2GR-FE

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Danny0677

Bericht door Danny0677 »

1MZ blok is ook nog eens een stuk lichter dan een GTE. Kilo of 60 geloof ik. Als je m nog wat opvoert zit je ook zo over de 245PK, 0-100 zal sneller zijn, brandstof verbruik is lager, motor is makkelijker te onderhouden en 1MZ motoren zijn moderner.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Mwah zuiniger zou ik niet zo zeker van zijn. 1:10 zal het ook ongeveer zijn gok ik. Verder op te voeren met wat?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Danny0677 schreef:1MZ blok is ook nog eens een stuk lichter dan een GTE. Kilo of 60 geloof ik. Als je m nog wat opvoert zit je ook zo over de 245PK, 0-100 zal sneller zijn, brandstof verbruik is lager, motor is makkelijker te onderhouden en 1MZ motoren zijn moderner.

Als je hem erin hebt, bel je maar ;)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

0-100 denk ik ook niet dat je gaat redden maar ehm in Algemeen staat een topic waar we het er uitgebreid over kunnen hebben. Back on topic dan maar?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Xhermes schreef:0-100 denk ik ook niet dat je gaat redden

Echt wel! Een mr2 met 1mzfe is in Amerika kampioen geweest (die gele van Brad Bedell). Deze had er dan nog wel een trd SC op die voor die motor is gemaakt.
Door het hogere koppel is de V6 vooral op de eerste meters veel sneller weg.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

De belangrijkste reden voor mij is gewoon dat het kan. De bezigheid van het bouwen van een motor in een auto waar die nooit mee verkocht is. Als het klaar is (ooit..) is het nog net even aparter als een turbo, zelfs zeldzamer dan een beams. Toch is er vrij veel informatie over te vinden wat ik wel nodig heb want alleen zou ik er nooit uit komen.

Toch wel fijn om nog een paar pk mee te pakken natuurlijk :)
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

voor pk's moet je denken aan de 2gr-fse die heeft standaard al meer als 300 pk
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Danny0677

Bericht door Danny0677 »

Xhermes schreef:Mwah zuiniger zou ik niet zo zeker van zijn. 1:10 zal het ook ongeveer zijn gok ik. Verder op te voeren met wat?

Nou, zo'n turbo loopt natuurlijk op een behoorlijk rijk mengsel om de boel koel te houden, dus vandaar dat ik ervanuit ga dat een V6 zuiniger is.

Tunen?

a) TRD compressor >250PK
b) Y-pijp +15PK, headporting +20PK, kleppen slijpen met de juiste hoeken, compressie verhogen +10PK
c) nokkenassen +xxx PK

Mogelijkheden zat!
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

tilma800 schreef:Echt wel! Een mr2 met 1mzfe is in Amerika kampioen geweest (die gele van Brad Bedell). Deze had er dan nog wel een trd SC op die voor die motor is gemaakt.
Door het hogere koppel is de V6 vooral op de eerste meters veel sneller weg.
Dan is hij inderdaad eerder weg :P Maar we hadden het in mijn opzicht over stock vs stock :)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

waar kan ik zo'n 2gr-fse vinden???:D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Xhermes schreef:Dan is hij inderdaad eerder weg :P Maar we hadden het in mijn opzicht over stock vs stock :)
Weet ik, maar stock is hij ook eerder weg. met een SC blijf je dan ook nog voor als de turbo van de 3sgte begint te werken :P
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

2006 Toyota Crown Athlete (Japan)
2006 Lexus GS 350 (Japan)
2006 Lexus GS 450h
2006 Lexus IS 350 (Japan and United States)
2007 Lexus GS 350 (United States)
zijn in deze modellen geleverd
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Mooi linkje naar Woodsport :

http://woodsport.org/information.html
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Silver

Bericht door Silver »

Danny0677 schreef:
Tunen?


b) Y-pijp +15PK, headporting +20PK, kleppen slijpen met de juiste hoeken, compressie verhogen +10PK


Hahahaha
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

hmmm... lijkt me een beetje lastig om zo'n blok te swappen of niet??
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Goed bezig Silver ;)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Aub.
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 dec 2006, 17:35
Type MR2: AW11

Bericht door Aub. »

Hoe ben je aan je V6 motor gekomen eigenlijk, gewoon van de sloop hier in NL? Zit zelf ook met het idee te spelen maar kon in NL alleen een 1mz kopen zonder iets erbij, leek me niet zo'n strak plan. Robbert vertelde me dat ze in Engeland half cuts laten komen van de camry om zoveel mogelijk onderdelen erbij te krijgen...
Tips zijn welkom!
Grtz,
Ron.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Heb hem bij Argos in Heeze gehaald. Gewoon van de sloop dus. Ik heb uiteraard ook wat rondgebeld en ik kreeg het idee dat iedereen best de kabelboom e.d. erbij willen leveren maar dat je net het geluk met hebben dat de auto er nog staat, de motor wordt er normaal gesproken zonder kabelboom oid uit gehaald.

Ik had het geluk dat de motor gewoon nog in de auto zat, en dus alles nog aan de motor vast zit.

Als je hem hier ergens van de sloop haalt zorg dan dat je goed weet wat je moet hebben, spreek dat ook duidelijk met ze af (ik had bijvoorbeeld gezegd dat ik de uitlaat tot aan het flexibel stuk nodig heb. Gevolg is dat ze het flexibel stuk gewoon doorgeslepen hebben, niet handig!). Als je een 1mz-fe koopt, vergeet de sleutel niet!

Als je een 3vz-fe wilt is het ook wel een optie om in de UK een camry te kopen. Camry's gaan vaak voor zo'n 250 a 300 pond weg op ebay.

Half-cut laten komen kan natuurlijk ook maar ik denk dat je dan duurder uit bent.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Op verzoek dan even wat foto's :P

Onder de auto en in de motorruimte waren een hele hoop beugeltjes e.d. geroest, deze heb ik gestraald en in de primer gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik een setje gereviseerde turbo remmen, nieuwe fuseekogels en spoorstangeinden besteld.

Ben er nog niet helemaal uit wat voor versnellingsbak ik ga gebruiken, n/a of turbo. Het lichte gewicht van de n/a bak spreekt me wel aan en deze zal mijn wensen qua vermogen wel kunnen houden. Synchromesh ringen van mijn eigen bak zijn gaar en bovendien ga ik liever voor een '92+ bak dus er zal sowieso een andere bak komen. Van de week ook m'n assen eens uit de fusee's gehaald. Helaas bleek er op de homokineten nogal veel speling te zitten en m'n wiellager aan de linkerkant is ook versleten.

Weet iemand of de wiellagers van een mr2 met 5s-fe blok gelijk zijn aan die van een 3s-ge? Dan kan ik ze namelijk in amerika bestellen wat een stuk goedkoper is.
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

KIJK!!! goed bezig!!!!!!
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Plaats reactie