Snel rijden met de MR2 (ZZW30)

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Snel rijden met de MR2 (ZZW30)

Bericht door Remmel »

Net terug van de 11e (!) keer 3 dagen rijden door Noord-Frankrijk.
Dit keer met veel verschillende wagens zoals o.a.;
- Opel Speedster (getuned 300pk)
- Subaru WRX (300pk)
- Porsche 911 (320pk)
- Focus ST (250pk)
- Clio RS (200pk)
- Megane R26.R (275pk)
- en natuurlijk de MR2 (150pk) haha

En steeds sta ik er van te kijken dat ik geen enkel probleem heb om wie dan ook bij te houden.
OK op lange rechte stukken gaan de pk-monsters er even vandoor maar als de bochten komen kruip ik weer dichterbij door hogere bochtsnelheden en later remmen.
Zelfs die Speedster reed niet bij me weg, dat had ik niet verwacht.

Kortom ik ben nog steeds zeer tevreden over de rijeigenschappen van de MR2 en blijf erbij dat hij zijn tijd vér vooruit was en nog steeds TOP is.

Hier enkele bewijzen;

Achter de Speedster: https://www.facebook.com/photo.php?v=325097197638701

Achter de WRX: https://www.facebook.com/photo.php?v=325103367638084

Achter de Clio RS: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... cpCVRDWeaM

Wie heeft er nog meer ervaring met echt snel rijden met de MR2?
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

En dit was dan nog op vrij rechte wegen.... Waarom remt die Clio steeds?

En hoe was de situatie geweest wanneer jij in de speedster/wrx/clio reed en zij in de spyder?

Maar mijn ervaring is vergelijkbaar, op rechte stukken blazen ze weg, maar in de bochten zijn er weinig die weg komen (en veel die in de weg zitten). Lotus Elise heeft moeite om bij te blijven, S2000 veel moeite om weg te komen (totdat er een recht stuk arriveert).

Lekker geluid trouwens!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

De ZZW kan sneller dan ik kan....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Word! Vandaag weer ff fijn aan het sturen geweest op de dijkjes richting Zwartsluis, en moet eerlijk bekennen dat ik me afvroeg waarom ik ook alweer meer vermogen wilde, kwam nu niet eens boven de 5k toeren :-) Wel grappig om BMWs en Audis die willen sporten na bocht 1 heel klein te zien worden in de spiegel :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Leuk filmke JP:lach:
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Remmel schreef: Wie heeft er nog meer ervaring met echt snel rijden met de MR2?
Aan de Italiaanse kant van de Timmelsjoch een California F1 irriteren dat die witte bromvlieg maar steeds achter hem bleef hangen (en dat ondanks geen ESP/F1/ABS/PS). Was in 2010.

Was wel grappig, bij het eerste de beste restaurant, ging hij snel van de weg af (na de pas).;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik pest het liefst S2000's...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

El Butre schreef:En dit was dan nog op vrij rechte wegen.... Waarom remt die Clio steeds?

En hoe was de situatie geweest wanneer jij in de speedster/wrx/clio reed en zij in de spyder?!
Die Clio remde als hij tekort achter de WRX reed volgens mij.
In de andere filmpjes waren er scherpere bochten, daar wordt het alleen maar beter.
Tja hoe de situatie geweest was "als..." ben ik ook benieuwd naar! (maar eigenlijk weet ik het al :adhd: )
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Green Goblin schreef:Ik pest het liefst S2000's...;D
En het liefste tijdens de nachtrit :P

Maar de afgelopen loederdagrit merkte ik dat ik met mijn impreza de zzw30 die voor mij reed goed kon bijhouden. De zzw30 ligt erg goed op de weg. De zzw30 achter mij die kon het niet echt bijhouden.

Kortom de bestuurder maakt veel uit, maar de zzw30 ligt als een blok op de weg.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

De Loederdagrit was dan ook wel een beetje "vochtig"....iets minder ideaal voor een ZZW.

Het was zelfs zo vochtig dat ik sommige gedeeltes dicht reed....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Vochtig is voor elke MR2 geen ideale omstandigheid, dat geldt niet alleen voor de SW :) ik kan me helaas teveel foto's van MR2's herinneren die bij wat gladdere omstandigheden te dicht bij een paal, stoep of greppel waren gekomen..

Overigens, ik zag hier een opmerking over een Elise, als je die bij wil houden terwijl er een fatsoenlijke chauffeur achter het stuur zit, dan merk je wel dat een ZZW 250kg zwaarder is. Bij gelijke rijkwaliteiten is het denk niet te doen om een Elise bij te houden.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

BMW Z4 M. Best irritant als die voor je zit als je het gat met de groep dicht probeert te rijden. Bij elke bocht zag ik hem naar buiten drijven. Wel in de natuurlijke habitat van de ZZW, de Harz, heb je grote bochten, dan zal hij de 343 pk wel kwijt kunnen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Roland
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Roland »

Tja ik rij met m'n oude AW11 ook de nodige auto's voorbij op het circuit. Meeste zijn sneller hoor, maar ik haal wel eens een Evo of een Corvette in. Maarja, niet gek als die net komen kijken bij circuit rijden. Met andere woorden, ligt er nogal aan wie achter het stuur zit.

Los daarvan is een MR2, en zeker een ZZW30, uitermate geschikt voor het betere bochtenwerk. Ik zou zeggen, beter komt bijna niet, totdat je langere bochten hebt of zelfs rechte stukken, dan kun je wat meer vermogen gebruiken :P
Toyota MR2 '85
Toyota Landcruiser '83
http://www.lovetheworld.nl
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Hier nog enkele filmpjes van de ZZW30 in de achtervolging van een WRX en Opel Speedster (beide met 300pk);

http://youtu.be/SHVtuZyCgWo


http://youtu.be/fUPXkPfUxG4


Hier richting Bouillon na de tunnel de berg op (bekend stukje) maar helaas was er na 2km al een autobus die de zaak ophield..., dus toen maar gestopt met filmen;

http://youtu.be/lpMXaSyFhCM
Jean-Pierre

Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Maar hoe is de situatie als jij voorop rijdt? (achtervolgen is natuurlijk makkelijker dan leiden) Kunnen ze je dan bijhouden?
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

De Speedster moet me kunnen bijhouden maar die heeft nooit als 1e achter me gereden en bleef daardoor achter.
De R26.R moet me ook kunnen bijhouden echter hiervan is de bestuurder al iets ouder dus daar ligt het niet aan de auto.

De WRX en de 911 houden me bij totdat het bergaf gaat, dan ben ik weg.
Bij veel bochten gelijke hoogte ben ik ook weg.
Bergop en/of lange rechte stukken dan krijg ik het moeilijk...

Hier een stukje waar ik voorop rij, hier reed de Clio RS achter me en hield me niet bij;

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... HO1k0DCPiI

En hier ging het zelfs bergop!
Jean-Pierre

Afbeelding
Plaats reactie