Nieuwe koppeling?

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anubis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 mei 2016, 08:47

Nieuwe koppeling?

Bericht door anubis »

Ik voel een lichte trilling bij het enthousiast wegrijden. Mijn gevoel (en een beetje Googlen) zegt me dat het de koppeling is. Nu is het nog niet heel erg, maar het lijkt me toch verstandig om maar eens te gaan nadenken over het vervangen van de koppeling.
Wanneer je daar toch mee bezig bent, welke andere jobs zou je dan mee moeten nemen?

Nu ben ik niet vies van een beetje sleutelen, maar ik heb niet bepaald de tools of de directe kennis om zomaar even een koppeling te vervangen. Maar op zich lijkt het me wel leuk om dat samen met iemand te doen die er wel verstand van heeft (en niet onbelangrijk - ook de juiste faciliteiten en gereedschappen ervoor heeft).

Hints of tips over hoe dit aan te vliegen in Den Haag of omgeving?
ikkemarc
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2015, 16:06
Type MR2: AW11

Re: Nieuwe koppeling?

Bericht door ikkemarc »

Heb die van mij recentelijk ook vervangen. Die van mij slipte als ik sportief ging rijden. Ik heb er een 2zz koppeling in gezet. Deze koppeling is iets duurder maar dat heb je een super koppeling voor je 1zz. De 2zz koppeling heeft rubbers ipv veren en versterkte drukgroep. Bij het vervangen moet je een complete set kopen.
Plaats reactie