Oldtimerregeling hoe doen we dat?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
VJK

Oldtimerregeling hoe doen we dat?

Bericht door VJK »

De regeling voor oldtimers is vorig jaar veranderd en dit jaar definitief ingegaan.
Het komt erop neer dat elke auto van na 1-1-1988 pas na 40 jaar gebruik kan maken van de oldtimerregeling.
Voor elke benzine personenauto tussen 1-1-1974 en 31-12-1987 is er een overgangsregeling die zegt dat de auto in Januari, Februari en December niet de weg op mag. In ruil daarvoor betaal je een kwart van de normale wegenbelasting per jaar met een maximum van 120 Euro.
Je kan ook kiezen om de personenauto het hele jaar door te rijden, in welk geval je de volledige wegenbelasting betaald.

Hoe doen de MR2-eigenaren dit?

Ik zelf heb goedkoop een garage kunnen regelen en maak gebruik van de overgangsregeling. Dit is voor mij 120 Euro, het maximum.
Helaas moet hij dan wel drie maanden achter elkaar binnen staan.
Het lijkt me dat dit niet heel goed is voor de auto, dus wat zijn de beste opties om de auto een beetje soepel te houden?
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Op een trailer en dan op een afgesloten parkeerplaats of circuit wat rondjes rijden
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Het rijden door de pekel is heel wat minder goed.;)

Overigens is 3 maanden niets, veel liefhebbersauto's (incl. MR2's) staan gerust een half jaar in winterschorsing/slaap elk jaar.

Doorgaans oktober t/m april/mei.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik heb hem verkocht.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Nou de mijne heeft bijna anderhalf jaar binnen gestaan. Ik liet hem af en toe warm draaien. En af en toe een paar rondtjes op de parkeerplaats. Maar wat green zegt verkocht.
Afbeelding

Bijna weekend
Plaats reactie