Antraciete wielen en Schroefset
Moderator: Pieten
Link naar fotos waren verkeerd.Gert-Jan schreef:Heb sinds gisteren een nieuwe Kaminari voorlip gemonteerd op m'n emmer maar bij de eerste drempel die ik tegen kwam schraapte ik al over de grond, ben hier zo ziek van dat ik de BC schroefset type BR/RA van nog geen jaar oud en waar maar 850 km mee gereden is te koop aanbied voor 700 euro. De originele veren en dempers monteer incl. grotere wielen zodat ik voortaan zonder iets te raken over drempels heen kan. De originele antraciet gecoate wielen met voor 7.5 mm 195-55-15 Toyo en achter 4.5 mm 225-50 15 Falken banden zijn te koop voor 350 euro. Gr. Gert-Jan.
Zonde dit....
Gewoon 17" velgen monteren en de schroefset een tikkie omhoog (daar is het eens schroefset voor). Rustig aan bij de drempels en je hebt nergens last van!
Als je er dan nog steeds bij elke drempel last van hebt, word het tijd om of je rijbewijs in te leveren of de gemeente aan te klagen omdat bij jou in de buurt de drempels véél hoger zijn dan in de rest van nederland.
Laat je nou niet uit het veld slaan door 1 kleine schaving met de voorspoiler
Gewoon 17" velgen monteren en de schroefset een tikkie omhoog (daar is het eens schroefset voor). Rustig aan bij de drempels en je hebt nergens last van!
Als je er dan nog steeds bij elke drempel last van hebt, word het tijd om of je rijbewijs in te leveren of de gemeente aan te klagen omdat bij jou in de buurt de drempels véél hoger zijn dan in de rest van nederland.
Laat je nou niet uit het veld slaan door 1 kleine schaving met de voorspoiler
Hey Ewoud, je wilt niet weten hoe ziek ik er van ben m'n gloednieuwe net gespoten voorlip goed beschadigd te hebben en dat kwam niet van hard remmend de drempel oprijden. Zal hem vanavond eens twee cm omhoog draaien en morgen nog eens proberen maar als ik hem dan nog raak weet ik zeker dat BC eronder uit gaat. En volgens mij heeft grotere velgen monteren geen nut omdat er altijd plattere banden op 17 inch zitten en de omtrek en dus ook de totale hoogte van velg en band nagenoeg hetzelfde zijn i.v.m. teller afwijking. Je hoort het morgen.
Je kunt gaan zoeken naar een bandenmaat die exact gelijk is aan je originele maat. Maar meestal zit er wel een kleine afwijking in. Dat kan geen kwaad en in dit geval in je voordeel werken.
Standaard : 195/55/15
groter: 215/40/17
De diameter van de grotere band is 8,3mm groter. Dus je auto staat daarmee 4,15mm hoger van de grond. De wielkast is dus ook gevulder; de band staat 4,15mm dichter bij de bovenkant. Stel je gaat dat dus een tikkie (4,15mm) omhoog zetten met je schroefset, heb je puur door de grotere velgen met plattere banden toch al bijna 1cm grondspeling te pakken.
Dan de schroefset zelf nog een tikkie omhoog draaien, bijvoorbeeld 1 a 1,5cm en je hebt in totaal al 2 ot 2,5cm meer grondspeling zonder dat je de verlaging meteen volledig ongedaan maakt.
Qua tellerafwijking scheelt het ook niet veel, bij 100km/h wijkt het een goede km af. Gezien de altijd af fabriek wel iets ingebouwde tellerafwijking, is dat geen probleem in het dagelijksleven.
Ik snap heel goed dat je er behoorlijk ziek van kan zijn, de eerste beschadiging op je net gespoten spoiler. Maar vergeet niet, de eerste kras doet altijd het meeste zeer.
Standaard : 195/55/15
groter: 215/40/17
De diameter van de grotere band is 8,3mm groter. Dus je auto staat daarmee 4,15mm hoger van de grond. De wielkast is dus ook gevulder; de band staat 4,15mm dichter bij de bovenkant. Stel je gaat dat dus een tikkie (4,15mm) omhoog zetten met je schroefset, heb je puur door de grotere velgen met plattere banden toch al bijna 1cm grondspeling te pakken.
Dan de schroefset zelf nog een tikkie omhoog draaien, bijvoorbeeld 1 a 1,5cm en je hebt in totaal al 2 ot 2,5cm meer grondspeling zonder dat je de verlaging meteen volledig ongedaan maakt.
Qua tellerafwijking scheelt het ook niet veel, bij 100km/h wijkt het een goede km af. Gezien de altijd af fabriek wel iets ingebouwde tellerafwijking, is dat geen probleem in het dagelijksleven.
Ik snap heel goed dat je er behoorlijk ziek van kan zijn, de eerste beschadiging op je net gespoten spoiler. Maar vergeet niet, de eerste kras doet altijd het meeste zeer.