponning, afgewerkt.
dorpel afgewerkt.
linkerzijde strakgemaakt.
in de grondverf.
helemaal wit, we zijn over de helft...
bezig met opbouwen..... gaat best veel tijd inzitten
bijna klaar..... nou ja.... klaar??
neusje van de ......
dit zijn de foto's van de restauratie, de auto is nog lang niet klaar..... hoe het verder gaat lees je binnenkort op het forum
John / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
voortgang.....
Zoals sommige van jullie wel weten rij ik ondertussen sinds maart dit jaar met deze auto.
De verbouwingen en modificaties zijn immiddels afgerond en ik zal de verslagen daarvan binnenkort ook op het forum plaatsen......
John / Quadc@msix
De verbouwingen en modificaties zijn immiddels afgerond en ik zal de verslagen daarvan binnenkort ook op het forum plaatsen......
John / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Quadc@msix schreef:Hahaha als het goed is ook veel van "tijdens" .....:p compleet met kostenplaatje......sjek je meel....
John / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
Yep, ik bedoelde eigenlijk de nafoto's die ik zelf genomen heb.
Mooi warrek.
Dit zou nog best eens een van de duurste 1.6-en kunnen zijn in Nederland.
Ik heb zo'n idee dat Erik een mooie slag geslagen heeft met de originele SC.
Nooit meer weg doen, is financiële kill!
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
koopje.....
was ook zeker niet van plan om 'm weg te doen, ik ga van-ze-nooit-niet ervoor kunnen vangen wat hij me gekost heeft, ik zal niet per definitie de duurste hebben, maar sta wel in de top 3 denk ik ..... en inderdaad Erik heeft gewoon een koopje met die auto, ik had net het wrak van deze gekocht toen ik op die rode werd gewezen, en sja, voor deze had ik gewoon veel te veel betaald, maar als je alles eens van te voren wist..... dan had de verkoper deze in z'n haar kunnen smeren, en had ik nu die rode gehad... maar goed, deze (te dure) leerschool brengt me wel heel veel plezier als ik er mee aan het cruisen ben.....MarcoTwo schreef:Yep, ik bedoelde eigenlijk de nafoto's die ik zelf genomen heb.
Mooi warrek.
Dit zou nog best eens een van de duurste 1.6-en kunnen zijn in Nederland.
Ik heb zo'n idee dat Erik een mooie slag geslagen heeft met de originele SC.
Nooit meer weg doen, is financiële kill!
John / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
voorspoiler
bond schreef:Zier er topie uit. Ik zag bij 1 van de eerste foto's mijn front spoiler liggen.
klopt idd, die heb ik helemaal gerepareerd, maar heb uiteindelijk voor een nieuwe gekozen...die andere blijft voor een liefhebber liggen die haar wil vast maken aan de carrosserie....
John / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-