Even voorstellen: JDM MR2 Turbo
Moderator: Pieten
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Even voorstellen: JDM MR2 Turbo
Beste Forumleden, ik ben sinds november in het bezit van een hele leuke mr2 en heb al veel gebruik gemaakt van het forum. Nu vind ik het tijd om mijzelf en mijn auto even officieel voor te stellen:
Ik ben Jochem van den Heuvel, een 24-jarige student uit het zuiden van het land. Na een aantal jaren een Celica T16 2.0 gereden te hebben vond ik het tijd voor iets mooiers, beters, snellers. Al in de lente van 2013 ben ik begonnen met het zoeken naar een exemplaar wat binnen mijn beperkte budget van 2000,- euro viel.
Ik heb nog getwijfeld of ik voor een NA of Turbo zou gaan, NA is wellicht wat goedkoper rijden, echter vermoedde ik dat ik geen merkbare vooruitgang in prestaties zou merken t.o.v. mijn Celica. In de begin maanden weinig Turbo's gezien die binnen mijn budget vielen, echter was ik toen toch nog aan het sparen dus geen man overboord.
November 2013, mijn budget was zo goed als rond. Mijn verjaardag op 19 november moest het laatste centje binnenbrengen. Ik kwam op internet mijn huidige auto tegen, de 15-XZG-8, de perfecte auto! De dag na mijn verjaardag gelijk gaan kijken en na korte onderhandelingen was ik voor 1.500,- eigenaar van een JDM Turbo uit 1992. Hier staat hij op de oprit, ik ben als een kind zo blij!
Tevens is dit een test om te kijken of ik foto's kan uploaden, spannend dus..
Ik ben Jochem van den Heuvel, een 24-jarige student uit het zuiden van het land. Na een aantal jaren een Celica T16 2.0 gereden te hebben vond ik het tijd voor iets mooiers, beters, snellers. Al in de lente van 2013 ben ik begonnen met het zoeken naar een exemplaar wat binnen mijn beperkte budget van 2000,- euro viel.
Ik heb nog getwijfeld of ik voor een NA of Turbo zou gaan, NA is wellicht wat goedkoper rijden, echter vermoedde ik dat ik geen merkbare vooruitgang in prestaties zou merken t.o.v. mijn Celica. In de begin maanden weinig Turbo's gezien die binnen mijn budget vielen, echter was ik toen toch nog aan het sparen dus geen man overboord.
November 2013, mijn budget was zo goed als rond. Mijn verjaardag op 19 november moest het laatste centje binnenbrengen. Ik kwam op internet mijn huidige auto tegen, de 15-XZG-8, de perfecte auto! De dag na mijn verjaardag gelijk gaan kijken en na korte onderhandelingen was ik voor 1.500,- eigenaar van een JDM Turbo uit 1992. Hier staat hij op de oprit, ik ben als een kind zo blij!
Tevens is dit een test om te kijken of ik foto's kan uploaden, spannend dus..
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Wat ik al gedaan heb
We zijn ondertussen bijna een half jaar verder, eerste reparatie was binnen 1 maand een feit, de dynamo overleden. Nu ben ik veel gewend qua reparaties, dus meteen een afspraak gemaakt bij de garage om dan maar gelijk een beurtje en de apk erbij te doen. De auto stond toch op de brug, dus even naar de onderkant kijken... Vet:
De auto is gebruikt als daily driver (zo gebruik ik m ook) maar verschillende onderdelen mochten wel een keer gepoetst worden. Eerst maar eens de verlichtingsunits opgeknapt met meguiars PlastX, vooral bij de achterlichten een heel verschil:
voor:
na:
Toen ik de emmer kocht zat er halogeen in. Nu was ik xenon gewend vanuit de Celica, dus het had idee dat ik s'nachts zowat zonder licht reed zo groot dat het verschil was. Nu ik toch aan de verlichting ging werken wilde ik ook de mistlampen vervangen, van de fitting van het linkermistlicht hing los in de lamp, de glaasjes zagen er niet meer fris uit en ik vond ze sowieso al vrij groot. Bij de plaatselijke autospeciaalzaak een mooi formaat uitgezocht met bijbehorende xenon verlichting, iedereen hier weet wel hoe de standaard mistverlichting er uit ziet dus daar heb ik geen foto van. Ook heb ik de knipperlichten aan de zijkant van de voorbumper 'gesmoked'.
Nieuwe verlichting (uit):
Nieuwe verlichting (aan):
M'n nieuwste aanwinst zijn 2 lederen stoelen. Op zich zagen de oude stoffen stoelen er redelijk uit, alleen het welbekende gat in de wang aan de instapzijde. Ook hier gold echter weer; Klein budget! Mijn deurpanelen zijn al leder, gecombineerd rood-zwart. De bijbehorende stoelen had ik al een keer op marktplaats gezien, echter was dat in friesland. Te ver weg om zo maar even te gaan kijken en ik twijfelde sowieso nog of ik zo veel rood leer mooi zou vinden. Uiteindelijk vond ik vorige week geheel zwart lederen stoelen die ook nog eens uit een RHD kwamen en aantrekkelijk geprijsd waren. Snel gebeld en een afspraak gemaakt en binnen een paar dagen was ook deze koop gesloten.
Stoelen waren uiteraard niet nieuw, maar even behandeld met Sonax lederonderhoud en ze zijn klaar voor plaatsing:
De auto is gebruikt als daily driver (zo gebruik ik m ook) maar verschillende onderdelen mochten wel een keer gepoetst worden. Eerst maar eens de verlichtingsunits opgeknapt met meguiars PlastX, vooral bij de achterlichten een heel verschil:
voor:
na:
Toen ik de emmer kocht zat er halogeen in. Nu was ik xenon gewend vanuit de Celica, dus het had idee dat ik s'nachts zowat zonder licht reed zo groot dat het verschil was. Nu ik toch aan de verlichting ging werken wilde ik ook de mistlampen vervangen, van de fitting van het linkermistlicht hing los in de lamp, de glaasjes zagen er niet meer fris uit en ik vond ze sowieso al vrij groot. Bij de plaatselijke autospeciaalzaak een mooi formaat uitgezocht met bijbehorende xenon verlichting, iedereen hier weet wel hoe de standaard mistverlichting er uit ziet dus daar heb ik geen foto van. Ook heb ik de knipperlichten aan de zijkant van de voorbumper 'gesmoked'.
Nieuwe verlichting (uit):
Nieuwe verlichting (aan):
M'n nieuwste aanwinst zijn 2 lederen stoelen. Op zich zagen de oude stoffen stoelen er redelijk uit, alleen het welbekende gat in de wang aan de instapzijde. Ook hier gold echter weer; Klein budget! Mijn deurpanelen zijn al leder, gecombineerd rood-zwart. De bijbehorende stoelen had ik al een keer op marktplaats gezien, echter was dat in friesland. Te ver weg om zo maar even te gaan kijken en ik twijfelde sowieso nog of ik zo veel rood leer mooi zou vinden. Uiteindelijk vond ik vorige week geheel zwart lederen stoelen die ook nog eens uit een RHD kwamen en aantrekkelijk geprijsd waren. Snel gebeld en een afspraak gemaakt en binnen een paar dagen was ook deze koop gesloten.
Stoelen waren uiteraard niet nieuw, maar even behandeld met Sonax lederonderhoud en ze zijn klaar voor plaatsing:
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Velgen
Deze velgen lagen eronder, ik ben er op zich wel tevreden over. Mijn voorbanden moeten komende zomer vervangen worden, ik heb nu rondom 205/45 R16, nu dacht ik eigenlijk om de achterbanden naar voor te verplaatsen en achter een 215 of 225 op te leggen.
Ook vond ik deze foto wel mooi gelukt, auto was net gewassen dus ik zet m er ook ff op. Twijfel nog steeds of ik voor het nieuwe type (94+) wil gaan, vind het middenstuk van het oud model namelijk een stuk mooier. Nu zag ik al dat met een dremel het 'oude' middenstuk passend te maken is voor 94+ achterlichten, wellicht dat ik dat ga doen...
Ook vond ik deze foto wel mooi gelukt, auto was net gewassen dus ik zet m er ook ff op. Twijfel nog steeds of ik voor het nieuwe type (94+) wil gaan, vind het middenstuk van het oud model namelijk een stuk mooier. Nu zag ik al dat met een dremel het 'oude' middenstuk passend te maken is voor 94+ achterlichten, wellicht dat ik dat ga doen...
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
@VincentM: ik kom uit Biest-Houtakker, dorpje met 800 inwoners in gemeente Hilvarenbeek, bij Tilburg... Komt u ook uit Brabant?
En tja, mijn ervaring met zowel Celica (t16) als emmer is dat elke auto bij je naar binnen schijnt omdat je zo laag zit...
@Bond: Danku
@Bart.O: Ik weet het, bij m'n Celica had ik ook knippers donker en moest ik ze elk jaar voor de apk terugbrengen naar de originele staat, bij de emmer kwam ie er bij dezelfde Vetos garage wel doorheen!:D
@jaapio: Danku, nog niet zo lang als jou verhaal, ik had het van de week gelezen, een echte liefhebber...
En tja, mijn ervaring met zowel Celica (t16) als emmer is dat elke auto bij je naar binnen schijnt omdat je zo laag zit...
@Bond: Danku
@Bart.O: Ik weet het, bij m'n Celica had ik ook knippers donker en moest ik ze elk jaar voor de apk terugbrengen naar de originele staat, bij de emmer kwam ie er bij dezelfde Vetos garage wel doorheen!:D
@jaapio: Danku, nog niet zo lang als jou verhaal, ik had het van de week gelezen, een echte liefhebber...
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
@Ricardos zien ze er dan altijd zo uit:
Dus dat alle 4 de achterlichten dezelfde vorm hebben? Ik zal de mistlampen om moeten bouwen qua aansluiting maar dat is geen probleem
en die mistlampen zijn idd echt fel, verbaasde me erover aangezien de combinatie mistlampunits + xenon totaal minder dan 100,- kostte. Vind deze ronde lampen echter wel mooier dan die enorme standaard units
Dus dat alle 4 de achterlichten dezelfde vorm hebben? Ik zal de mistlampen om moeten bouwen qua aansluiting maar dat is geen probleem
en die mistlampen zijn idd echt fel, verbaasde me erover aangezien de combinatie mistlampunits + xenon totaal minder dan 100,- kostte. Vind deze ronde lampen echter wel mooier dan die enorme standaard units
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22