Pagina 1 van 1

3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 27 sep 2016, 17:14
door Jeroen97
Hallo,

Ik ben al weer een tijd je in t bezit van een mr2 met een gen 3 3sgte. Nu kwam ik erachter dat t vsv systeem mist en wat vacuum punten zijn afgeblind. Onderanderen op t inlaat spruitstuk. Nu heb ik al wel gelezen dat dit vaak word gedaan met t instaleren van een boost controller of bleed off valve maar dit is bij mij niet t geval. Nu vroeg ik me af of ik nu vermogen mis omdat de motor in low boost mode loopt? Op de boost meter in de tellerbak bereik ik wel max boost maar heb ook al gehoord dat dit meer een aan uit knop is.

Hier onder linkje naar album met wat foto's van de afgedopte aansluit punten.
http://s1075.photobucket.com/user/jeroe ... ads?src=pb

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 28 sep 2016, 11:49
door CelicaTwinCAm
Beste Jeroen,

dit wordt inderdaad gedaan bij het installeren van een boost controller. Waarschijnlijk zat er bij jou een (dure) elektronische boost controller in die ze er uit hebben gehaald en los hebben verkocht. Hang er een aftermarket boost gauge aan dan weet je iig of je nu de stock boost haalt. Standaard metertje is inderdaad niet echt nauwkeurig, als hij echter op de max van de meter zit haal je ongeveer 1 bar. Stock gen3 is 0.7 of 0.8..

Welke mods heb je verder? Downpipe? intake? Intercooler?

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 28 sep 2016, 17:01
door Jeroen97
Enige mod die erop zit is een k&n luchtfilter verder alles stock. Uitlaat systeem is ook helemaal orgineel. Dus geloof niet dat ie 1 bar draait.

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 29 sep 2016, 09:11
door CelicaTwinCAm
gezien die mods niet nee. Maar als ik naar mijn (gen2) stock boostmeter kijk die zit nu op het maximale van de schaal en ik draai op 1-1.1

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 29 sep 2016, 16:35
door De achterbank
Op 0.7-0.8 bar slaat de boostmeter op het dashboard ook gewoon maximaal uit. Ding is alleen voor de show en zegt niets over waardes. Als all tvsv gerelateerde dingen weg zijn gehaald dan draaid de turbo nu op lowboost (0.5bar). Wil je weer "normale" boost hebben zul je alles van de tvsv weer moeten monteren of een boostcontroller moeten aanschaffen. Ga je voor de boostcontroller (bij voorkeur een electronische) zorg dan eerst voor een degelijke boostmeter die laat zien hoeveel bar de turbo draaid.

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 29 sep 2016, 21:02
door Jeroen97
Jeroen je bevestigd wat ik al dacht. Ik denk dat ik dan opzoek ga naar een vsv systeem. Boost controller wil ik ooit in de toekomst nog wel instaleren maar dan wil ik eerst wat onder steunende mods doen zoals intercooler, uitlaat systeem en meters om de boost en olie druk enz te kunnen zien.

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 30 sep 2016, 08:50
door CelicaTwinCAm
je zou dubbele kosten en moeite kunnen uitsparend door nu voor een elektronische boost controller te gaan en die op de standaard druk te zetten? Mits de portemonnee het toelaat om een fatsoenlijke EBC te kopen. Ik rijd zelf met een 8 dollar aliexpress boost controller die op zich prima functioneert, maar ook op het lijstje staat om vervangen te worden.

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 30 sep 2016, 18:46
door De achterbank
als je alleen wat afgedopte slangetjes hebt, (kan het niet echt goed zien op de fotoos met een telefoon)
en alle hardware is verder nog aanwezig, volstaat het waarschijnljjk om de slangen weer goed aan te sluiten. Anders zou ik meteen voor een electronische boostcontroller gaan en bespaar je jezelf inderdaad dubbele kosten. Boostcontrollers kun je altijd weer opnieuw instellen als je mods aan de auto doet. Zorg voor een goede boostmeter en stel de controller op de normale 0.8bar en je hebt voor nu geen andere mods nodig.

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 02 okt 2016, 18:42
door Jeroen97
Ligt er een beetje aan wat een vsv systeem kost want als ik een ebc koop wil ik ook meteen een goede van GFB of iets dergelijks dus dan zit je al gauw ri de 500 euro. Dus mocht een vsv systeem een stuk goedkoper zijn ga ik eerst daar voor. Dus mocht er iemand een vsv systeem te koop hebben hoor ik t graag.

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 03 okt 2016, 07:20
door De achterbank
Een GFB V2 boostcontroller heb je al voor onder 300 euro. Heb er ook 1 bij Showoff Imports vandaan

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 12 okt 2016, 20:03
door jpv98
Ik zou voor de avcr gaan kost wat! maar dan kan je alles instellen wat je wil!
En is ook zelf- lerend, en ziet er goed uit!
Ik heb hem ook in 1 van me subs gehad prachtig spul :dux-blij_thumb-up:

mvg jp

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 09 dec 2016, 19:51
door speed
jpv98 schreef:Ik zou voor de avcr gaan kost wat! maar dan kan je alles instellen wat je wil!
En is ook zelf- lerend, en ziet er goed uit!
Ik heb hem ook in 1 van me subs gehad prachtig spul :dux-blij_thumb-up:

mvg jp

vraagje wat kost het een avc r occasion ongeveer ?

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 10 dec 2016, 17:48
door jpv98
speed schreef:
jpv98 schreef:Ik zou voor de avcr gaan kost wat! maar dan kan je alles instellen wat je wil!
En is ook zelf- lerend, en ziet er goed uit!
Ik heb hem ook in 1 van me subs gehad prachtig spul :dux-blij_thumb-up:

mvg jp

vraagje wat kost het een avc r occasion ongeveer ?
Ïk dacht zo rond de 350euro tm 450euro

MVG JP

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 23 feb 2017, 21:56
door Jeroen97
Het vsv system wat ik niet heb is blijkbaar een sensor voor de brandstof pomp. Dit verklaard ook waarom ik een resistor mis. De sensor is om de spanning van de brandsof pomp te schakelen tussen 6v en 12v. Blijkbaar maakt t niet uit dat de pomp constant 12v loopt. Hier nog wat extra informatie. http://www.imoc.co.uk/forums/kb.php?mode=article&k=20

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 23 feb 2017, 22:31
door decipherer
Die resistor heb ik inderdaad niet mee geswapt.. heb 'm nog wel ergens liggen denk ik, mocht je die willen hebben. Kan me niet herinneren dat ik toen een vsv verwijderd heb, maar heb wel een aantal van die dingen liggen. Voornamelijk van oude na motoren, maar wellicht zit degene die bij jou mist er wel bij. Heb je een onderdeelnummer? dan kan ik eens kijken.

-edit- heb je foto's nog eens bekeken, de punten op het inlaatspruitstuk heb ik afgedopt omdat daar niks op zat toen ik de motor kocht, om die goed aan te sluiten is inderdaad een vsv nodig die er toen niet bij zat. Ben dus bang dat ik je daar niet mee kan helpen verder..

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 27 feb 2017, 19:55
door Jeroen97
Ik zal binnekort eens gaan zoeken of ik er onderdeel nummers van kan vinden. Weetje toevallig ook of de slangen enz van het koolstoffilter bij aanschaf van de motor ook niet was aangesloten?

Groeten

Jeroen

Re: 3sgte gen 3 VSV systeem en vacuüm slangen

Geplaatst: 27 feb 2017, 20:24
door decipherer
Het koolstoffilter zat niet bij de motor en was dus bij aanschaf niet aangesloten. Een gen3 gebruikt origineel ook een ander koolstoffilter dan in die auto zit. Om die correct aan te sluiten heb je volgens mij vsv met nummer 90910-12128 nodig, die zat niet bij de motor toen ik die kocht. Ik ben toen nog wel op zoek geweest naar het juiste koolstoffilter en die vsv, maar niet kunnen vinden en op een gegeven moment gestopt met zoeken.