Voorruit, waar te koop,spatborden en kachelleidingen geroest

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Jannik
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 aug 2016, 11:50
Type MR2: AW11

Voorruit, waar te koop,spatborden en kachelleidingen geroest

Bericht door Jannik »

Hallo,

Nu mijn MR2 AW11 in de winterstalling staat is het tijd om deze onder handen te nemen.
De spatborden moeten vervangen worden, de voorruit moet vervangen worden en de leidingen van de kachel zijn door geroest.

Nu ben ik wel ten einde raad, want waar kan ik bovenstaande onderdelen vinden, zijn er complete plaatdelen te koop en klopt het dat de plaatdelen (wielkassen) van de golf1 passen op een aw11? Ook zou ik graag weten of het doorroesten van de verwarmingsleidingen een vaker voorkomend probleem is bij deze auto's? En hoe ik dit op kan lossen.
Wat voor mij het belangrijkste is, is een nieuwe voorruit. Wie o wie weet waar ik die kan bestellen en eventueel zelf kan zetten.

Graag hoor ik van jullie, ik zal binnenkort ook een topic aanmaken met foto's en bevorderingen.

Groeten,

Jannik
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Voorruit, waar te koop,spatborden en kachelleidingen ger

Bericht door decipherer »

MR2-Ben heeft wel wat plaatwerk van een AW11:

https://www.mr2-ben.co.uk/categories/20
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Re: Voorruit, waar te koop,spatborden en kachelleidingen ger

Bericht door Yellow Dream »

Plaatwerk en allerlei onderdelen worden zeer schaars en dus zou iedere MR2 bezitter reserve onderdelen moeten reserveren voor zijn eigen .
Vele liefhebbers hebben dan ook voor hun eigen reserve onderdelen , die ze zeker niet weg zullen doen .
Wat natuurlijk begrijpelijk is .

Paul Sims in Engeland is best een aardige speler , die redelijk wat onderdelen te koop heeft http://www.mr2mk1toyotaspares.com/

Kachelleidingen van voor 87 zijn van staal en van 87+ is een messing en die zijn dus beter van kwaliteit .
Deze zijn zeer moeilijk te vinden en zeer kostbaar .

De vooruit is ook moeilijk te vinden .

Succes met de zoektocht
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Re: Voorruit, waar te koop,spatborden en kachelleidingen ger

Bericht door Edje Turbo »

waarom zover weg??? Autobedrijf Hermans te Volkel...vragen naar Willie..bergen AW11 materiaal nieuw, gebruikt en speciaal laten maken... :driving:
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Re: Voorruit, waar te koop,spatborden en kachelleidingen ger

Bericht door white lightning »

juist gewoon niet lang helle willie hermans in volkel bezoeken hij heeft bijna alles wand wat hij niet heeft laat hij gewoon maken.
dus zoektocht stoppen en daar gewoon heen gaan.
Plaats reactie