Dennis z'n SW20
Moderator: Pieten
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
- Apple Martini
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:50
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik vind het heel lullig voor je Dennis maar ik quote het bovenstaande nogmaals...Apple Martini schreef:Damn Dennis, is volgens mij een bodemloze geldput hé? Had je niet beter een andere mr2 kunnen kopen?
Schroef dat ding helemaal uit elkaar, breng het naar de sloop. Spaar dan een jaartje goed door en koop je een goeie mr2 turbo. Je hebt bij Wouter in de mr2 gereden/gezeten, je weet hoe zo'n ding hoort te rijden....
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat blok van dennis is een 96+ gen3,
Dat blok was op alle gebieden beter als 90% van de rest van de gen3 turbo's die er rondrijden
Mijn het chassis (mijn ex mr2) is ook helemaal niets mis
Alleen als je zonder info te vragen gewoon je blok uit elkaar laat trekken door iemand die nog niet eens weet die blokken vrijloop hebben en je dus onmogelijk
De kleppen krom of stuk kunt maken
Je kunt 2 dingen aan de hand heben met je auto
Gescheurde intercooler slang of lekke bov ( doen hks regelmatig), dus een luchtlek
Of je hebt ondanks dat ik en ad het je aanrade de brandstofpomp niet gecontroleerd of dit ook een turbo pomp was en dus gewoon met de n/a pomp gereden
In dat geval is er een zuiger gesmolten en is er niets mis met de kop
Dat blok was op alle gebieden beter als 90% van de rest van de gen3 turbo's die er rondrijden
Mijn het chassis (mijn ex mr2) is ook helemaal niets mis
Alleen als je zonder info te vragen gewoon je blok uit elkaar laat trekken door iemand die nog niet eens weet die blokken vrijloop hebben en je dus onmogelijk
De kleppen krom of stuk kunt maken
Je kunt 2 dingen aan de hand heben met je auto
Gescheurde intercooler slang of lekke bov ( doen hks regelmatig), dus een luchtlek
Of je hebt ondanks dat ik en ad het je aanrade de brandstofpomp niet gecontroleerd of dit ook een turbo pomp was en dus gewoon met de n/a pomp gereden
In dat geval is er een zuiger gesmolten en is er niets mis met de kop
- Apple Martini
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:50
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Op technisch gebied heb ik er weinig verstand, ik ben dan ook geen monteur van beroep. En veel ervaring met sleutelen aan de auto heb ik ook niet. Maar ik breng mijn wel auto wel naar mensen die er verstand van hebben. Uit dit hele verhaal lijkt het me dat er mensen aan de auto hebben gesleuteld die geen verstand van mr2's of 3sgte's hebben...frankie-turbo schreef:Dat blok van dennis is een 96+ gen3,
Dat blok was op alle gebieden beter als 90% van de rest van de gen3 turbo's die er rondrijden
Mijn het chassis (mijn ex mr2) is ook helemaal niets mis
Alleen als je zonder info te vragen gewoon je blok uit elkaar laat trekken door iemand die nog niet eens weet die blokken vrijloop hebben en je dus onmogelijk
De kleppen krom of stuk kunt maken
Je kunt 2 dingen aan de hand heben met je auto
Gescheurde intercooler slang of lekke bov ( doen hks regelmatig), dus een luchtlek
Of je hebt ondanks dat ik en ad het je aanrade de brandstofpomp niet gecontroleerd of dit ook een turbo pomp was en dus gewoon met de n/a pomp gereden
In dat geval is er een zuiger gesmolten en is er niets mis met de kop
Verder lees ik nergens dat de basis onderdelen (koppeling, dist. riem, spanrol, waterpomp, ontsteking etc) zijn vervangen, of Dennis heeft dat gewoon weg gelaten in zijn verhaal. Maar dat zijn toch de eerste dingen die ik liet vervangen bij een swap. Ik lees alleen maar aankopen van bodyparts, boostcontroller, rsm etc. Een originele (turbo) motorkap (incl de platen om het regenwater af te voeren) is ook wel handig? Heb je nieuw gen3 3sgte en dan loopt het water nog overal in waar je het niet wil hebben.... Beetje prioriteiten stellen.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
- Type MR2: AW11
nah naar alle waarschijnlijkheid is de koppakking eruit gesprongen.
auto stond idd bij speedy in eindhoven (schoonvader is daar automonteur).
Bij cilinder 4 had ie nauwelijks compressie.
Kleppen waren idd niet t euvel, kop is wel gevlakt, komt n soort kevlar koppakking in met de arp bouten. Waarschijnlijk heeft t blok gewoon te lang stilgelegen, en is t daarom stuk gegaan. Ik heb er gewoon normaal mee gereden zoals t hoort, maar zoiets kan gebeuren. T was er ooit toch van gekomen
distributieriem, en spanrollen zijn gewoon vervangen hoor
n/a pomp was ook al vervangen door de bosch 040 pomp.
auto stond idd bij speedy in eindhoven (schoonvader is daar automonteur).
Bij cilinder 4 had ie nauwelijks compressie.
Kleppen waren idd niet t euvel, kop is wel gevlakt, komt n soort kevlar koppakking in met de arp bouten. Waarschijnlijk heeft t blok gewoon te lang stilgelegen, en is t daarom stuk gegaan. Ik heb er gewoon normaal mee gereden zoals t hoort, maar zoiets kan gebeuren. T was er ooit toch van gekomen
distributieriem, en spanrollen zijn gewoon vervangen hoor
n/a pomp was ook al vervangen door de bosch 040 pomp.
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
- Type MR2: AW11
klein fotootje maar je ziet t resultaat.
zat 0.2mm speling tussen de zuigers en cilinderwand...
al met al om n lang verhaal kort te maken wat er gaat gebeuren.
- grotere gesmede zuigers, als ik mij niet vergis van 87mm ipv de orginele 86
- nieuwe zuigerveren
- aluminium drijfstangen
- aluminium krukas
dus cilinders worden uitgeboord, en gehoond.
Merken moet ik jullie nog even schuldig blijven, maar die post ik wel, zodra ik t weet.
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Als je met een stock ecu op nagoeg stock druk al zuigers smelt zou ik eerst het probleem zoeken waarom je motor zo arm loopt..
Want gesmeden zuigers smelten net zo makkelijk
Ik zei toch dat het niet aan de kop lag..
En wat is er mis met 0,2mm zuigerspeling? Is dat te weinig ? Te veel?
Ik denk dat je je teveel wijs laat maken door mensen zonder verstand
Wat er gebeurd is : je motor heeft veel te arm gelopen.. Hij krijgt dus niet genoeg benzine
En als je je nieuwe zuigers niet wilt verneuken zou ik dat eerst maken
Want gesmeden zuigers smelten net zo makkelijk
Ik zei toch dat het niet aan de kop lag..
En wat is er mis met 0,2mm zuigerspeling? Is dat te weinig ? Te veel?
Ik denk dat je je teveel wijs laat maken door mensen zonder verstand
Wat er gebeurd is : je motor heeft veel te arm gelopen.. Hij krijgt dus niet genoeg benzine
En als je je nieuwe zuigers niet wilt verneuken zou ik dat eerst maken
Ik heb niet zo veel verstand van turbo's maar ik ben het hier wel met Frank eens, straks gaat hij weer stuk omdat je uiteindelijk het probleem nog niet opgelost hebt.
En dat zou heel erg zonde zijn, ik zou ook inderdaad even opzoek gaan waarom hij niet genoeg benzine krijgt en daarna pas weer gaan opbouwen.
Succes ermee het is echt heel sneu voor jou maar hopelijk komt het allemaal weer goed.
Grt Dennis
En dat zou heel erg zonde zijn, ik zou ook inderdaad even opzoek gaan waarom hij niet genoeg benzine krijgt en daarna pas weer gaan opbouwen.
Succes ermee het is echt heel sneu voor jou maar hopelijk komt het allemaal weer goed.
Grt Dennis
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
Luister aub na mense zoals frank en wouter.
Dalijk laat je je blok weer opbouwen rij je 1000km is weer alles de soep in gelopen.
Dan ben je weet ik niet hoeveel geld kwijt,laat je motor anders even door een van hun na kijken of volg hun raad op!
Ze wille je alleen maar van een fout behoeden voordat het weer fout gaat met je blok
Dalijk laat je je blok weer opbouwen rij je 1000km is weer alles de soep in gelopen.
Dan ben je weet ik niet hoeveel geld kwijt,laat je motor anders even door een van hun na kijken of volg hun raad op!
Ze wille je alleen maar van een fout behoeden voordat het weer fout gaat met je blok
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ikke dus echt niet meer he.. Ik ben er klaar mee.. Dat blok komt van mij af en hij had gewoon garantie.. Wat verviel toen hij op eigen houtje het blok openhaalde, hij heeft niet gebeld of overlegd.
We hebben hem een aantal dingen aangeraden zoals het vervangen van de brandstofpomp maar dat is blijkbaar niet opgevolgd
Al deze problemen zijn gewoon het gevolg van klare onkunde
Zijn us-spec gen2 heeft hij zo ook naar de klote geholpen, door gewoon door te rijden met te weinig koelvloeistof.. Er zat gewoon een scheur in zijn blok!!
nu is dit blok stuk en de volgende ook weer.. Dat is een feit..
Dus bij deze.. Mij hoef je niet te bellen. Als het toch voor niks is stop ik er ook geen tijd in. Ik heb het al druk genoeg
We hebben hem een aantal dingen aangeraden zoals het vervangen van de brandstofpomp maar dat is blijkbaar niet opgevolgd
Al deze problemen zijn gewoon het gevolg van klare onkunde
Zijn us-spec gen2 heeft hij zo ook naar de klote geholpen, door gewoon door te rijden met te weinig koelvloeistof.. Er zat gewoon een scheur in zijn blok!!
nu is dit blok stuk en de volgende ook weer.. Dat is een feit..
Dus bij deze.. Mij hoef je niet te bellen. Als het toch voor niks is stop ik er ook geen tijd in. Ik heb het al druk genoeg
Ik zou als ik jouw was met zo`n klein mogelijke overmaat zuiger de motor reviseren (86.5), dan blijft de cilinderwand zo dik mogelijk wat bij een turbo motor erg belangrijk is, zeker omdat dit een gen 3 uit '96 is waar de cilinderwanden al erg dun van zijn....
Almost done building the NEW one............@Buurman;)