Hellup!!

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArnoldH
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Hellup!!

Bericht door ArnoldH »

Vanmiddag na mijn werk moest ik 45min wachten op mijn vriendin en besloot ik even naar de wasbox te rijden om de MR2 goed te wassen.

Na het stappen plan te hebben gevolgd.
Velgen, met sop wasssen, afspoelen, hot wax en ten slotte nog maals af gespoeld.

Daarna heb ik m droog gereden en toen ik op bestemming kwam zag ik allemaal vreemde vlekken op de auto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is dit en wat kan ik hieraan doen? :huh: :huh:

Gr, Arnold
Keep calm and believe in the Coolsingel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Heb je al geprobeerd om met een vochtige doek het proberen weg te poetsen, ik heb wel is van die vlekken maar dat is dan kalk van het water.
ziet er gek uit.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Als het met polijsten niet meer weggaat dan is de lak aangetast. Heb je met een velgenreiniger of met de borstel, waar je de velgen eerst mee hebt schoongemaakt op de lak gezeten?
Gebruikersavatar
ArnoldH
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door ArnoldH »

Ja ik had op de terugweg een regenbui. En toen ik thuis was ben ik gelijk met een doek erop gaan poetsen, maar dat had geen effect...

Nee, ik heb eerst de velgen ingespoten en toen ik rond was ze eerst afgespoeld, en daarna pas de rest van de auto.

Maar is dat velgen middel echt van die troep?
Want mij viel wel op dat de hogedrukslang tpv van het einde van dr zwenkarm lekte...
Maar dat op de voorkap lijken echt resten uit de hogedruk spuit, ik dacht zelf aan een probleem met de Hotwax

Als het velgen schoonmaakmiddel is, kan je dat met polijsten weg krijgen??
Keep calm and believe in the Coolsingel.
Afbeelding
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

ArnoldH schreef:Ja ik had op de terugweg een regenbui. En toen ik thuis was ben ik gelijk met een doek erop gaan poetsen, maar dat had geen effect...

Nee, ik heb eerst de velgen ingespoten en toen ik rond was ze eerst afgespoeld, en daarna pas de rest van de auto.

Maar is dat velgen middel echt van die troep?
Want mij viel wel op dat de hogedrukslang tpv van het einde van dr zwenkarm lekte...
Maar dat op de voorkap lijken echt resten uit de hogedruk spuit, ik dacht zelf aan een probleem met de Hotwax

Als het velgen schoonmaakmiddel is, kan je dat met polijsten weg krijgen??
Om op je eerste vraag antwoord te geven: Ja, dat is echt 'troep'. Moet ook wel anders kun je je velgen niet makkelijk schoon krijgen.

Hotwax zou de lak niet aantasten, dat is een beschermlaagje over de lak.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Idd vreselijke troep. Met polijsten zou je de vlekken kunnen verminderen. Wel adviseer ik je dit om het met een machine te doen. ;)
Gebruikersavatar
ArnoldH
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door ArnoldH »

Hmm okee.

Balen dat ik atm echt 0,0 vrije tijd heb, en de vrije tijd die ik heb slaap ik.
Als ik over een week of 4 a 5 verhuisd ben de mr2 maar eens profesioneel laten polijsten... :-/

Gaat de polijstboer een goede aan me hebben, me vriendin dr auto moet ook al gebeuren met dank aan leuke buren bij dr ouderlijk huis
Keep calm and believe in the Coolsingel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

In dat geval raad ik je Clean=Clean aan..

http://www.clean-clean.nl/
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

meguiars water spot cleaner?
Plaats reactie