Record?

Problemen op het forum? Fouten op de clubsite? Of andere vragen? Stel ze hier...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Je schrijft je hier zelf in, dus schrijf je je zelf ook uit......

Ik heb trouwens nog nergens gelezen dat je niet meer off-topic mag gaan....of dat het niet gezellig mag zijn.....::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Merendeel van de posts hier gaat er ook over dat een andere mening, auto of leefstijl niet goed is, een auto die te koop staat te duur is terwijl de persoon met de grootste bek allang één of meerdere auto's heeft..

Ik denk dat t het leukste blijft als iedereen op zichzelf blijft letten en niet op zijn of haar postcount..

dan verschilt jouw persoonlijke mening niet zoveel van de mijne..

hoogstens t idee over gelijk geven ;) of heeft rob gewoon altijd gelijk??
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Missy_Maaike schreef: of heeft rob gewoon altijd gelijk??
nee hoor, absoluut niet...













maar meestal wel...::)
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

erikmr schreef:offtopic is niet echt een probleem
maar kompleet onzin met een verlengsnoer is hier nu ook niet nodig
en een partij moeilijk dat deze regel voor mij is.
maar goed, ik mag weer gewoon leliev zijn, dus ik zal (proberen) goed gedrag te tonen..



en goed, leliev gaat weer serieus spreken.
zoals enige tijd terug was het forum erg gezellig. later zijn er topics geplaatst en mensen bij gekomen (even ter bescherming van mezelf, vind het niet verkeerd dat de mensen erbij zijn gekomen, maar dat t is gebeurt is een feit) waardoor het forum is losgeslagen.
het komt niet door de topics, het komt niet door de nieuwe mensen, ook niet door de mensen die al langer lid zijn en ook niet door mij, maar t is een mix van alles tezamen.

nou is het denk ik aan iedereen op het forum om toch een gezellig forum te blijven houden zonder pollen over sexualiteit, berichten over wat je vanavond hebt gegeten, volledige documantaires over het leven van je deurbel en ander soort onzin.

natuurlijk blijven de topics enorm gewild over oude bakkies met hun opgetimmerde spoilers, blijde boodschappen over dat je gaat trouwen/een huis koopt/in blijde verwachting bent van een baby, kitten of vogel, die onwijs gave have-to-share ervaringen na je vakantie, autogerelateerde topics en natuurlijk (wat officieel misschien niet mag, maar zonder kan je t forum niet goed houden) af en toe wat onzinnigheid.

even ter verduidelijking, je mag hier niet offtopic gaan. sterker nog, het is juist de bedoeling dat er geen topic in de vergetelheid raakt zonder dat het even ver van de bedoeling afwijkt als ons groepje mr2's bij de pinksterweekend (ja, we zaten flink off course..)


verder hoop ik dat t gewoon weer gezellig kan zijn en blijven en dat sommige vetes onderling opgelost worden zodat we over een paar minuten weer een nieuwe dag kunnen beginnen en dat we met een zelfde schone lei kunnen beginnen als ik dat kon na de hooikoortsinfectie van het forum (lees:een overvloed aan pollen)


zo, en nu even flink onzinnig gaan posten mensen!!
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Dokter Rob schreef:nee hoor, absoluut niet...

maar meestal wel...::)

Hahaha dan heb ik t dus toch goed begrepen :P Maar goed, als je je aangesproken voelt over mijn opmerking gaat ie over jou en anders niet... ::)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Sorry, was gisteren een beeeetje geirriteerd zal het nu iets genuanceerder neerzetten ;) Excuses naar de Pieten ;)

Het hele MSN topic gedeelte is compleet logisch. Maar is het nou echt nodig om een geheel forum deel daar voor weg te halen? Het is ook mogelijk om in bepaalde delen van het forum de postcount gewoon niet mee te laten tellen. En dan nog is postcount leidend?

Vervuiling van het forum moet worden tegen gegaan helemaal mee eens maar regelrechte censuur kan toch niet goed zijn?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Censuur kennen wij niet, er werd en wordt zelden een topic of bericht verwijderd. Ik denk dat de WB iig onder de autoclubs de flexibelste en gezelligste club van Nederland heeft. Anders blijven er niet zoveel MR2-lozen hangen. Ondertussen moeten wij Pieten wel alles blijven lezen omdat je moderator bent. Er wordt ook weleens een bericht geplaatst waarbij ons klein beetje fatsoen gaat protesteren. Een gecrashte MR2 waarbij de gewonde bij wijze van spreken nog naast ligt ga je niet over geinen. Maar die kant ging het wel op, "dat hier alles kan". Dachten wij ook, dat dat kon. Toch zijn er dan leden die zo onnozel doen dat we een grens, waarvan wij Pieten niet eens wisten dat die bestond, ondekten. En dat mensen de meest onnozele dingen gaan posten omdat ze niks weten te posten. Dan moet je grenzen gaan stellen. Maar wat moet je dan? Regels houden we niet van, leden verwijderen is geen optie, dus dan kun je een waarschuwing plaatsen. Maar die is er al geweest, zoals Leliev een tijdje in de koelkast zetten...

Dit forum bestaat nu bijna 6 jaar. De opzet/indeling is toen jarenlang hetzelfde gebleven. Als laatste kwam het Nog Slapper Gelul gedeelte erbij omdat leden er toen "goedemorgen"-topics en onzin topics op na hielden. Onze fout, want met dat gedeelte moedig je mensen aan om het "goedemorgen"-topic als maatstaf voor alles in dat forumgedeelte te houden. In het begin was er weinig mis met dat topic. Sterker nog, pieten (ik ook) hebben er in gepost. Zoiets bloedt normaal toch wel weer dood omdat mensen het topic weer zat zijn. Dat gebeurde dus niet, en elke dag wekenlang elkaar goedemorgen dan wel goedenavond zeggen slaat op een gegeven moment helemaal nergens meer op. Dan heb je gewoon niks te doen, ga dan je MR2 wassen. Niemand wil dat lezen, behalve jezelf. Hetzelfde geldt voor chattopics en het oplepelen van je MSN-geschiedenis. Doe dat privé.

Als we de forumvervuiling alleen maar opruimen krijgen we allereerst commentaar waarom is dat en dat topic weg. Moeilijk uitleggen als je geen regels hebt. En daar voorkom je het niet mee. Als het nu 1 topic was geweest dan had je dat kunnen doen, op elk forum komt weleens een fout topic voorbij. Maar het forumgedeelte Nog Slapper Gelul valt gewoon niet te modereren omdat daar volgens de titel alles kan. Ga jij een nieuw lid eens uitleggen hoe de gezelligheid en het bijbehorende slap gelul binnen deze club is. Dat lukt je niet, want het is niet te beschrijven. Dan kun je niet anders dan Nog Slapper Gelul opheffen, want met die stempel is het onmogelijk om regels te stellen zonder leden persoonlijk te gaan beoordelen. Iedereen heeft namelijk een verschillende manier van posten en verschil van humor. Met de MR2/een meeting/een gebeurtenis dat meer inhoudt dan de geboorte van het lieveheersbeestje is er iig een rode draad en laat dan maar iedereen gezellig offtopic gaan. Maar zonder een rode (wat een geweldig bericht begint dit nu opeens te worden ;D ) draad is dit forum niet meer te modereren en ben je juist overgeleverd aan de willekeurige censuur die de willekeurige Piet er op na wil houden (want wij zijn gelukkig ook verschillend...).

Censuur is er dus niet, wel een grens. We willen het forum weer richting de sfeer sturen die er voorheen altijd was. Back to basics dus.
Ik denk trouwens niet dat er iemand geilt op postcount. Als dat wel zo is zijn wij de beroerdste niet om de teller op 0 te zetten of na onderhandelingen op 10000....::)

Tenslotte: Je kunt het niemand naar de zin maken (ik heb dus wel wat geleerd van 5 jaar MR2.nl clublidmaatschap...::) ), want de 1 vindt het storend dat je geen MR2 hebt op dit forum en de ander niet. We hebben gelukkig geen ledenvergaderingen en regels. Als Pieten volgen we gewoon de weg die wij denken dat goed is en ik denk dat dat al jarenlang aardig lukt.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

;D ;D 8) ::) mischien toch maar weer eens een
A L B doen ;D ;D ;D ;D :lach: :P
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Is goed, jij regelt het? ;D :P
Begin ik alvast met omkopen ;D
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Is het dan misschien niet beter om in plaats van topics weg te halen gewoon het topic te sluiten met de reden daarbij? Geeft een hoop duidelijkheid ook waarom het topic is gesloten.

Tuurlijk is het soms storend dat er echt over compleet niks word gepraat. Terecht dat die worden gesloten. Maar is het niet beter om een plek te hebben waar mensen ook gewoon over onzinnige dingen kunnen praten? Een sociale hangplek waar mensen over alles en nog wat kunnen praten. Hun paard, hond, relatie weet ik veel? Een offtopic gedeelte waar je instelt dat postcount niet word meegeteld.

Ik waardeer het forum in allerlei opzichten en het was een beetje kort door de bocht met uitschrijven etc nogmaals excuses daarvoor. Maar juist om jullie het werk makkelijker te maken is een offtopic gedeelte. Misschien is het een id om hiervoor nog een moddereter aan te maken die het een beetje in goede banen leid.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Topics sluiten is juist geen optie als je dat in Nog Slapper Gelul doet. Wat geef je als reden op?

Volgens mij werd en wordt er nog steeds onzinnig gekletst op het forum dus dat gebeurt zowiezo. Zoals ik al zei heeft postcount er niets mee te maken, want niemand post alleen maar daarvoor. Er valt niks te winnen en je krijgt ook geen forumgoeroe lintje op de meetings. Het lijkt er dan eerder op dat je dan geen leven naast het forum hebt, wat een eer...

En ik denk niet dat je de Wild Bunch in allerlei opzichten op een Fok! forum moet laten lijken met verhalen over relaties, paarden en honden. Het zijn allemaal onderwerpen waar ik (als die zin hierboven mijn persoonlijke mening is) over mee kan praten, maar ik vind dat het WB als autoclub forum daar niet voor is. Tuurlijk kan er een zijstapje gemaakt worden naar je nieuwe huisdier (zoals je ziet zijn die niet verwijderd) of dat een topic ergens met relaties te maken krijgt of dat de hele club een paardrijles neemt (hehehe ;D ) maar het moet niet de kern van een autoclub gaan vormen. Nog Slapper Gelul ging die kant wel op. Sterker nog, zelfs daar ging het niet meer over.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Daar leent de Chatbox zich uitstekend voor, log in en blijf ingelogd staan, moet jij eens kijken wie er allemaal op af komen...

Maar nogmaals, als je ergens mee zit en je wilt het met ons delen, of je zoekt een luisterend oor, ook al gaat het bijvoorbeeld over je hond die ziek is, dan is het geheel vrij om daarover te posten.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

In welk gedeelte mag ik dat posten ;D Heren, ik begin de opzet nu een beetje te snappen. Sorry nogmaals dat ik zo kort door de bocht was ;)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Oh oh, ik zie een conflict van belangen komen tussen dr Rob en dr Surfernurse ;D
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Surferdude schreef:Daar leent de Chatbox zich uitstekend voor, log in en blijf ingelogd staan, moet jij eens kijken wie er allemaal op af komen...

Maar nogmaals, als je ergens mee zit en je wilt het met ons delen, of je zoekt een luisterend oor, ook al gaat het bijvoorbeeld over je hond die ziek is, dan is het geheel vrij om daarover te posten.

Helemaal mee eens, zolang het maar ergens over gaat ;)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Zie het forum als je beste vriend, ik denk dat je dan zelf wel in kan vullen waar je over praat en waar over niet.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

jaja...

er valt dus geen forumgoeroe lintje te verdienen...
hmmm... de lol is gelijk een stuk minder...;D


is dit ook niet bespreekbaar?


bij een paardenwedstrijd krijgt het beste stuk vlees ook altijd zo'n ding in zijn nek geprikt...

enne, een ALB (Algemen Leden Barbeque) staat toch al op de planning?
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Surferdude schreef:Zie het forum als je beste vriend, ik denk dat je dan zelf wel in kan vullen waar je over praat en waar over niet.

Er zijn dingen die ik met mijn beste vriend bespreek die hier absoluut niet thuishoren ;D

Maar ik snap wat je bedoeld, ik denk dat het een goede tip is voor iedereen.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Hoe dan ook, de RODE lijn voor Ernstige Robbie en de Rest:



Komt tijd komt Corvette ;D
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Een hoop wijze woorden Ben...







staat je verslag zeker ook vol mee...





Over verslag gesproken, is het al af?...
Gesloten