Youp's AW11

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Youp

Bericht door Youp »

Drake schreef:Dan heb ik wel een leuk speeltje voor je ;)

http://www.peugeotgticlub.nl/viewtopic.php?t=20964

en daar is nog veeeel meer geld in opgegaan dan bij de mr2 die ik had :) (maar och het is hobby)
Nee ik wil een 2000-2004 VTS 16v met max 100.000km :) mods die doe ik zelf wel. Hij heeft wel een AST onderstel (leuk spul, heb ik zelf mee geraced met school destijds) maar achter gewoon originele torsiestaven. Dus zo fantastisch als hij zegt is het onderstel al niet. Bad spent money dus.

Maargoed, een saxo phase 2 word het dus :)
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Hehe, Chris == Drake ;)
AfbeeldingAfbeelding
Youp

Bericht door Youp »

johnwoo schreef:Hehe, Chris == Drake ;)
Ook goed ;D mijn punt blijft het zelfde.
Drake

Bericht door Drake »

orginele torsiestaven of niet, het ding ligt zeer goed op de weg en daar kunnen anderen ook over meepraten ;). Ik kon mij niet herinneren dat je zelf ooit heb meegereden met de 106 dus niet daarover oordelen dat ga ik over andere auto's ook niet doen als ik daar niet in heb meegereden. De balans tussen voor en achter is erg goed, je wil de achterkant van een 106 sowieso niet te stug hebben, een fout die veel mensen maken.

igg is het ding snel genoeg in de bochten om een compleet gestripte en voor circuit geprepareerde rallye in de bochten bye bye te zeggen terwijl ik veel meer gewicht heb, maar dat even terzijde.
Youp

Bericht door Youp »

Drake schreef:orginele torsiestaven of niet, het ding ligt zeer goed op de weg en daar kunnen anderen ook over meepraten ;). Ik kon mij niet herinneren dat je zelf ooit heb meegereden met de 106 dus niet daarover oordelen dat ga ik over andere auto's ook niet doen als ik daar niet in heb meegereden. De balans tussen voor en achter is erg goed, je wil de achterkant van een 106 sowieso niet te stug hebben, een fout die veel mensen maken.

igg is het ding snel genoeg in de bochten om een compleet gestripte en voor circuit geprepareerde rallye in de bochten bye bye te zeggen terwijl ik veel meer gewicht heb, maar dat even terzijde.

Ik bekijk het gewoon vanuit mijn punt. Ik heb MTS motorvoertuigentechniek gedaan, +-2 jaar sleutelervaring en nu doe ik HTS autotechniek. Ik heb met de MTS ook wat geraced. (ook ervaring met AST, dat was een van onze sponsoren) Ook heb ik me ingelezen op sites met veel info over saxo's (en 106jes).

Het is gewoon niet goed om een torsieas omlaag te draaien en verder niks met de veerconstante te doen. Dit kun je wel opvangen door er stuggere schokbrekers onder te zetten maar dat doet de wegligging niet goed omdat de auto dan gaat stuiteren. Ik wil ook niet zeggen dat je een 106 te stug moet maken achter maar daarvoor zijn er 21mm 22mm en 23mm torsiestaven beschikbaar. Helaas is dit spul erg duur (480 euro ongeveer voor een setje) en daardoor wordt het vaak maar overgeslagen.

Ik wil absoluut niet zeggen dat je een slechte wegligging hebt ofzo, maar ik had zelf gewoon niet zo veel geld uitgegeven aan een AST onderstel voor de voorwielen terwijl er achter niks gebeurd. Ik was voor de GMC motorsport 40mm verlagingsveren gegaan, met Bilstein Sprintline Rally schokbrekers rondom en een setje 21mm torsiestaven.

Verder een puike auto hoor, daar niet van. Als het een jonge saxo was geweest met wat minder kilometers was ik wel geïntresseerd geweest, ondanks de torsiestaven :)
Roland

Bericht door Roland »

Ik heb me al helemaal niet ingelezen in die meuk, maar wel met Drake meegereden. Balans leek heel erg goed idd, en niks van 'gestuiter' of getril of iets anders in die richting. En Drake gebruikt de auto wel tot op het randje.
Verder zal je vast wel gelijk hebben, maar de wegligging is dus niks fout aan. Al kan het natuurlijk altijd beter.
Drake

Bericht door Drake »

Youp schreef:
Het is gewoon niet goed om een torsieas omlaag te draaien en verder niks met de veerconstante te doen. Dit kun je wel opvangen door er stuggere schokbrekers onder te zetten maar dat doet de wegligging niet goed omdat de auto dan gaat stuiteren. Ik


Daar heb je absoluut gelijk in, maar daarom zitten er achter billsteins en geen schokdempers van D2 of ander dergelijk keihard spul, de billsteins zijn gemaakt voor icm de standaard staven. achter is er sowieso weinig gewicht, en voor mij gevoel is de balans erg goed. Geen gestuiter en geen achterkant die zwabberig aanvoelt gewoon een goed strak geheel. De gti heeft sowieso van alle standaard 106'jes naast de phase 2 rallye de dikste torsiestaven en stabistang, standaard is het al een behoorlijk stug ding.

Ik mag denk spreken van ongeveer nu 3 jaar citroen ax/saxo/106 ervaringen, en ongeveer 5 jaar sleutelervaring, ik heb bewust niet gekozen van de hobby mijn studie/beroep te maken, sowieso zou ik niet te snel met automotive opleidingen pronken, theorie zegt niet alles over de praktijk hoewel bijde essentieel zijn.

Ik denk ook dat dikkere torsiestaven en idem dito bijpasende dempers de wegligging zal verbeteren maar drastisch zal het niet zijn voor mij gevoel is de auto compleet neutraal en een heel stuk beter handelbaar dan standaard. Een LSD daarintegen zal geen overbodige luxe zijn, zeker met het uitaccelereren van de bochten. nadelig van een 106 is dat het camber achter alleen te verstellen is met...... een hamer :D (in de saxo cup buigde ze gewoon de draagarmen een stuk om).

Oja dankzij je verslag op fok was ik ook erachter gekomen dat er een bedrijf als AST bestaat .;)

Maar ik denk niet dat deze discussie de bedoeling van je topic was ;)
Youp

Bericht door Youp »

Drake schreef:Daar heb je absoluut gelijk in, maar daarom zitten er achter billsteins en geen schokdempers van D2 of ander dergelijk keihard spul, de billsteins zijn gemaakt voor icm de standaard staven. achter is er sowieso weinig gewicht, en voor mij gevoel is de balans erg goed. Geen gestuiter en geen achterkant die zwabberig aanvoelt gewoon een goed strak geheel. De gti heeft sowieso van alle standaard 106'jes naast de phase 2 rallye de dikste torsiestaven en stabistang.

Ik mag denk spreken van ongeveer nu 3 jaar citroen ax/saxo/106 ervaringen, en ongeveer 5 jaar sleutelervaring, ik heb bewust niet gekozen van de hobby mijn studie/beroep te maken.

Ik denk ook dat dikkere torsiestaven en idem dito bijpasende dempers de wegligging zal verbeteren maar drastisch zal het niet zijn voor mij gevoel is de auto compleet neutraal en een heel stuk beter handelbaar dan standaard. Een LSD daarintegen zal geen overbodige luxe zijn, zeker met het uitaccelereren van de bochten. nadelig van een 106 is dat het camber achter alleen te verstellen is met...... een hamer :D (in de saxo cup buigde ze gewoon de draagarmen een stuk om).

Oja dankzij je verslag op fok was ik ook erachter gekomen dat er een bedrijf als AST bestaat .;)

Maar ik denk niet dat deze discussie de bedoeling van je topic was ;)
Achja nu maakt het toch niet zo veel meer uit he als hij in de verkoop gaat...
Youp

Bericht door Youp »

trouwens, waar is dat Magnex spul te koop hier ergens in nederland? of heb je dat uit de uk laten komen?
Drake

Bericht door Drake »

ESP kan het leveren, prijsverschil was te klein om het direct uit de uk te halen met alle risico van dien. Erg goed systeem overgens ook zeker aan te raden (open systeem maar toch een beschaaft en vrij stil geluid)
Youp

Bericht door Youp »

vraagprijs mag wat omlaag, 3400 euro.

Ik heb al een nieuw autotje gekocht dus met de MR2 wordt bijna niet meer gereden.
Youp

Bericht door Youp »

Hij staat nog te koop, niet meer op Marktplaats, nu alleen nog hier.

Hij mag weg voor 2850 euro.
Plaats reactie