Snel rijden met de MR2 (ZZW30)
Moderator: Pieten
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Snel rijden met de MR2 (ZZW30)
Net terug van de 11e (!) keer 3 dagen rijden door Noord-Frankrijk.
Dit keer met veel verschillende wagens zoals o.a.;
- Opel Speedster (getuned 300pk)
- Subaru WRX (300pk)
- Porsche 911 (320pk)
- Focus ST (250pk)
- Clio RS (200pk)
- Megane R26.R (275pk)
- en natuurlijk de MR2 (150pk) haha
En steeds sta ik er van te kijken dat ik geen enkel probleem heb om wie dan ook bij te houden.
OK op lange rechte stukken gaan de pk-monsters er even vandoor maar als de bochten komen kruip ik weer dichterbij door hogere bochtsnelheden en later remmen.
Zelfs die Speedster reed niet bij me weg, dat had ik niet verwacht.
Kortom ik ben nog steeds zeer tevreden over de rijeigenschappen van de MR2 en blijf erbij dat hij zijn tijd vér vooruit was en nog steeds TOP is.
Hier enkele bewijzen;
Achter de Speedster: https://www.facebook.com/photo.php?v=325097197638701
Achter de WRX: https://www.facebook.com/photo.php?v=325103367638084
Achter de Clio RS: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... cpCVRDWeaM
Wie heeft er nog meer ervaring met echt snel rijden met de MR2?
Dit keer met veel verschillende wagens zoals o.a.;
- Opel Speedster (getuned 300pk)
- Subaru WRX (300pk)
- Porsche 911 (320pk)
- Focus ST (250pk)
- Clio RS (200pk)
- Megane R26.R (275pk)
- en natuurlijk de MR2 (150pk) haha
En steeds sta ik er van te kijken dat ik geen enkel probleem heb om wie dan ook bij te houden.
OK op lange rechte stukken gaan de pk-monsters er even vandoor maar als de bochten komen kruip ik weer dichterbij door hogere bochtsnelheden en later remmen.
Zelfs die Speedster reed niet bij me weg, dat had ik niet verwacht.
Kortom ik ben nog steeds zeer tevreden over de rijeigenschappen van de MR2 en blijf erbij dat hij zijn tijd vér vooruit was en nog steeds TOP is.
Hier enkele bewijzen;
Achter de Speedster: https://www.facebook.com/photo.php?v=325097197638701
Achter de WRX: https://www.facebook.com/photo.php?v=325103367638084
Achter de Clio RS: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... cpCVRDWeaM
Wie heeft er nog meer ervaring met echt snel rijden met de MR2?
Jean-Pierre
En dit was dan nog op vrij rechte wegen.... Waarom remt die Clio steeds?
En hoe was de situatie geweest wanneer jij in de speedster/wrx/clio reed en zij in de spyder?
Maar mijn ervaring is vergelijkbaar, op rechte stukken blazen ze weg, maar in de bochten zijn er weinig die weg komen (en veel die in de weg zitten). Lotus Elise heeft moeite om bij te blijven, S2000 veel moeite om weg te komen (totdat er een recht stuk arriveert).
Lekker geluid trouwens!
En hoe was de situatie geweest wanneer jij in de speedster/wrx/clio reed en zij in de spyder?
Maar mijn ervaring is vergelijkbaar, op rechte stukken blazen ze weg, maar in de bochten zijn er weinig die weg komen (en veel die in de weg zitten). Lotus Elise heeft moeite om bij te blijven, S2000 veel moeite om weg te komen (totdat er een recht stuk arriveert).
Lekker geluid trouwens!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Word! Vandaag weer ff fijn aan het sturen geweest op de dijkjes richting Zwartsluis, en moet eerlijk bekennen dat ik me afvroeg waarom ik ook alweer meer vermogen wilde, kwam nu niet eens boven de 5k toeren :-) Wel grappig om BMWs en Audis die willen sporten na bocht 1 heel klein te zien worden in de spiegel :-)
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Aan de Italiaanse kant van de Timmelsjoch een California F1 irriteren dat die witte bromvlieg maar steeds achter hem bleef hangen (en dat ondanks geen ESP/F1/ABS/PS). Was in 2010.Remmel schreef: Wie heeft er nog meer ervaring met echt snel rijden met de MR2?
Was wel grappig, bij het eerste de beste restaurant, ging hij snel van de weg af (na de pas).
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Die Clio remde als hij tekort achter de WRX reed volgens mij.El Butre schreef:En dit was dan nog op vrij rechte wegen.... Waarom remt die Clio steeds?
En hoe was de situatie geweest wanneer jij in de speedster/wrx/clio reed en zij in de spyder?!
In de andere filmpjes waren er scherpere bochten, daar wordt het alleen maar beter.
Tja hoe de situatie geweest was "als..." ben ik ook benieuwd naar! (maar eigenlijk weet ik het al )
Jean-Pierre
En het liefste tijdens de nachtritGreen Goblin schreef:Ik pest het liefst S2000's...
Maar de afgelopen loederdagrit merkte ik dat ik met mijn impreza de zzw30 die voor mij reed goed kon bijhouden. De zzw30 ligt erg goed op de weg. De zzw30 achter mij die kon het niet echt bijhouden.
Kortom de bestuurder maakt veel uit, maar de zzw30 ligt als een blok op de weg.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Vochtig is voor elke MR2 geen ideale omstandigheid, dat geldt niet alleen voor de SW ik kan me helaas teveel foto's van MR2's herinneren die bij wat gladdere omstandigheden te dicht bij een paal, stoep of greppel waren gekomen..
Overigens, ik zag hier een opmerking over een Elise, als je die bij wil houden terwijl er een fatsoenlijke chauffeur achter het stuur zit, dan merk je wel dat een ZZW 250kg zwaarder is. Bij gelijke rijkwaliteiten is het denk niet te doen om een Elise bij te houden.
Overigens, ik zag hier een opmerking over een Elise, als je die bij wil houden terwijl er een fatsoenlijke chauffeur achter het stuur zit, dan merk je wel dat een ZZW 250kg zwaarder is. Bij gelijke rijkwaliteiten is het denk niet te doen om een Elise bij te houden.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Tja ik rij met m'n oude AW11 ook de nodige auto's voorbij op het circuit. Meeste zijn sneller hoor, maar ik haal wel eens een Evo of een Corvette in. Maarja, niet gek als die net komen kijken bij circuit rijden. Met andere woorden, ligt er nogal aan wie achter het stuur zit.
Los daarvan is een MR2, en zeker een ZZW30, uitermate geschikt voor het betere bochtenwerk. Ik zou zeggen, beter komt bijna niet, totdat je langere bochten hebt of zelfs rechte stukken, dan kun je wat meer vermogen gebruiken
Los daarvan is een MR2, en zeker een ZZW30, uitermate geschikt voor het betere bochtenwerk. Ik zou zeggen, beter komt bijna niet, totdat je langere bochten hebt of zelfs rechte stukken, dan kun je wat meer vermogen gebruiken
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hier nog enkele filmpjes van de ZZW30 in de achtervolging van een WRX en Opel Speedster (beide met 300pk);
http://youtu.be/SHVtuZyCgWo
http://youtu.be/fUPXkPfUxG4
Hier richting Bouillon na de tunnel de berg op (bekend stukje) maar helaas was er na 2km al een autobus die de zaak ophield..., dus toen maar gestopt met filmen;
http://youtu.be/lpMXaSyFhCM
http://youtu.be/SHVtuZyCgWo
http://youtu.be/fUPXkPfUxG4
Hier richting Bouillon na de tunnel de berg op (bekend stukje) maar helaas was er na 2km al een autobus die de zaak ophield..., dus toen maar gestopt met filmen;
http://youtu.be/lpMXaSyFhCM
Jean-Pierre
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
De Speedster moet me kunnen bijhouden maar die heeft nooit als 1e achter me gereden en bleef daardoor achter.
De R26.R moet me ook kunnen bijhouden echter hiervan is de bestuurder al iets ouder dus daar ligt het niet aan de auto.
De WRX en de 911 houden me bij totdat het bergaf gaat, dan ben ik weg.
Bij veel bochten gelijke hoogte ben ik ook weg.
Bergop en/of lange rechte stukken dan krijg ik het moeilijk...
Hier een stukje waar ik voorop rij, hier reed de Clio RS achter me en hield me niet bij;
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... HO1k0DCPiI
En hier ging het zelfs bergop!
De R26.R moet me ook kunnen bijhouden echter hiervan is de bestuurder al iets ouder dus daar ligt het niet aan de auto.
De WRX en de 911 houden me bij totdat het bergaf gaat, dan ben ik weg.
Bij veel bochten gelijke hoogte ben ik ook weg.
Bergop en/of lange rechte stukken dan krijg ik het moeilijk...
Hier een stukje waar ik voorop rij, hier reed de Clio RS achter me en hield me niet bij;
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... HO1k0DCPiI
En hier ging het zelfs bergop!
Jean-Pierre