MR2 SW20 blijft motorische problemen houden!

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Laurens PNut

MR2 SW20 blijft motorische problemen houden!

Bericht door Laurens PNut »

Heren,

De problemen met dit stuk ongeluk houden maar niet op.

Tijdens een routinecheck even gekeken naar de vloeistoffen, koelvloeistof was vreemd genoeg in niveau gezakt zonder dat hier aanwijzingen voor waren.
Afgetopt en motor laten draaien zonder issues.

Vanochtend wilde ik kijken naar het niveau of het hetzelfde was gebleven zonder dat ik ermee had gereden. Dit was zo.
Motor gestart en zonder aanwijzing leek het blok weer onrustig stationair te lopen, wat ik voor het APK gezeur ook had.
Een bougie eruit gedraaid en ja hoor, weer het keramiek van de bougies gescheurd?!

Hoe de f*ck kan dit?! Het zijn gewone NKG BKR6EY's...

Als dit zo doorgaat schop ik of het hok eruit, of ik ga een vervangend blok proberen te scoren... lijkt wel alsof de ontsteking rot is en/of de koppakking eruit ligt/eruit gaat.

Tevens een filmpje van de koelvloeistofvulopening:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152318390405169
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

Ben geen auto technieker maar gebruik je geen verkeerde bougies?
Ik vind nl alleen NGK BKR6EP-8 voor een SW 20.

Dalend vloeistofniveau zou hier los van staan denk ik,mss een lekkende radiator.Hoeft maar een klein gaatje te zijn heb ik onlangs ook voorgehad.

grtn
Brave jongens komen in de hemel,stoute jongens komen overal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Een bekend kwaaltje van de mr2 misschien. Boven de brandstoftank lopen de leidingen voor je koelvloeistof, deze kunnen gaan lekkeb.
Afbeelding
Plaats reactie