mijn mr2s co2 waarde is veels te hoog voor de keuring!
Moderator: Pieten
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
mijn mr2s co2 waarde is veels te hoog voor de keuring!
Help!
Mijn mr2 is nou al 2 keer her gekeurd op zen co2 waarde, maar deze blijft extreem hoog!(stationair) 8,2 maarliefst:-/
+labdasonde is vorig jaar vervangen, deze geeft wel de juiste waarde,
+katalysator was loos, deze heb ik een universele voor gekocht en heb ik ertussen gelast, en de flenzen rondom ingesmeerd met gungum om eventuelen lekkages te voorkomen,
+olie en oliefilter is vervangen,
+injectiereiniger is gebruikt,
+slangetjes los getrokken voor valse lucht, werkt ook niet,
Ik ben echt ten einde raad, hij blijft schomelen tussen 7,7 en 8,2 stationair,
Help!?
Mijn mr2 is nou al 2 keer her gekeurd op zen co2 waarde, maar deze blijft extreem hoog!(stationair) 8,2 maarliefst:-/
+labdasonde is vorig jaar vervangen, deze geeft wel de juiste waarde,
+katalysator was loos, deze heb ik een universele voor gekocht en heb ik ertussen gelast, en de flenzen rondom ingesmeerd met gungum om eventuelen lekkages te voorkomen,
+olie en oliefilter is vervangen,
+injectiereiniger is gebruikt,
+slangetjes los getrokken voor valse lucht, werkt ook niet,
Ik ben echt ten einde raad, hij blijft schomelen tussen 7,7 en 8,2 stationair,
Help!?
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Ik weet niet aan welke kant van een emmer de diagnosestekker zit, maar in ieder geval in de motorruimte. Met een paperclip of een draadje E1 en TE1 doorverbinden. Auto op contact zetten (niet starten) en de flashcode aflezen van het dashboard. Als er geen foutcodes zijn, zal het engine managementlampje constant knipperen. Bij foutcodes zit er een pauze tussen.
Voorbeeld:
Flash,flash..........flash is code 21
Flash, flash, flash, flash, flash.........flash, flash, flash, flash
Is code 54.
Deze codering wordt steeds herhaald
Voorbeeld:
Flash,flash..........flash is code 21
Flash, flash, flash, flash, flash.........flash, flash, flash, flash
Is code 54.
Deze codering wordt steeds herhaald
Lotus Elise sport135
Je kan eventueel met een paperclip de diagnosestekker TE1 met E1 verbinden om eventuele codes uit te lezen. als je het kapje (grijs blokje achter je inlaat) eraf haalt staat er in het kapje de layout van de pinnen. daar zie je waar E1 en TE1 zitten, paperclip erin en dan het contact aan doen.
Ik ben het wel met ricardos eens, dat het eigenlijk bijna niet anders kan dan dat het je lambda sensor is.
Maar voor de zekerheid zou ik even de codes uitlezen.
Zie net dat jeroen dat ook al had gezegd ....... foutjuhh
Ik ben het wel met ricardos eens, dat het eigenlijk bijna niet anders kan dan dat het je lambda sensor is.
Maar voor de zekerheid zou ik even de codes uitlezen.
Zie net dat jeroen dat ook al had gezegd ....... foutjuhh
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Code 25:
Air/fuel ratio lean indicator (lean signal sent to ECU from oxygen sensor): injector fault(s); injector circuit; injector; oxygen sensor circuit; oxygen sensor; air leak; fuel pressure line; airflow meter or map sensor; ECU. Try cleaning the injectors.
Ik zou toch de lambdasensor ff (laten) testen
Air/fuel ratio lean indicator (lean signal sent to ECU from oxygen sensor): injector fault(s); injector circuit; injector; oxygen sensor circuit; oxygen sensor; air leak; fuel pressure line; airflow meter or map sensor; ECU. Try cleaning the injectors.
Ik zou toch de lambdasensor ff (laten) testen
Lotus Elise sport135
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37
- stampertje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
- Type MR2: AW11
- Demasterchef
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:37