Ruben stelt zich voor, MR2 turbo
Moderator: Pieten
Ruben stelt zich voor, MR2 turbo
Bij deze wil ik me even voorstellen
Ik ben Ruben, 25 jaar en van beroep ambulancechauffeur.
Ik ben van jongs af aan al gek van alles op autogebied wat uit het Verre Oosten komt en snel is.
In de tijd dat ik nu mijn rijbewijs heb, heb ik al aardig wat auto's gehad.
Een paar van mijn eerdere auto's zijn
-Honda Prelude met custom turbo setup
-Honda Civic ESI Vtec met T4 turbosetup
-Subaru Impreza GTT
-Nissan Skyline R33GTST (503,4 pk)
-Mitsubishi Lancer Evolution 2 GSR
-Mitsubishi Lancer Evo 4 GSR (gebouwd blok, TD06-20G turbo, 360-370 pk)
-Mitsubishi Lancer Evo 4 GSR (licht getuned, Evo 9 turbo enz, 328,4 pk)
Hieronder een fotootje van mijn Skyline en de laatste Evo 4:
De reden dat ik me hier aanmeldt is omdat ik een MR2 turbo heb aangeschaft.
Deze MR2 is van een liefhebber geweest die hier ook actief was op het forum (TychoMR2).
Deze MR2 is een heerlijke auto met modificaties die ervoor zorgen dat ik al aardig in de goede richting zit waar ik heen wil.
De MR2 is roestvrij, zeer goed onderhouden en de eigenaar heeft mij nog heel veel extra spullen meegegeven zoals : beschermhoes, druppellader, extra set remschijven en blokken, turbo motorkap enz.
Voor de aanschaf heb ik uitgebreid het internet afgespeurd en de auto bekeken en het volgende speclijstje is eruit gekomen:
Motorisch:
- 3SGTE J-spec gen2 motorblok
- KOracing garrett T3/T4 .50 trim originele usa kit volledig streetbrawler kit incl. o2 sensor en shielding.
- KOracing 3” downpipe
- Apexi luchtfilter met rainguard
- Tial wastegate 38mm
- Denso 800cc injectoren
- Upgrade fuelrail custom made by Joshma
- Originele brandstofpomp en Bosch 044 brandstofpomp in-line
- MSD Blaster 2 bobine
- Apexi PowerFC ECU incl. MAP/MAT sensor (MAF->MAP conversie)
- JUN inlaatspruitstuk
- JUN throttlebody
- Uprated air to air Greddy intercooler met Spal fan+shroud
- HKS SSQV blowoff valve
- Aeromotive fpr/brandstofdrukregelaar
- Greddy catchcan setup
- HKS EVC IV boostcontroller
- Mongoose volledig 3" uitlaatsysteem
- Gereviseerde versnellingsbak MR2 Turbo
- Spec stage 3 koppeling
- Fidanza 130331 licht vliegwiel
- LSD sperdifferentieel
- AN koppelingen op alle flexibele leidingen
Vermogen en koppel op de achterwielen: 302,3 pk&404,4 Nm
Onderstel:
- Intrax RSA W2 coilover kit
- Tein pillowball set
- TRD swaybars
- Vivid strutbar achter
- Toyo RVS strutbar voor
- Two’s R Us Polyurethaan bushings/rubbers in ophanging
- K-Sport big brake kit 2x4 pod voor
- K-Sport big brake kit 2x3 pod achter
- Yellowstuff remblokken voor
- K-Sport remblokken achter
- Goodridge RVS remleidingen
- 5Zigen Pro Racer GN+ velgen (17" voor, 18" achter)
- 5Zigen Pro Racer aluminium wielmoeren
- 10mm spacers
- Federal semi-slicks 595rs
Exterieur:
- Bomex voorbumper
- Bomex sideskirts
- Kaminari achterbumper
- Nieuw type MR2 achterlichten
Interieur:
- Apexi PowerFC handcommander
- Texas instruments Osiris oliedruk,olietemperatuur en turbodrukmeter in pillarpod
- Blitz FATT Turbotimer
- TRD short shifter kit
- Momo stuur
- Eccentric rod guides voor dakpanelen
- Carbonlook dashboardpanelen
- Lederen stoelen voor. Deuren ook leder bekleed
En hierbij een foto (ik ga spoedig wat betere maken):
De plannen voor de MR2 voor nu zijn als volgt:
- Turbo blanket monteren
- Koyorad of Mishimoto radiateur monteren
- Traction control systeem uitzoeken, kopen en monteren
En uiteraard al het onderhoud.
Ik hoop hier veel liefhebbers tegen te komen en technische info uit te wisselen!
Ik ben Ruben, 25 jaar en van beroep ambulancechauffeur.
Ik ben van jongs af aan al gek van alles op autogebied wat uit het Verre Oosten komt en snel is.
In de tijd dat ik nu mijn rijbewijs heb, heb ik al aardig wat auto's gehad.
Een paar van mijn eerdere auto's zijn
-Honda Prelude met custom turbo setup
-Honda Civic ESI Vtec met T4 turbosetup
-Subaru Impreza GTT
-Nissan Skyline R33GTST (503,4 pk)
-Mitsubishi Lancer Evolution 2 GSR
-Mitsubishi Lancer Evo 4 GSR (gebouwd blok, TD06-20G turbo, 360-370 pk)
-Mitsubishi Lancer Evo 4 GSR (licht getuned, Evo 9 turbo enz, 328,4 pk)
Hieronder een fotootje van mijn Skyline en de laatste Evo 4:
De reden dat ik me hier aanmeldt is omdat ik een MR2 turbo heb aangeschaft.
Deze MR2 is van een liefhebber geweest die hier ook actief was op het forum (TychoMR2).
Deze MR2 is een heerlijke auto met modificaties die ervoor zorgen dat ik al aardig in de goede richting zit waar ik heen wil.
De MR2 is roestvrij, zeer goed onderhouden en de eigenaar heeft mij nog heel veel extra spullen meegegeven zoals : beschermhoes, druppellader, extra set remschijven en blokken, turbo motorkap enz.
Voor de aanschaf heb ik uitgebreid het internet afgespeurd en de auto bekeken en het volgende speclijstje is eruit gekomen:
Motorisch:
- 3SGTE J-spec gen2 motorblok
- KOracing garrett T3/T4 .50 trim originele usa kit volledig streetbrawler kit incl. o2 sensor en shielding.
- KOracing 3” downpipe
- Apexi luchtfilter met rainguard
- Tial wastegate 38mm
- Denso 800cc injectoren
- Upgrade fuelrail custom made by Joshma
- Originele brandstofpomp en Bosch 044 brandstofpomp in-line
- MSD Blaster 2 bobine
- Apexi PowerFC ECU incl. MAP/MAT sensor (MAF->MAP conversie)
- JUN inlaatspruitstuk
- JUN throttlebody
- Uprated air to air Greddy intercooler met Spal fan+shroud
- HKS SSQV blowoff valve
- Aeromotive fpr/brandstofdrukregelaar
- Greddy catchcan setup
- HKS EVC IV boostcontroller
- Mongoose volledig 3" uitlaatsysteem
- Gereviseerde versnellingsbak MR2 Turbo
- Spec stage 3 koppeling
- Fidanza 130331 licht vliegwiel
- LSD sperdifferentieel
- AN koppelingen op alle flexibele leidingen
Vermogen en koppel op de achterwielen: 302,3 pk&404,4 Nm
Onderstel:
- Intrax RSA W2 coilover kit
- Tein pillowball set
- TRD swaybars
- Vivid strutbar achter
- Toyo RVS strutbar voor
- Two’s R Us Polyurethaan bushings/rubbers in ophanging
- K-Sport big brake kit 2x4 pod voor
- K-Sport big brake kit 2x3 pod achter
- Yellowstuff remblokken voor
- K-Sport remblokken achter
- Goodridge RVS remleidingen
- 5Zigen Pro Racer GN+ velgen (17" voor, 18" achter)
- 5Zigen Pro Racer aluminium wielmoeren
- 10mm spacers
- Federal semi-slicks 595rs
Exterieur:
- Bomex voorbumper
- Bomex sideskirts
- Kaminari achterbumper
- Nieuw type MR2 achterlichten
Interieur:
- Apexi PowerFC handcommander
- Texas instruments Osiris oliedruk,olietemperatuur en turbodrukmeter in pillarpod
- Blitz FATT Turbotimer
- TRD short shifter kit
- Momo stuur
- Eccentric rod guides voor dakpanelen
- Carbonlook dashboardpanelen
- Lederen stoelen voor. Deuren ook leder bekleed
En hierbij een foto (ik ga spoedig wat betere maken):
De plannen voor de MR2 voor nu zijn als volgt:
- Turbo blanket monteren
- Koyorad of Mishimoto radiateur monteren
- Traction control systeem uitzoeken, kopen en monteren
En uiteraard al het onderhoud.
Ik hoop hier veel liefhebbers tegen te komen en technische info uit te wisselen!
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Das een flinke waslijst zeg, doe er maar voorzichtig mee.
Psst, je voorbumper zit los.
Psst, je voorbumper zit los.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
Qua acceleratie kreeg je bij de Skyline een veel grotere duw in je rug, maar dat is ook logisch. Meer vermogen en koppel, BB turbo (GT3076R@1,55 bar). In de bochten is de MR2 zeker de meerdere, wat voor een groot deel te danken is aan het Intrax onderstel. De Skyline heeft veel meer gewicht op de neus en dat voel je gewoon goed;)