2GR-FE

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

rode gebied

Bericht door Quadc@msix »

decipherer schreef: Opemrking hebben me wel aan het denken gezet trouwens, de 1mz-fe gaat bij ca. 6300 toeren al in het rood, wat langere verhoudingen zou dus beter zijn.

En daarom heb ik voor een motor gekozen met een hele korte slag, korter dan van een 3S-GTE of 5S-FE.

Het max aantal toeren is dan makkelijker naar boven bij te stellen middels een "piggy-back"..........en wat moet je trouwens met veel toeren op een V-6?? Het zijn toch geen honda's?? Ik brul het al JAREN !!! kopel is belangrijker dan PeeKaa's!!!::) .........Je haalt TEN ALLE TIJDEN meer koppel uit een 3.0 (of groter:X ) dan uit een 2.0 daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn denk ik??

Een ander voorbeeld is die prachtige (en door iedereen bescheten) 5S motor....als je die GOED tuned is er geen 2.0 die er qua trekkracht bij in de buurt komt, en er zijn mensen die dat met eigen ogen hebben aanschouwt.....(namen zijn bij de auteur bekend, maar om privacyredenen niet vermeld!;D )

John / TettjeTRDtw8)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Neemt niet weg dat ik dus meer heb aan een bak met wat langere verhoudingen dus :)

Denk alleen dat het nog niet mee zal vallen daar voor een fatsoenlijke prijs aan te komen ook gezien jouw zoektocht naar enkel de assen :(
jeroentje

Bericht door jeroentje »

Mag ik vragen hoe je aan die mr2 turbo remmerij komt? En wat heb je er voor betaald?

Ik ben zelf nog op zoek naar +93 turbo klauwen.. maar is moeilijker te vinden als ik dacht..
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Hoofdremcilinder en bekrachtiger had ik al. De remmen zelf heb ik besteld bij http://www.rockauto.com Je moet wel ff goed kijken dat je ze met brackets besteld anders kan je ze alsnog niet monteren. Weet niet meer precies wat ze kosten maar geloof rond 550 euro. Verwacht binnenkort echter nog wel een rekening van fedex voor btw e.d.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

tettjetwo schreef:En daarom heb ik voor een motor gekozen met een hele korte slag, korter dan van een 3S-GTE of 5S-FE.

Het max aantal toeren is dan makkelijker naar boven bij te stellen middels een "piggy-back"..........en wat moet je trouwens met veel toeren op een V-6?? Het zijn toch geen honda's?? Ik brul het al JAREN !!! kopel is belangrijker dan PeeKaa's!!!::) .........Je haalt TEN ALLE TIJDEN meer koppel uit een 3.0 (of groter:X ) dan uit een 2.0 daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn denk ik??

Een ander voorbeeld is die prachtige (en door iedereen bescheten) 5S motor....als je die GOED tuned is er geen 2.0 die er qua trekkracht bij in de buurt komt, en er zijn mensen die dat met eigen ogen hebben aanschouwt.....(namen zijn bij de auteur bekend, maar om privacyredenen niet vermeld!;D )

John / TettjeTRDtw8)

en dan bouw je een turbo op je 2 liter, en dan heb je EN meer pk's EN VEEL MEER KOPPEL
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

2.2 TURBO vs.2.0TURBO

Bericht door Quadc@msix »

frankie-turbo schreef:en dan bouw je een turbo op je 2 liter, en dan heb je EN meer pk's EN VEEL MEER KOPPEL

Een 2.2 heeft een andere slag dan een 2.0 en ten alle tijden MEER koppel ook als je de 2.0 be- turbo-ot kan je nooit op tegen een 2.2 met turbo.....dat moet toch logisch zijn.....meer slagvolume geeft altijd meer trekkracht, mits je alles goed op elkaar afstemd....kijk maar naar die yanks met hun 7 liter V-8 en het vormogen van een standaard snorfiets ( in verhouding dus) een MONSTERACHTIG koppel, maar het komt er neit goed uit, omdat ze er niet mee om kunnen gaan.......die jappen hebben het wat dat aangaat veel beter voor elkaar......:::|

John / TettjeTRDtw8)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Progressie......

Bericht door Quadc@msix »

Gisterenavond weer aan het "breien" geweest zonder naalden, mèt draad Afbeelding
Resultaat is: ik heb brandstofdruk op de gallerij, ik heb stroom op de ontsteking. In principe zou hij met een goede accu moeten kunnen starten.
Verder vacuümcircuit aangesloten (vooral de aansturing van die bladblazer bovenop) in combinatie met extra brandstoftoevoer etc. was nogal een puzzel.
Ook heb ik de oilcatchtank aangesloten........

Vanavond eens ff kijken of ik 'm aan de praat kan krijgen Afbeelding
En tussen "aan de praat krijgen" en rijden zit nog wel héél veel werk hoor!

John / TettjeTRDtwAfbeelding
__________________
"technology is the substitute 4 cubic inches" ...BUT what if they have both? TORQUEMASTER....
Lid technische commissie
john@mr2.nl
techniek@mr2.nl
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

tettjetwo schreef:Een 2.2 heeft een andere slag dan een 2.0 en ten alle tijden MEER koppel ook als je de 2.0 be- turbo-ot kan je nooit op tegen een 2.2 met turbo.....dat moet toch logisch zijn.....meer slagvolume geeft altijd meer trekkracht, mits je alles goed op elkaar afstemd....kijk maar naar die yanks met hun 7 liter V-8 en het vormogen van een standaard snorfiets ( in verhouding dus) een MONSTERACHTIG koppel, maar het komt er neit goed uit, omdat ze er niet mee om kunnen gaan.......die jappen hebben het wat dat aangaat veel beter voor elkaar......:::|

John / TettjeTRDtw8)

mwa zulle we wel eens kijke maneer mijn blok er weer inligt... :P wat trouwens een 2 liter blijft ;)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Dus vanavond wellicht het grote moment :) Ben benieuwd hoe dat afloopt. Veel succes in ieder geval! Soundclipje als het gelukt is? :lach:
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

>>>>update<<<<

Bericht door Quadc@msix »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Vandaag even een flinke accu geregeld......Spanning op de ECU ........
Aanraken ......en met een flinke brul kwam het geweld tot levenAfbeelding Afbeelding Afbeelding eigenlijk verwonderlijk....dat blok ligt al meer dan twee jaar stil.......de starter heeft niet meer dan 2 slagen gemaakt en hij sloeg gelijk aan.........
Kabaal maakte hij wel ZONDER downpipe..grote steekvlammen uit het spruitstuk...even een paar seconden laten lopen en toen was het wel weer mooi geweest, ik weet nu dat hij wil praten ......wat zeg ik?? praten??, zeg maar gerust brullen!! kabaal zat zo zonder uitlaatAfbeelding

maar goed er is nog een hele lange weg te gaan voordat het allemaal "rijklaar" is.......en afwachting van de aandrijfassen kan ik hiermee alvast verder.........
De uitlaat is trouwens ook onderweg, en dat is ook iets heel speciaals, zodra die binnen is gaan we daarmee verder.......
2Bcontinued>>>
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

en heb je geen sound clipje gemaakt?????

(jammer);D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Kabaalfragmentje

Bericht door Quadc@msix »

rmmr2 schreef:en heb je geen sound clipje gemaakt?????

(jammer);D

wel geprobeerd, maar kreeg 'm niet "opgeladen" hier:huh:


John / TettjeTRDstraaljager
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

ik heb gisteren ofzo ook geprobeerd om hier een filmpie te uploaden maar dat is niet helemaal gelukt.... (damn)
Afbeelding
funn is never a straight line::)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Toch besloten om voor de turbo bak te gaan. Heb me dus een turbo bak, assen en naven aangeschaft (en turbo blok, maar die ga ik niet gebruiken). Vandaag de bak een beetje schoon gemaakt:

Afbeelding

De basisonderdelen heb ik nu in ieder geval binnen :)
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

de bak is iig weer mooi schoon ;D
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

kijk.. ziet er goed uit!! gaat de goede kant op!!!!
Afbeelding
funn is never a straight line::)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Had er eigenlijk niet op gerekend maar het lijkt er op dat er toch een lsd in de bak zit. Schijnbaar kan je dat zien door in het gat te kijken waar de assen in gaan. Bij een rev2 met lsd zou je daar een asje dwars doorheen moeten zien lopen. Zonder lsd zou er geen asje zitten. Een foto van mijn bak:

Afbeelding

Zie ook: http://forums.twobrutal.com/showthread.php?t=2491

Ik ben voorzichtig gelukkig maar nog niet helemaal overtuigd. Zit hier misschien iemand die er nog iets meer over kan zeggen?
Laatst gewijzigd door decipherer op 19 jul 2017, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

asje.........

Bericht door Quadc@msix »

Asje zit er bij mij ook......is de verbindingsas van de planetaire tandwielen in de dif.....
Geen LSD dus :'(

John / TettjeTRDtw8)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

KM teller

Bericht door Quadc@msix »

Ik zie trouwens op de foto van die (mooi glimmende) bak dat de aansturing van de KM teller electronisch is.
Heb je ook een elektronische KM teller in je auto, anders moet je daar een aansluiting voor kopen. Zender er uit en gewone haakse overbrenging er in , kost ongever 100 euri bij de dealer......

John / TettjeTRDtw8)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Tegenvaller :(

Heb geen electronische kilometerteller maar die draaiende kabel naar voren vind ik ook maar niks. Ben van plan om een electronische tellerbak te kopen en die aan te sluiten. Moet ik alleen die draad wel netjes wegwerken.
Plaats reactie