Project twotone
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Project twotone
De twotone mag welbekend zijn, vorig jaar nog weer gedeeltelijk laten spuiten:
en niet te vergeten de kofferklep laten dichtlassen...
en niet te vergeten de kofferklep laten dichtlassen...
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
gisteren de twosrus polyurethane bushings gemonteerd, samen met de inserts voor de motorsteunen. Gelukkig hebben wij een brug, luchtsleutels en en pers, dus daar wordt het wel gemakkelijker van.
Ik had echter 1 probleem, in 1 stel busjes voor op de reactiestangen zaten te kleine metalen busjes. De diameter van de reactiestangen is voor en achter gelijk (bij mij in elk geval), maar 1 stel busjes is kleiner. Dus, voor alleen nog maar de bushings van de stabilisatiestang gemonteerd.
Of ik de motorsteuninserts laat zitten weet ik nog niet, je krijgt wel een stel irritante trillingen meer bij lage toeren....en wat ik gehoopt had, geen bewegende pook in zijn vijf, is niet uitgekomen....
Ik had echter 1 probleem, in 1 stel busjes voor op de reactiestangen zaten te kleine metalen busjes. De diameter van de reactiestangen is voor en achter gelijk (bij mij in elk geval), maar 1 stel busjes is kleiner. Dus, voor alleen nog maar de bushings van de stabilisatiestang gemonteerd.
Of ik de motorsteuninserts laat zitten weet ik nog niet, je krijgt wel een stel irritante trillingen meer bij lage toeren....en wat ik gehoopt had, geen bewegende pook in zijn vijf, is niet uitgekomen....
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Inmiddels met de leverancier contact gehad over de bushings, dus dat wordt opgelost. Kon alleen wel even duren, dus als ik het er allemaal op wil hebben voor duderstadt moet ik zelf even een busje regelen denk ik.
De inserts zullen er denk ik wel weer af gaan, misschien koop ik wel nieuwe motorsteunen (al geloof ik dat die schurfterig duur zijn...). Ik speel nog met het idee om alleen bij 1 motorsteun de inserts te laten zitten en de andere weg te halen....
De inserts zullen er denk ik wel weer af gaan, misschien koop ik wel nieuwe motorsteunen (al geloof ik dat die schurfterig duur zijn...). Ik speel nog met het idee om alleen bij 1 motorsteun de inserts te laten zitten en de andere weg te halen....
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Verder vandaag even bezig geweest: vervangen pookhoes, armsteun en multiriem...
dus van dit:
naar dit:
1 klein probleem: toen ik de stoel losdraaide kreeg ik dit:
Een gat dus ipv het stuk schroefdraad waar de bout in zit........mijn stoel zit dus nu met drie bouten vast....even iemand zoeken om er een moer in te lassen...
dus van dit:
naar dit:
1 klein probleem: toen ik de stoel losdraaide kreeg ik dit:
Een gat dus ipv het stuk schroefdraad waar de bout in zit........mijn stoel zit dus nu met drie bouten vast....even iemand zoeken om er een moer in te lassen...
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Er zit geen gat in de bodem, als dat zo was had ik aan de andere kant wel een moer gezet .
De bushing's zitten er op, wel wat tegenslag gehad (schroefdraad lam gedraaid), maar dat viel op te lossen. Niet het leukste karwei, achter was eenvoudiger.
Ook ben ik erachter waarom de uitlaat de laatste tijd meer lawaai maakte, hij hing niet goed in een rubber. De rubbers vastgezet met tie-wraps en dmv een buisje de bevesitiging op de uitlaat iets langer gemaakt.
p.s. trilling tussen 100 en 120 in het stuur is verdwenen.
De bushing's zitten er op, wel wat tegenslag gehad (schroefdraad lam gedraaid), maar dat viel op te lossen. Niet het leukste karwei, achter was eenvoudiger.
Ook ben ik erachter waarom de uitlaat de laatste tijd meer lawaai maakte, hij hing niet goed in een rubber. De rubbers vastgezet met tie-wraps en dmv een buisje de bevesitiging op de uitlaat iets langer gemaakt.
p.s. trilling tussen 100 en 120 in het stuur is verdwenen.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het schijnt van wel, maar voor zover ik weet moet dan je versnellingsbak open en moet de vijfde versnelling vervangen worden (lees: duur....). Kun je mee wachten totdat hij zo erg begint te bewegen dat ie er uitschiet.
De goedkoopste oplossing is dan waarschijnlijk een sloper te kopen en daarvan de versnellingsbak over te zetten..
Heb ik ook gedaan toen mijn VIERDE versnelling het begaf...
De goedkoopste oplossing is dan waarschijnlijk een sloper te kopen en daarvan de versnellingsbak over te zetten..
Heb ik ook gedaan toen mijn VIERDE versnelling het begaf...