Motorproblemen
Moderator: Pieten
Motorproblemen
Beste ,
Mijn sw20 staat nu reeds 5 jaar droog opgeborgen na een volledige spuitbeurt en motorrevisie.
Na de revisie wegens omstandigheden hem moeten wegzetten met een goed lopende motor ( op de testbank)
Maar liep niet lekker zodra hij terug in de wagen zat.
Motor is dan ook 2 maten overmaats uitgeboord wegens grove cilinderslijtage.
Draaiende weggezet , nu ik tijd heb hem terug de baan op te krijgen doet de motor niks meer...
Batterij is ok , brandstof is nieuw , koeling is ook in orde , nieuwe olie opgedaan enz...
Start enkel met de startpiloot en slaat niet over op benzine
Nieuwe benzinefilter heb ik reeds , maar moet die nog plaatsen...
Iemand idee van wat mij kan helpen?
Alvast bedankt voor jullie respons
Mijn sw20 staat nu reeds 5 jaar droog opgeborgen na een volledige spuitbeurt en motorrevisie.
Na de revisie wegens omstandigheden hem moeten wegzetten met een goed lopende motor ( op de testbank)
Maar liep niet lekker zodra hij terug in de wagen zat.
Motor is dan ook 2 maten overmaats uitgeboord wegens grove cilinderslijtage.
Draaiende weggezet , nu ik tijd heb hem terug de baan op te krijgen doet de motor niks meer...
Batterij is ok , brandstof is nieuw , koeling is ook in orde , nieuwe olie opgedaan enz...
Start enkel met de startpiloot en slaat niet over op benzine
Nieuwe benzinefilter heb ik reeds , maar moet die nog plaatsen...
Iemand idee van wat mij kan helpen?
Alvast bedankt voor jullie respons
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Motorproblemen
Doet de brandstofpomp iets?
Re: Motorproblemen
Hoe kan ik deze dan testen? Ik hoor deze ook niet zeuren ofzo..
Ik heb ook de relais zowel als zekering nagekeken en bleek in orde te zijn.
Mvg Steven
Ik heb ook de relais zowel als zekering nagekeken en bleek in orde te zijn.
Mvg Steven
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Motorproblemen
Brandstofpomp begint volgens mij pas iets te doen op het moment dat je hem gaat starten.
Wat je kan doen om te controleren, is de aanvoer leiding van de brandstof loshalen en in een bakje leggen, dan starten en kijken of daar brandstof uit komt.
Wat je kan doen om te controleren, is de aanvoer leiding van de brandstof loshalen en in een bakje leggen, dan starten en kijken of daar brandstof uit komt.
Re: Motorproblemen
Zoek je diagnose stekker op.
Verbind +B en FP met elkaar dmv een draadje.
Zet hem vervolgens op contact (ON), maar start de motor niet. Als het goed is zul je nu de benzine pomp horen draaien.
Suc 6 ermee.
Verbind +B en FP met elkaar dmv een draadje.
Zet hem vervolgens op contact (ON), maar start de motor niet. Als het goed is zul je nu de benzine pomp horen draaien.
Suc 6 ermee.
Re: Motorproblemen
Test gedaan , maar niks te horen....
Als ik een nieuwe brandstofpomp wil steken , welke kan ik dan best kopen mits er zoveel op de markt zijn? Bestaat er ook de mogelijkheid een zwaardere dan de originele te steken ? Mvg Steven
Als ik een nieuwe brandstofpomp wil steken , welke kan ik dan best kopen mits er zoveel op de markt zijn? Bestaat er ook de mogelijkheid een zwaardere dan de originele te steken ? Mvg Steven
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Motorproblemen
supra tt pomp is volgens mij het beste alternatief, maar als je geen extreme plannen hebt qua vermogen gewoon een originele nemen, die houden het lang vol
Re: Motorproblemen
Hey , bedankt voor de tip !
Ik dacht aan een zwaardere pomp omwille van de revisie die gebeurde waardoor cilinders 2maten overmaats uitgeboord werden...
Voor ik hem weg heb gezet in de garage draaide hij wel maar niet zo goed... Kreeg naar mijn mening te weinig brandstof mits hij in een dip viel tussen de 6000 - 7000 toeren.
Zou ik met zwaardere pomp dit kunnen oplossen?
Grtjs Steven
Ik dacht aan een zwaardere pomp omwille van de revisie die gebeurde waardoor cilinders 2maten overmaats uitgeboord werden...
Voor ik hem weg heb gezet in de garage draaide hij wel maar niet zo goed... Kreeg naar mijn mening te weinig brandstof mits hij in een dip viel tussen de 6000 - 7000 toeren.
Zou ik met zwaardere pomp dit kunnen oplossen?
Grtjs Steven
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Re: Motorproblemen
Als het motortje verder nog stock is, heb je echt geen zwaardere brandstofpomp nodig. Ga gewoon voor origineel en laat zeker die ebay troep liggen hoe aantrekkelijk ze ook lijken!
Re: Motorproblemen
Bepaalde voorkeuren van merken? Weet u wat de druk en hoeveelheid l/h zijn bij de originele pomp?
Alvast bedankt
Alvast bedankt