Dennis z'n SW20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Dennis z'n SW20

Bericht door Dennis16v »

Ik had mij nog niet voorgesteld, dus doe ik dat maar nu ff ;D .
Ben Dennis, bijna 21 jaar, en woon op 2 minuten afstand van Wouter ;D
Ik was al wat eerder geïnteresseerd voor een MR2, maar een jaartje geleden wassie me nog wat te duur. Dus eenmaal Wouter tegengekomen met zn Turbo, ben ik toch meer gerichter gaan kijken. Het moest minimaal een 92er zijn, en na een poosje kijken en zoeken een leuke 95er tegengekomen. Dit was de eerste rit in de MR2, een erg bijzondere ervaring ;D , maar de vraagprijs bleek nog wat te hoog, dus niet gekocht.. Een paar weekjes later kwam Wouter met de tip dat frankie-turbo zijn MR2 de deur uitdeed. Dus wezen kijken voor die rode 91er, en meteen gekocht. Auto voelde prima aan, en ging als de welbekende brandweer ;D .
Inmiddels ben ik een klein maandje in bezit van deze mooie rode met glitters gespoten MR2.

Ik ga jullie verder niet ophouden, foto's is wat jullie willen zien dus bij deze ;D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn genomen nadat ik de auto met Megiuars had gepoetst en ook met ditzelfde spul in de wax heb gezet.. Werkt erg goed 8)
Tja ik moest maar eens n fotoshootje houden, aangezien Wouter zijn MR2 nooit poetst :lach: en nu ook op vakantie is :fryingpan:

Aanpassingen wil ik voorlopig nog niet maken.. geld is inmiddels wel op :P

Wat wel nog op t verlanglijstje staat, maar vooralsnog ff dromen blijven:P :

- 94+ achterlichten
- GReddy/ of 92+ / of Aeroware voorlip
- GReddy sideskirts
- setje zwarte velgjes (iets van Volk of iets in die richting)
- turbo swap :P (maar of dat ook echt reeel wordt.. denk t niet)
- miss ooit nog een 98+ achterspoilertje (is niet noodzakelijk)
- ander uitlaatje, denk zelf aan een APEXi N1 Evolution Muffler, of iets met 2 grote pijpen.. zoiets als Skytune, maar dan van APEXi, of HKS...

iig, geen grote veranderingen.. kleur is erg mooi, en glimt ook erg goed.. ook met viezigheid in de zon.. best raar :P

Suggesties en tips zijn altijd welkom, aangezien ik ene ben met 2 linkerhanden.. dat was met de Clio en CRX al zo, dus ook bij deze... Misschien dat een van jullie mij een snelcursus monteur kan aanleren ;D .

Ik zit dus nu al met het volgende probleem:
Omdat het vandaag flink heeft geregend, loopt de MR2 stationair heel erg beroerd.. Stottert als een gek, en komt niet boven de 500 RPM uit.. Ook met rijden houdt ie behoorlijk in. Nu is het afdekkapje v/d klep niet aanwezig. Dit heb ik provosorisch opgelost, door een plexiglas plaat onder de klep te leggen (onder bougiekabels zodat deze niet nat worden). Ik zal maar zeggen, het linkergedeelte v/d motorkap).
Bij warm weer heeftie hier bijna tot geen last van. Nu herken ik dit probleem, want mn Clio 16v had hier ook last van.. Dit lag aan de BDP sensor.. is dat bij deze ook zo?
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

welkom en veel plezier :D. Geen 92 remmen er op xD :D
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

nee ligt het niet aan dennis, ik zal eerdaags eens naar roermond komen en een kijkje nemen, ik denk dat het vocht is in de onsteking, want bij mij stond de auto altijd binnen en dus had ie daar geen last van
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

gefeliciteerd Dennis, mooie 2
kijk uit voor lantaarnpalen en greppels e.d. ;D
houd hem heel ;)
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Mooi bakkie!
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

frankie-turbo schreef:nee ligt het niet aan dennis, ik zal eerdaags eens naar roermond komen en een kijkje nemen, ik denk dat het vocht is in de onsteking, want bij mij stond de auto altijd binnen en dus had ie daar geen last van
als je dat zou willen doen Frank, heel graag ;D .
Echt wel beter dat de ex eigenaar nog mij komt helpen 8)
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

BlackMR2 schreef:gefeliciteerd Dennis, mooie 2
kijk uit voor lantaarnpalen en greppels e.d. ;D
houd hem heel ;)
ik zal ervoor waken, bedankt voor de tip ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 287
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:21
Type MR2: AW11

Bericht door BlackJax »

Ik heb nog een setje originele Greddy skirts en rear add-ons met imitatie aeroware voorlip te koop voor €650. Zeer goede pasvorm. Misschien iets voor jou als ik zo je verlanglijstje zie.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval!
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Ziet er netjes uit dennis. Veel plezier ermee.

Weer een clublid uit limboland ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Ziet er uit als een mooie MR2, veel plezier ermee en hoop dat je probleem snel is opgelost ;)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

BlackJax schreef:Ik heb nog een setje originele Greddy skirts en rear add-ons met imitatie aeroware voorlip te koop voor €650. Zeer goede pasvorm. Misschien iets voor jou als ik zo je verlanglijstje zie.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval!
Ben op zich wel geinteresseerd, maar dan nog het spuiten ben ik ong hetzelfde geld weer aan kwijt, dus ik laat t nog ff schieten ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MR83SGTE
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:44

Bericht door MR83SGTE »

Hehe eindelijk ik dacht al waar blijft die Dennis nou met z'n topic ;D
Nogmaals veel plezier met je 2..

Wat het probleem betreft, dat zal wat Frank zegt aan je ontsteking liggen aangezien jou motorkap niet helemaal meer van de originele is :P
Vocht kan er makkelijk bij op deze manier, komt allemaal wel weer goed..
jrb

Bericht door jrb »

Ziet er netjes uit!!
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Dennis.. mafketel.. kom eens hierheen met dat hok van je vanavond. Lossen we dat wel weer even op. Bel maar even
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

oja ik heb nog een reservewiel en gereedschap voor je.... misschien binnenkort ook de plastic kap voor onder het reservewiel
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

mooi... want dat miste ik nog ja ;D
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

Sinds vandaag is t officieel!

Vanmorgen hadk al zoiets van, dit kan niet kloppen.. acculampje brandde de hele tijd, en gaf maar 9V aan... accu door laten meten, niets mis mee. Zal wel de dynamo zijn dan. Nou, ik naar Valkenswaard gaan rijden in de hoop dattie niet zou uitvallen. Dat lukte, alleen toen de terugweg.. begon aardig donker te worden, dus zet mn lampjes maar aan, springt opeens terug naar 8V. Begon ook nog te miezeren, ruitenwissers werkten zeer traag :boos:
Eenmaal thuisgekomen, probeer ik de auto opnieuw te starten.. doet helemaal niets meer. De lampen hebben waarschijnlijk op de accu gewerkt, waardoor de accu nu compleet leeg is, en mn dynamo helemaal dood ;D
Afbeelding
TimMR2

Bericht door TimMR2 »

mooie kleuren-combi, rode auto, zwarte spoiler en witte velgen :D tamelijk uniek :D

Iig veel plezier met je bolide en hopen dat de problemen die je nu hebt de enige problemen zullen zijn :D

Mzzlss Tim
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

zaterdag krijgt ie een nieuw dynamo aangemeten ;), die dingen krijg je met een auto van die leeftijd..
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Je hebt wel een mooi exemplaar aangeschaft idd! Alleen jammer dat je er wat probleempjes mee krijgt... Maarja zoals je zelf al zegt loop je dat risico met een wat oudere auto toch wel. Veel succ6 en plezier ervan iig!!
Plaats reactie