Aw11 88

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Bram mk1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2014, 00:53

Aw11 88

Bericht door Bram mk1 »

Dag iedereen,

Mijn naam is bram en onlangs kocht ik mijn eerste mr2, een rode aw11 van 88
Ik ben altijd al gek geweest van deze auto's en wou er nu een kopen om terug te restaureren. Mr2 is nieuw voor mij dus ik weet er niet ZO veel van.
Ik zag de mr2 van sjmr2 staan op markplaats en besloot van deze te kopen.
Ik wou absoluut geen amerikaan vanwege de egr en afm. Maar hij verzekerde mij dat dit een duitser was en dat de originele motor nog aanwezig was.
Na de motor wat verder te bekijken bemerkte ik dat mijn aw11 ook een egr systeem heeft en werkt met een afm sensor. Nu vraag ik mij af of deze motoren ook in de duitse wagens zitten of was dit enkel beperkt tot de amerikaanse markt?
Dit MOET de originele motor zijn want anders geraak ik niet door de keuring hier in belgie( aangezien je motornummer wordt gecontroleerd bij homologatiekeuring)

Alvast bedankt
Bram
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Succes Bram,

je gaat hem niet als oldtimer inschrijven? Het is trouwens bijna hetzelfde project als hier in de schuur staat ;D opknapper,1988, import naar België, amerikaanse motor......
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bram mk1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2014, 00:53

Bericht door Bram mk1 »

VincentM schreef:Succes Bram,

je gaat hem niet als oldtimer inschrijven? Het is trouwens bijna hetzelfde project als hier in de schuur staat ;D opknapper,1988, import naar België, amerikaanse motor......
als de achterste wielbogen vervangen zijn schrijf ik hem voorlopig in als oldtimer maar ik zou hem graag keuren voor dagelijks gebruik in de toekomst.
is inderdaad ongeveer hetzelfde :p. het is wel jammer dat ik de verkeerde informatie meekreeg maar het is nu zo.
Plaats reactie