Opmerkingen/feedback nieuw forum

Problemen op het forum? Fouten op de clubsite? Of andere vragen? Stel ze hier...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Opmerkingen/feedback nieuw forum

Bericht door tilma800 »

Er is vast wel het een en ander op te merken over het nieuwe forum wat al dan niet verholpen kan/zal worden. A.u.b. geen discussies, laat de pieten maar reageren :P

Een paar puntjes:
  • animated gif werkt niet in avatar?
  • gebruiker staat nu boven de post i.p.v. ernaast. Persoonlijk vind ik de 'oude' layout wat dat betreft handiger.
  • Quick reply is handig, maar kan nog handiger. Bij het mr2oc.com hoef je niet eerst op een knopje bij de laatste post te drukken, maar kan je direct tiepen en versturen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Het laatste puntje (quick reply) wordt door veiligheidsoverwegingen sterk afgeraden door de softwaremaker. Vraag niet waarom, maar direct reageren zonder dat knopje tussendoor werkt problemen in de hand.

Meer layouts (ook die jij bedoelt) en animated gif wordt naar gekeken!
Gebruikersavatar
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 340
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:43

Bericht door Ilpoto »

Kan er tevens een Show & Shine sectie o.i.d. worden toegevoegd? Kijk naar het aantal posts en threads op mr2oc en je ziet dat dat de meest bekeken afdeling is.
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

mr2oc is ook geen 'open' forum zoals hier. Wil je er iets lezen dan zal je jezelf eerst aan moeten melden. Zal ook wel met veiligheid te maken hebben. Een open forum houdt het wel laagdrempelig voor nieuwe leden (en ander gespuis :P)
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
miss2

Bericht door miss2 »

als je er gewoon voor zorgd dat 'gast' gebruikers niet snel kunnen posten? is verder niet zoveel problemen toch?
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Ik zal er eens meer over gaan lezen op de site van de forum-software-maker...

Show & shine is meer een fotoafdeling toch? Ik kom niet op mr2oc, geen tijd voor...
Vincent

Bericht door Vincent »

Ziet er weer up-to-date uit dit nieuwe forum :)
Ff een vraagje: in het mailtje dat werd gestuurd stond

"De berichten van het oude forum vind je er (nog) niet terug, daar wordt nog aan gewerkt, even als aan de layout van het forum. Dus een beetje geduld is nog op zijn plaats."

Daaruit maak ik op dat geprobeert wordt de berichten van het vorige forum terug te plaatsen. Maar was het dan niet handiger om ook de gebruikers over te zetten? want als je alleen de berichten over zet ben je de koppeling kwijt tussen het bericht en het forumlid wat het heeft geschreven...
Phuncz

Bericht door Phuncz »

Het forum ziet er prachtig uit, hulde aan de Pietjes !!

Een Show&Shine/Foto subforum zou wel leuk zijn ipv. allemaal losse fototopics verdeeld over alle subfora.

Ik vermoed dat de Quick Reply functie gelimiteerd is om spambots tegen te houden (groot probleem tegenwoordig).
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Misschien zo'n garage als bij mr2.nl... dan kijken er mensen naar en heb je je show en shine gedeelte meteen erin ;)
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Hallo allemaal, Blij dat het weer werkt!


Nu nog van de afkickverschijnselen af zien te komen...
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Ben het helemaal eens met tilma's opmerkingen. De naam en avatar van de poster ernaast is veel overzichtelijker, zeker met die grote signatures die gebruikt worden ;)

Wat de quick reply betreft:
1. De spambots houd je al tegen bij registratie door het intypen van de code in het gegenereerde plaatje. Een spambot kan dat niet.
2. Derhalve krijgt een spambot de quick reply niet eens te zien, want hij is alleen lezer (posten is voorbehouden aan geregistreerde leden).
3. Mocht een spammer/spambot toch door de registratie komen, dan maakt het voor een geautomatiseerd script echt niks uit of die nu direct in de pagina z'n formpje met spam kan submitten of via een aparte invoerpagina...

Conclusie: lekker aanzetten! ;D

Een show&shine forum lijkt me ook een prima idee, plaatjes kijken vindt iedereen leuk, en de meesten plaatjes posten ook :P De instapdrempel is ook een stuk lager dan een Projecten forum, wat meer voor ingrijpende dingen is, niet voor zomaar een mooie fotoshoot.
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Hmm, heb ik net weer een fototopic gepost in het 2.0 subforum. ;D

Maar ik stem ook voor een Show & Shine sectie, altijd leuk om foto's te vinden van de voortgang van Nederlandse MR2's.
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
N!co
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:43

Bericht door N!co »

Bij de post-tijd staat nu al dat alles gisteren gepost is, terwijl het nog echt steeds vandaag is:huh:

EDIT: de forumtijd staat op GMT+2.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Ik heb Quick Reply zonder knopje ertussen nu aangezet. Het ging eigenlijk niet om de spambots maar om het feit dat als mensen op die manier reageren de threaded/hybrid option niet meer geldt. Dit is echter een weergave van posts die wij niet gebruiken.

Forumtijd klopt bij mij hoor.
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Daaruit maak ik op dat geprobeert wordt de berichten van het vorige forum terug te plaatsen. Maar was het dan niet handiger om ook de gebruikers over te zetten? want als je alleen de berichten over zet ben je de koppeling kwijt tussen het bericht en het forumlid wat het heeft geschreven...
Dit overzetten gaat handmatig gebeuren, aangezien de koppeling tussen nieuw & oud forum niet mogelijk is (het oude forum heeft geen database en het nieuwe wel).
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

wauw ziet er gelikt uit alleen...
rood??? is wel wenen hoor... ;-)
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Forumtijd loopt bij mij perfect...



Lijkt wel zwitserse precisie...
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Is het ook....
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Dat verklaart een hoop...
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

ik kan trouwens het "verwijder" knopje niet zo snel vinden...
Plaats reactie