Ohayou, voorstel van AW11 Driver
Moderator: Pieten
- Vortrex
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ohayou, voorstel van AW11 Driver
Hallo mensen,
Ik ben Nandus, 18 jaar en woon in een huis tussen meerdere Huizen -.- Ik hou van Japan en Auto's! (en ik heb nog meer hobby's)
Ik dacht, ik ben al een vast persoon bij de idforums en zit al een tijdje bij de AEU86.org, maar toch ook handig om de echte soortgenoten van mijn AW11 te joinen! Ook ben ik de komende jaar veel van plan met mijn MR2, ik heb op dit moment veel vragen. Maar ik start gauw een project thread.
Dit is mijn Go-kart AE86:
Nee, niet de fiesta, maar de rode AWmustache!
Nog wat meer plaatjes:
(Als er Anime liefhebbers zijn weten ze zeker wat die witte letters betekenen )
Nou, dit is mijn 1988 Toyota MR2 AW11 mk1b, ik heb hem een jaar geleden op 1 april 2014 gekocht. Het is mijn eerste auto, ik had niets beter kunnen kopen.
Ik was al sinds ik klein was gek op auto's, en vanaf dat ik 12 was heb ik heel veel over auto's gestudeerd: Vooral Japanse vond ik het allerleukst! Uiteindelijk heb ik gekozen voor de AW11, helaas waren AE86's te duur want dat zijn mijn favoriete wagens.
Toen ik erachter kwam dat de AW11 veel dezelfde technieken gebruikte als de AE86 en dezelfde motor waar ik al maanden verliefd op was, was ik verkocht. Ik vond het idee van een midship AE86 echt geniaal en RWD was ook een must-have
Ik ben gaan sparen en toen het van mijn ouders mocht kocht ik er een!
Ik rij er nu al een jaar mee -in de passagierstoel- en ik vind het onwijs geweldig. Hoe langer ik de auto had, hoe meer ik erachter kwam dat dit echt de perfecte auto voor mij was.
Ik hou persoonlijk het meeste van gewoon rijden, niet eens echt de looks, maar het rijden van auto's is waar ik thuis hoor. Voordat ik hem kocht hoorde ik dat MR2's echt heel moeilijk waren om mee te rijden en toen werd ik alleen maar meer geïnteresseert!
Na rijden vind ik het geluid ook geweldig:
Toen ik eracter kwam dat een 20v Blacktop met open velocity stacks, dat ik een van de mooiste autogeluiden ooit, redelijk makkelijk in te bouwen is voor een AW11 vond ik de AW11 nog leuker! XD
Zo kan ik nog wel meer opnoemen!
De auto zelf is redelijk stock, 116HP Bluetop 7-rip 4A-GE uit Duitsland geïmporteerd. (licht-)Metalen velgen en iets bredere banden, omdat het mid-ship is deden ze 195/55 achter en 195/50 voor, is nog het enigste dat dat redelijk slim is gedaan. -.-
Verder heb ik zelf nog vele kleine upgrades gedaan, ondanks dat ik sinds de zomervakantie een kleine garage heb kunnen vinden -wat echt hielp want soms regende het bakstenen hier-, is de roest wel heel erg geworden bij de achterpanelen
De apk duurde tot 09 december 2014 en is helaas gefaald voor de check.
Vooral door de roest aan de panelen en dorpels.
Maar gelukkig heb ik iets gevonden, ga vandaag kijken en gelukkig heb ik een lasser in de familie die wel wil helpen
Voor de rest heb ik nog grote plannen buiten het apk behalen, ik wil zzw30 remmen achter. Voor heb ik al goede drilled&grooved gekocht + Hel 4 braided brake lines.
Aantal dingen dat ik al heb gedaan: Ik heb in de zomervakantie ofzo verse 10w40 olie +k&n oliefilter erin gedaan.
Ik heb heel gaaf en heel goedkoop een Sebring sportuitlaat gevonden in februari, moet nog installeren.
Mijn radiateur lekte en heb gelijk eentje gevonden voor 30 euro die niet lekt, zit er sinds kort in. Sindsdien zijn we bezig geweest met nieuwe Valvoline koelvloeistof, heb daar een aantal vragen over. Komt later wel.
Ik heb nieuwe stuurtje erin gedaan, wil misschien later weer terug naar orgineel. Ik heb een open luchtfilter ingebouwd, hoor je die heerlijke t-vis: een van mijn favoriete onderdelen van de auto
Binnenkort als die door de keuring heen komt wil een aantal wat grotere projecten uitvoeren, de eerste waar ik naar ga kijken is de versnellingsbak. Ik leg het in mijn project-thread wel uit maar ik ga meteen hier al wat belangrijks vragen:
Weet iemand hier die goed kan sleutelen met MR2 versnellingsbakken, en dan bedoel ik de C52, C63/(C60) van de Celica dat erg op de Roadster lijkt?
Ik wil namelijk dit:http://www.twobrutal.co.uk/forum/showth ... ox-upgrade& zelf uitvoeren maar ik weet niets van die bearings, shims en washers af. Ik heb nog nooit een versnellingsbak uit elkaar gehaald dus heb geen idee XD Ik vindt het ook een beetje veel geld kosten, 300 pond voor bearings en 150 pond voor shipping..
Maar ik heb dus een heel goedkoop een goede versnellingsbak gevonden van een 2000 Celica gts 1zz-fe, wrs is het een C63 maar kan ook C60, idk. Die bearings van paul woods zijn nog duurder dan die versnellingsbak...
Het zou heel cool zijn als iemand mij hiermee wil helpen!!!
Hier voor de HQ pics van mijn AW11: http://s1374.photobucket.com/user/Nandu ... o/library/
Greetz, Vortrex
Oh, bijna vergeten. Dit alles is gedaan zonder rijbewijs XD
Gelukkig heb ik wel een personal mechanic in opleiding die mij al heeel veel heeft geholpen!
Ik ben Nandus, 18 jaar en woon in een huis tussen meerdere Huizen -.- Ik hou van Japan en Auto's! (en ik heb nog meer hobby's)
Ik dacht, ik ben al een vast persoon bij de idforums en zit al een tijdje bij de AEU86.org, maar toch ook handig om de echte soortgenoten van mijn AW11 te joinen! Ook ben ik de komende jaar veel van plan met mijn MR2, ik heb op dit moment veel vragen. Maar ik start gauw een project thread.
Dit is mijn Go-kart AE86:
Nee, niet de fiesta, maar de rode AWmustache!
Nog wat meer plaatjes:
(Als er Anime liefhebbers zijn weten ze zeker wat die witte letters betekenen )
Nou, dit is mijn 1988 Toyota MR2 AW11 mk1b, ik heb hem een jaar geleden op 1 april 2014 gekocht. Het is mijn eerste auto, ik had niets beter kunnen kopen.
Ik was al sinds ik klein was gek op auto's, en vanaf dat ik 12 was heb ik heel veel over auto's gestudeerd: Vooral Japanse vond ik het allerleukst! Uiteindelijk heb ik gekozen voor de AW11, helaas waren AE86's te duur want dat zijn mijn favoriete wagens.
Toen ik erachter kwam dat de AW11 veel dezelfde technieken gebruikte als de AE86 en dezelfde motor waar ik al maanden verliefd op was, was ik verkocht. Ik vond het idee van een midship AE86 echt geniaal en RWD was ook een must-have
Ik ben gaan sparen en toen het van mijn ouders mocht kocht ik er een!
Ik rij er nu al een jaar mee -in de passagierstoel- en ik vind het onwijs geweldig. Hoe langer ik de auto had, hoe meer ik erachter kwam dat dit echt de perfecte auto voor mij was.
Ik hou persoonlijk het meeste van gewoon rijden, niet eens echt de looks, maar het rijden van auto's is waar ik thuis hoor. Voordat ik hem kocht hoorde ik dat MR2's echt heel moeilijk waren om mee te rijden en toen werd ik alleen maar meer geïnteresseert!
Na rijden vind ik het geluid ook geweldig:
Toen ik eracter kwam dat een 20v Blacktop met open velocity stacks, dat ik een van de mooiste autogeluiden ooit, redelijk makkelijk in te bouwen is voor een AW11 vond ik de AW11 nog leuker! XD
Zo kan ik nog wel meer opnoemen!
De auto zelf is redelijk stock, 116HP Bluetop 7-rip 4A-GE uit Duitsland geïmporteerd. (licht-)Metalen velgen en iets bredere banden, omdat het mid-ship is deden ze 195/55 achter en 195/50 voor, is nog het enigste dat dat redelijk slim is gedaan. -.-
Verder heb ik zelf nog vele kleine upgrades gedaan, ondanks dat ik sinds de zomervakantie een kleine garage heb kunnen vinden -wat echt hielp want soms regende het bakstenen hier-, is de roest wel heel erg geworden bij de achterpanelen
De apk duurde tot 09 december 2014 en is helaas gefaald voor de check.
Vooral door de roest aan de panelen en dorpels.
Maar gelukkig heb ik iets gevonden, ga vandaag kijken en gelukkig heb ik een lasser in de familie die wel wil helpen
Voor de rest heb ik nog grote plannen buiten het apk behalen, ik wil zzw30 remmen achter. Voor heb ik al goede drilled&grooved gekocht + Hel 4 braided brake lines.
Aantal dingen dat ik al heb gedaan: Ik heb in de zomervakantie ofzo verse 10w40 olie +k&n oliefilter erin gedaan.
Ik heb heel gaaf en heel goedkoop een Sebring sportuitlaat gevonden in februari, moet nog installeren.
Mijn radiateur lekte en heb gelijk eentje gevonden voor 30 euro die niet lekt, zit er sinds kort in. Sindsdien zijn we bezig geweest met nieuwe Valvoline koelvloeistof, heb daar een aantal vragen over. Komt later wel.
Ik heb nieuwe stuurtje erin gedaan, wil misschien later weer terug naar orgineel. Ik heb een open luchtfilter ingebouwd, hoor je die heerlijke t-vis: een van mijn favoriete onderdelen van de auto
Binnenkort als die door de keuring heen komt wil een aantal wat grotere projecten uitvoeren, de eerste waar ik naar ga kijken is de versnellingsbak. Ik leg het in mijn project-thread wel uit maar ik ga meteen hier al wat belangrijks vragen:
Weet iemand hier die goed kan sleutelen met MR2 versnellingsbakken, en dan bedoel ik de C52, C63/(C60) van de Celica dat erg op de Roadster lijkt?
Ik wil namelijk dit:http://www.twobrutal.co.uk/forum/showth ... ox-upgrade& zelf uitvoeren maar ik weet niets van die bearings, shims en washers af. Ik heb nog nooit een versnellingsbak uit elkaar gehaald dus heb geen idee XD Ik vindt het ook een beetje veel geld kosten, 300 pond voor bearings en 150 pond voor shipping..
Maar ik heb dus een heel goedkoop een goede versnellingsbak gevonden van een 2000 Celica gts 1zz-fe, wrs is het een C63 maar kan ook C60, idk. Die bearings van paul woods zijn nog duurder dan die versnellingsbak...
Het zou heel cool zijn als iemand mij hiermee wil helpen!!!
Hier voor de HQ pics van mijn AW11: http://s1374.photobucket.com/user/Nandu ... o/library/
Greetz, Vortrex
Oh, bijna vergeten. Dit alles is gedaan zonder rijbewijs XD
Gelukkig heb ik wel een personal mechanic in opleiding die mij al heeel veel heeft geholpen!
- Vortrex
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik ga hem 50/50 voor daily gebruiken, ik heb namelijk (voorlopig) geen auto nodig om ergens heen te gaan XD
Ik kocht deze gewoon voor de plezier en om naar meetings en andere evenementen/trackdays heen te gaan.
Gelukkig heb ik die garage, anders had ik hem nu wel naar de sloop mogen brengen -.-
Ik heb ook maar sinds april 2014 nog niet eens 1800km gereden. Klinkt niet echt als een daily driver getal denk ik.
Ja, die nummerbord voor zit gewoon met tie-wraps vast -.- En gelukkig staat er niet meer die audi en vw teken op de nummerplaat nu. Misschien is een betere bumperstrip wel handig.
Ik heb gister een aantal plaatwerk onderdelen gehaald van een demontage MR2, de eerste die ik zie in maanden! Hier is de link: http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/ ... V/o/786935
Helaas bleek de bumperbalk voor net zo verrot te zijn als mijne dus ben ik daarmee weer terug bij af.
En uit Engeland kosten die dingen 220+ euro... Het AW11 leven is leuk
Weet iemand hier nog met een redelijke mk1b bumperbalk die tenminste door de apk heen komt, dat zou heel fijn zijn!
Ik kocht deze gewoon voor de plezier en om naar meetings en andere evenementen/trackdays heen te gaan.
Gelukkig heb ik die garage, anders had ik hem nu wel naar de sloop mogen brengen -.-
Ik heb ook maar sinds april 2014 nog niet eens 1800km gereden. Klinkt niet echt als een daily driver getal denk ik.
Ja, die nummerbord voor zit gewoon met tie-wraps vast -.- En gelukkig staat er niet meer die audi en vw teken op de nummerplaat nu. Misschien is een betere bumperstrip wel handig.
Ik heb gister een aantal plaatwerk onderdelen gehaald van een demontage MR2, de eerste die ik zie in maanden! Hier is de link: http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/ ... V/o/786935
Helaas bleek de bumperbalk voor net zo verrot te zijn als mijne dus ben ik daarmee weer terug bij af.
En uit Engeland kosten die dingen 220+ euro... Het AW11 leven is leuk
Weet iemand hier nog met een redelijke mk1b bumperbalk die tenminste door de apk heen komt, dat zou heel fijn zijn!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: