Project MR2 VZW20.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

De laatste tijd weer wat ritjes gemaakt met wat bijpassende plaatjes.

Na een rondrit (niet stofvrij, dus de zandweg hiernaast was niet zo'n punt) een stop gemaakt bij het Zwarte Gat om daar de wandeling te maken.

Echt leuk en dat op een erg korte afstand.:)

Afbeelding
Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Zijn je koelproblemen nu opgelost dan ? Of heb je het bij korte stukjes gehouden ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Het blijft afwisselend spannend, zeg maar. De ene keer niets aan de hand, de andere keer zie je de motorolietemperatuurmeter wat hoger staan (langdurig flink doorrijden, helpt hiermee).

Het zijn wel relatief korte stukken geweest, zondag weer wat kms maken (Assen>Groningen).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Assen>Groningen noem jij kilometers maken ?

Man, dat kun je op de fiets doen... ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Vind het echt een nette wagen, alleen jammer dat je de goedkope heldere knipperlichten hebt ipv de superieure witte OEM knippers van Toyota. :still_bonk:
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Tja kwestie van smaak ik heb de OEM98er bumperlichten, maar vind de crystal clear aftermarket lampen (volgens jou goedkope) gewoon strakker staan:P

maar dat is mijn mening en mijn smaak;)

iets wat niet OEM is maar wel een goede pasvorm etc heeft hoeft niet slecht te zijn:adhd:
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Dat zeg ik ook niet. Ik vind echter modern ogende knipperlichten mooier staan op moderne auto's zeg maar. De SW20 is gewoon lekker oldskool.
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Nee oke haha:) niet aanvallend bedoeld hoor overigens;D

Ieder zo z,n smaak en Old skool worden ze inderdaad al zeker:mexico-smile:

Een goede & harde SW20 word als steeds meer een beetje schaars:koffie:
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Onderweg op vrijdagmiddag 6 juli jl. bleek het koelsysteem toch nog niet bestand tegen langdurig wat doorrijden en dan een file tegen komen. Winterklusje: upgrade koelsysteem!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Sinds vorige week mag ik dit logootje voeren, hier ben ik natuurlijk erg blij mee.:Thumb:

Geeft toch weer een mooie waardering en zorgt voor extra vertrouwen bij mensen die mijn werk nog niet kennen.:)

Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Gek genoeg kom ik via de diverse Toyotanummers die erbij horen ook de Trevis tegen (zit volgens mij geen 1.1 op, denk ik) en Honda VTi en Civic Type R (nu heb ik een 2 liter VTEC voorhanden.... en daar zit wel een hogere waarde op), misschien eens kijken of daar wat te wisselen valt om uit te proberen.[/QUOTE]

Pas tijdens een ritje naar het Groningse even getest met een andere radiateurdop (1.1, die van de Outlander bleek uitwisselbaar te zijn) in plaats van de Oostenrijkse 0.9 dop (volgens een automaterialensysteem zou de Camry V6 1.1 hebben, maar mijn oude dop had 1.0 er op staan, zag ik later). Maakt niets uit. Toch weer wat lucht getrokken toen.

Gek genoeg gaf het automaterialengebeuren alternatieven aan van een Honda 2.0 VTEC motor, dus die geprobeerd... past niet. Wel kwam ik er achter dat de Trevis exact(!) dezelfde radiateurdop van ND heeft als de S2000, ook met 1.1 waarde. :)



Gisteren 500 km gereden en door rustig rijden was het pas na 200 km (op 1,3 km vanaf mijn eerste bestemming in Rotterdam) pas mis (wel na 100 km rijden kwam er wat beweging in de kvl temperatuurmeter door luchtbellen). Daar aflaten koelen en bijgevuld en op wat kleine bewegingen in die meter na, is de rest van de 300 km daarna goed verlopen.

Tussentijds nog de APK laten doen én de 4 gasmeter aan het slangetje van het expansievat (en controle uitlaatgassen) gehouden, was allemaal o.k. en niet overmatig. Dus geen lekker koppakking(en) ofzo.

Rare zaak, aangezien de verwarming ook niet extreem warm wordt (ja.... met deze temperaturen open rijden de hele dag, vraagt om een beetje warmte ondersteuning!), nou ja, in vergelijking met de andere open tourer, ga ik eens naar de kachelradiator kijken.

Iemand een idee waar die exact zit en hoe te bereiken zonder al teveel werk?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Ik denk dat je het best wel eens kan zoeken in een andere radiatordop idd....

Ik had het in het beging bij de AW11, die liep ook zomaar ineens van normaal op tot kokend. En gooide dan het koelwater via het zijrooster naar buiten.

Toen een andere dop van een corolla erop gezet (zelfde waarden als AW11), nooit weer gedaan. En ook met de TRD dop met iets hogere druk geen problemen.
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Een zwaardere dop al geprobeerd, maakte geen worst uit helaas.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

Kachelradiateur of slangen ernaar toe zou heel goed kunnen, zo kan er ook lucht bij komen en je ziet vaak niet dat hij lekt omdat hij meestal helemaal is weggebouwd, ik weet zo niet waar die zit in de emmer
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

je hebt iig een lekage ergens.. anders kan er geen lucht in komen

als het nergens te zien is is het of 1 van de koppakingen, gescheurde cilinderkop, of kachel radiateur (dat duurd heel lang voordat je het ziet)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Ik zou ook even zoeken bij de aansluitingen van je kachelslangen tussen blok en koperen leidingen.... Gok dat die van jou ook een verschillende diameter hebben net als de 1mz....
Don't shoot the messenger!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Inderdaad ook een paar puntjes die ik op mijn gemakje eens (warm) wil gaan bekijken.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Net even de cijfertjes bekeken en het afgelopen jaar toch nog 5.600 km met de MR2 gereden. Dat is toch nog 9% van het totaal van 67.100 km die ik in 2012 erbij geklokt heb (in 2011 75.800 km) op diverse tellers.

Waarbij het vooral komt door het sinds half dit jaar bij huis beschikbaar zijn (S2000: 4.300 km, geen vakantietripje (alleen 3 dagen Sauerland) en langer in de garage in Heinenoord blijven stilstaan), dus makkelijker mee te pakken bij een regionaal ritje met mooi weer.

Dat zal in 2013 wel anders gaan worden (al is het maar door wel/niet schorsen en een Oostenrijktripje in juni in het vooruitzicht).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Winterslaap, inmiddels wel met de dakpanelen er in en af en toe aan de druppellader.
Afbeelding
Klaar om het koelsysteem eens na te kijken en een servicebeurt te geven als de temperatuur wat prettiger is.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Nog steeds bezig met het koelsysteem?
Afbeelding
Plaats reactie