TettjeTRDtwo
Moderator: Pieten
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
TettjeTRDtwo
check ff deze threat op de "andere"clubsite, daar staan ook foto's die krijg ik hier niet opgeladen op een of andere manier....
http://www.mr2.nl/forum/showthread.php? ... post102054
John / TettjeTRDtw8)
http://www.mr2.nl/forum/showthread.php? ... post102054
John / TettjeTRDtw8)
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het is de tweede keer dat ik dit vraag John, maar niet MR2.nl-leden kunnen deze foto's niet zien.
Het linken van foto's op dit forum staat uitgebreid beschreven in DIT topic.
Het linken van foto's op dit forum staat uitgebreid beschreven in DIT topic.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
vrije dag........en me de pleuris gewerkt...
zo nu het uitgebreid beschreven is hoe foto's hier up te loaden gaan we weer ff "ontipic" foto's zal ik tzt dan posten.
Ik heb het stukje tekst even over genomen. Met de tijd zal ik een heel "project-verslag" maken (of was het project-veldslag?)
vandaag maar een vrije dag genomen om mijn twee weer een zetje te geven, en in principe ben ik op een paar kleine dingetjes na "rijklaar".
Uitlaatsysteem afgemaakt, dus weer downpipe doorgezaagd,en op nieuw "gebotseerd"", want die zat niet naar mijn zin. Uitlaat compleet gemonteerd. Ophangbeugel gemaakt voor het lager van de tussenas. Aandrijfassen gemonteerd, fusees er op gezet. Achterremmen, stalen remleidingen en nieuwe handremkabels gemonteerd.
Motorolie ververst, oliekoeler aangesloten, koelvloeistoflekkage verholpen.
V-snaar gespannen. Versnellingsbak ververst.
Stroom er op en .......met een luide brul kwam het geweld tot leven........maar sloeg gelijk weer af , dus nog een keer...nog een keer en nog een keer........het blijft zo, (netjes) aanslaan en lopen maar gelijk weer afslaan.
Ik vermoed dat er en startonderbreker actief is in de ECU software, ik herinner me hetzelfde bij de swap van mijn starlet, die deed precies hetzelfde met de ECU die bij de motor zat, pas toen ik de ECU van de oude motor er op zette was dit probleem verholpen.....Ik moet dus een manier verzinnen om de startonderbreker uit de ECU te laten programmeren, dan is het leed volgens mij geleden en is hij klaar voor de slipcursus en dyno-meeting.......
John / TettjeTRDtw
Ik heb het stukje tekst even over genomen. Met de tijd zal ik een heel "project-verslag" maken (of was het project-veldslag?)
vandaag maar een vrije dag genomen om mijn twee weer een zetje te geven, en in principe ben ik op een paar kleine dingetjes na "rijklaar".
Uitlaatsysteem afgemaakt, dus weer downpipe doorgezaagd,en op nieuw "gebotseerd"", want die zat niet naar mijn zin. Uitlaat compleet gemonteerd. Ophangbeugel gemaakt voor het lager van de tussenas. Aandrijfassen gemonteerd, fusees er op gezet. Achterremmen, stalen remleidingen en nieuwe handremkabels gemonteerd.
Motorolie ververst, oliekoeler aangesloten, koelvloeistoflekkage verholpen.
V-snaar gespannen. Versnellingsbak ververst.
Stroom er op en .......met een luide brul kwam het geweld tot leven........maar sloeg gelijk weer af , dus nog een keer...nog een keer en nog een keer........het blijft zo, (netjes) aanslaan en lopen maar gelijk weer afslaan.
Ik vermoed dat er en startonderbreker actief is in de ECU software, ik herinner me hetzelfde bij de swap van mijn starlet, die deed precies hetzelfde met de ECU die bij de motor zat, pas toen ik de ECU van de oude motor er op zette was dit probleem verholpen.....Ik moet dus een manier verzinnen om de startonderbreker uit de ECU te laten programmeren, dan is het leed volgens mij geleden en is hij klaar voor de slipcursus en dyno-meeting.......
John / TettjeTRDtw
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Mooi hoor, ben benieuwd naar het eindresultaat. Dit wordt echt een hele dikke mr2!
Denk je dat de startonderbreking op eenzelfde manier zit als bij een 1mz-fe? Kan een lastig verhaal worden dan.. Zag laatst wel ergens op een website een electronisch apparaatje wat je in kon bouwen en die de startonderbreking functie eruit haalde bij een camry. Maar ik vraag me af in hoeverre dat werkt als de startonderbreking echt in de ecu zit.
M'n 3s-gte stoel heb je niet meer nodig begrijp ik uit je verhaal?
Denk je dat de startonderbreking op eenzelfde manier zit als bij een 1mz-fe? Kan een lastig verhaal worden dan.. Zag laatst wel ergens op een website een electronisch apparaatje wat je in kon bouwen en die de startonderbreking functie eruit haalde bij een camry. Maar ik vraag me af in hoeverre dat werkt als de startonderbreking echt in de ecu zit.
M'n 3s-gte stoel heb je niet meer nodig begrijp ik uit je verhaal?
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
stoel
die heb ik wel nodig, want dee heb ik in bruikleen van Joshma.
Ik heb een bedrijfje gevonden in St. Willebrord die is gespecialiseerd in draadbomen en ECU's reparatie etc. daar ga ik een keer naar toe, die kunnen ook een connector voor me regelen zodat ik niet met de losse schoentjes zit te pielen . De "immobilizer"zit in de ECU op een plaats geprogrammeerd, waar je niet bij kunt via seperate software, maar volgens de heren van dat bedrijf kun je de ECU wel "foppen" middels een piggy-back, in principe op de zelfde manier als een SMT dat doet. Ze gaan dit voor me uitzoeken.......
Die uitlaten geven een hele diepe "BROM" ik denk wel dat ik er DB killers in moet stoppen....maar dat is voor latere zorg........eerst maar eens dit probleem oplossen!
John / TettjeTRDtw8)
Ik heb een bedrijfje gevonden in St. Willebrord die is gespecialiseerd in draadbomen en ECU's reparatie etc. daar ga ik een keer naar toe, die kunnen ook een connector voor me regelen zodat ik niet met de losse schoentjes zit te pielen . De "immobilizer"zit in de ECU op een plaats geprogrammeerd, waar je niet bij kunt via seperate software, maar volgens de heren van dat bedrijf kun je de ECU wel "foppen" middels een piggy-back, in principe op de zelfde manier als een SMT dat doet. Ze gaan dit voor me uitzoeken.......
Die uitlaten geven een hele diepe "BROM" ik denk wel dat ik er DB killers in moet stoppen....maar dat is voor latere zorg........eerst maar eens dit probleem oplossen!
John / TettjeTRDtw8)
Voordat je de ecu wegbrengt zet dan eerst even constante stroom op je benzine pomp.
Het gebeurd wel vaker dat de benzine pomp verkeerd word geschakeld waardoor hij alleen een puls krijgt bij het draaien van de startmotor , zodra de motor dan loopt en de stroom gaat van de startmotor dan houdt de benzine pomp er ook mee op.Dit kun je dus simpel controleren door de benzine pomp te voeden van de accu en dan de motor weer te starten.
Hoop voor je dat dit het probleem is , scheelt weer een hoop geld en werk voor niets.
Groeten joshma
Het gebeurd wel vaker dat de benzine pomp verkeerd word geschakeld waardoor hij alleen een puls krijgt bij het draaien van de startmotor , zodra de motor dan loopt en de stroom gaat van de startmotor dan houdt de benzine pomp er ook mee op.Dit kun je dus simpel controleren door de benzine pomp te voeden van de accu en dan de motor weer te starten.
Hoop voor je dat dit het probleem is , scheelt weer een hoop geld en werk voor niets.
Groeten joshma
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
benzinepomp
Hoi Joshma, bedankt voor het meedenken, maar de benzinepomp wordt al direct gevoed vanuit het "contact" Ik had van JP ook al een soortgelijke tip gekregen m.b.t. de igniter. Ik zal i.i.g de schema's nog eens nalopen, want de ECU wordt op verschillende punten gevoed (+) mogelijk moeten er nog een paar bij?? puzzeltje voor zondag (-;
Oh ja......als je interesse hebt om het te aanschouwen....je weet me te vinden!
John / TettjeTRDtw8)
Oh ja......als je interesse hebt om het te aanschouwen....je weet me te vinden!
John / TettjeTRDtw8)
Dan denk ik dat ik binnenkort eens een keertje bij je kom kijken.
Wil dat wel eens in het echt zien zo`n .... blok in een mr2.
Wil dat wel eens in het echt zien zo`n .... blok in een mr2.
tettjetwo schreef:Hoi Joshma, bedankt voor het meedenken, maar de benzinepomp wordt al direct gevoed vanuit het "contact" Ik had van JP ook al een soortgelijke tip gekregen m.b.t. de igniter. Ik zal i.i.g de schema's nog eens nalopen, want de ECU wordt op verschillende punten gevoed (+) mogelijk moeten er nog een paar bij?? puzzeltje voor zondag (-;
Oh ja......als je interesse hebt om het te aanschouwen....je weet me te vinden!
John / TettjeTRDtw8)
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ik heb schema's van de auto en de pickup waar het blok uitkomt, maar je hebt dus diverse mogelijkheden hiermee. ik zal ook nogeens een keer studeren op het schema, ik heb een connector op de ECU met 32 pinnen, en er zijn diverse pin combinatie's mogelijk ( denk aan een jumpertje op een harddisc), voor elke combi hierin zijn er andere uitkomsten qua motorkarakter.
Ik ben voor de "2 wd sportscab" uitvoering gegaan, die heeft minder koppel en hoger toerental, er blijft denk ik toch wel koppel genoeg over
Wellicht kunnen we ons samen er een keer over buigen?
John / TettjeTRDtw
En toen had je je verraden
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
verraden?
?? neuh ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat hij uit een pickup komt, zou dus net zo goed een 22R-E motor kunnen zijn een 2.7 liter 4 cilinder......of een 3VZ-FE 3.0V6, maar die zijn ut dus niet......hoe dan? met de 32 pins aansluiting op de ECU??
nee hoor.....ik heb niets verteld wat ik niet wil vertellen, slechts enkele "insiders"weten exact waar het om gaat, en het is uniek in europa......verder zeg ik niks:X
puzzel lekker verder, ben ik trouiwens ook aan het doen nu..
John / TettjeTRDtw8)
nee hoor.....ik heb niets verteld wat ik niet wil vertellen, slechts enkele "insiders"weten exact waar het om gaat, en het is uniek in europa......verder zeg ik niks:X
puzzel lekker verder, ben ik trouiwens ook aan het doen nu..
John / TettjeTRDtw8)
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Voel me geen insider maar meen toch wel te weten wat er in komt
Heb me dan ook wat beter ingelezen dan gemiddeld.
Een piggyback is trouwens een relatief eenvoudig apparaat maar als ze dat met die immobilizer op eenzelfde manier op willen lossen is dat toch wel wat ingewikkelder aangezien dat gebruik maakt van encryptie.
Ik heb trouwens ook wel interesse om eens te komen kijken naar de vorderingen, wellicht kan ik je een stoel komen brengen?
Heb me dan ook wat beter ingelezen dan gemiddeld.
Een piggyback is trouwens een relatief eenvoudig apparaat maar als ze dat met die immobilizer op eenzelfde manier op willen lossen is dat toch wel wat ingewikkelder aangezien dat gebruik maakt van encryptie.
Ik heb trouwens ook wel interesse om eens te komen kijken naar de vorderingen, wellicht kan ik je een stoel komen brengen?
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Maak je niet ongerust John:
Uw zoekbewerking - 2wd sportscap tettjetwo - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
Gebruik minder zoekwoorden.
Uw zoekbewerking - 2wd sportscap tettjetwo - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
Gebruik minder zoekwoorden.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik weet niet of John dat nou zo leuk vind....
Wil je de link verwijderen? Ik zou er niet vrolijk van worden als iemand mijn geheimpje openbaar maakt. De keuze is aan jou..
Maar aan de andere kant zijn beide forum's openbaar....
Wil je de link verwijderen? Ik zou er niet vrolijk van worden als iemand mijn geheimpje openbaar maakt. De keuze is aan jou..
Maar aan de andere kant zijn beide forum's openbaar....
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Om eventueele boosheid of gezeur te voorkomen bericht met link maar even verwijderd...
Alhoewel ik idd ook de mening deel dat beide forum's openbaar zijn, en John het zelf online heeft gezet maargoed...
Maar als mensen een klein beetje de zoekbewerking hierboven volgen vinden ze hem blindelings!!
(zelfs ik vond hem, en dat zegt nogal wat!!;-))
Alhoewel ik idd ook de mening deel dat beide forum's openbaar zijn, en John het zelf online heeft gezet maargoed...
Maar als mensen een klein beetje de zoekbewerking hierboven volgen vinden ze hem blindelings!!
(zelfs ik vond hem, en dat zegt nogal wat!!;-))
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ja gelijk heb je, ben benieuwd hoe John daar over denkt..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
nieuwsgierigheid....
is een hele menselijke eigenschap, en ik betrap mezelf er ook op, maar hoe er nu mee omgegaan wordt vindt ik een klein beetje kinderachtig.....het is allemaal simpel om er werkelijk achter te komen wat er onder mijn motorkap zit, en de echte wizzkids onder ons kunnen dat dan ook in no-time uitgooglen, mede doordat de fora daar openbaar zijn. Als je dat dan ook doet, zal ik de laatste zijn die dat zal tegengaan, maar hou het dan voor je en P M me dan........laten we vooral een klein beetje "volwassen" blijven......
Maar goed...dit is slechts mijn mening, mijn primeurtje is een veel gevallen nog toch al verziekt, wat dus gewoon inhoud dat ik over mogelijke volgende projecten lekker mijn mond (toetsenbord) op slot houd...........
John / TettjeTRDtw8)
Maar goed...dit is slechts mijn mening, mijn primeurtje is een veel gevallen nog toch al verziekt, wat dus gewoon inhoud dat ik over mogelijke volgende projecten lekker mijn mond (toetsenbord) op slot houd...........
John / TettjeTRDtw8)
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10