Project MR2 VZW20.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

1. Het is een warenhuis, voorheen een kleinere ruimte (de helft qua breedte), maar helemaal voor mijzelf.
2. Hier had ik vroeger inderdaad 2 hobby auto's staan, in de oude ruimte 3 + onderdelen. Oude ruimte is jaren geleden afgebroken t.b.v. weiland. Toen is een groter deel van het (hogere) bestaande deel afgescheiden om een stukje van te gebruiken.
3. Sinds 2 jaar is er een opkoper actief, dit is het laatste stukje wat men voor het megaproject nodig heeft. In het geval van akkoord met datum kan het niet meer verhuurd worden, gaat dan in zijn geheel tegen de vlakte. Wat overblijft zal ook weiland worden met een soort van giga carport achterin een hoekje.
4. Medio volgend jaar kan bij een akkoord de boel snel afgebroken worden, maar dit kan ook nog uitgesteld worden. Droog staan blijft het altijd wel.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Duidelijk ! ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dus half volgend jaar is eindelijk de MR2 te koop, dus je krijgt gelijk.























NOT (voorlopig).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

MarcoTwo schreef:Dus half volgend jaar is eindelijk de MR2 te koop, dus je krijgt gelijk.
Even creatief quoten...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Wat komt nou "Mooier" van zijn plek af? De S2000 of de 3.0 v6?
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Wel netjes dat je hem zo de winter door laat komen! :)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Green Goblin schreef:Even creatief quoten...;D

Ik zie het, zolang de MR2 voor niet te veel (fiscaal...) erbij te houden is en er betaalbaar een stalling is, bljift dat zo.
darkEVO schreef:Wat komt nou "Mooier" van zijn plek af? De S2000 of de 3.0 v6?

Soms denk ik (gevoelsmatig) dat de MR2 sneller is, maar andere momenten weer niet. Ligt er precies aan waarmee je rijd dan.;D

MR2 geeft meer een duw bij gasgeven, maar stopt bij 7.000 rpm en bij de S2000 is het dan net begonnen en heeft, zoals je weet, dan nog een paar duizend toeren. De trekkracht bij lagere toeren van de S2000 valt me trouwens niet tegen (toermodus), dus je hoeft niet alleen maar te gieren.

masterpivo schreef:Wel netjes dat je hem zo de winter door laat komen! :)

Dat is nooit anders geweest. Dit is het oude plekje, de 4 winters hiervoor stond ze thuis in de garage. Plekje is alleen ingenomen nu. Oh, de garage is nu (met timer dat wel) af en toe verwarmd.;D :P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

MarcoTwo schreef: Oh, de garage is nu (met timer dat wel) af en toe verwarmd.;D :P

Dat is helemaal een luxe zeg!! (jaloers :P)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Meer ook een beetje een noodzakelijk kwaad i.v.m. wat vochtigheid (raampje dichtdrukken doet alvast een hoop, had het altijd open voor ventilatie, werkt bljikbaar averechts). Op de MR2 zag ik af en toe een soort van lichte waas van vocht ligggen, wat niet de bedoeling is plus een keertje wat schimmelvorming gehad op de vloerbedekking. Kwam dus allemaal door dat raampje heen.:(

Zo'n elektrisch kacheltje met vorstbeveiliging en een digitale timer erbij, is tientjeswerk. Moet hem alleen even een beter plaatsje geven als de boel opgeruimd is.

Een vaste plaats langs de muur i.p.v. middenop ergens nu.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Nu de zon weer schijnt, begint het toch te kriebelen en het begint nu wel tijd te worden om de voorbereidingen te doen voor het seizoen klaar maken.

* Lakwerk ultragrondig aanpakken met het bekende stappenplan, die ik een paar maanden terug ook voor de S2000 gebruikt heb.
* Antiroestbehandeling vernieuwen.
* Tapijt rechts(voor) vervangen, hier zitten onder de mat nog een paar plekjes van accuzuur met dank aan 'Posterholt' nog. Gaat gelijk met het volgende puntje.
* De nieuw gevulde voorstoelen die voorzien zijn van (nieuwe) lederen bekleding eindelijk eens plaatsen (heb ik sinds augustus 2009 klaar staan), gaan er pas in zodra de MR2 terug is van Joshma over een paar maanden.
* Het gave dashboardkastje monteren en slot over zetten (ligt ook al een jaar of 5 te wachten).
* Joshma moet nog altijd de laatste puntjes op de i zetten (o.a. klepspeling controle/vervangen vulplaatjes nog te goed), gecombineerd met wat dingen die zich vorig jaar voorgedaan hebben en gelijk een servicebeurt en na de koeldelen vervangen te hebben 100% ontluchten.

Boodschappenlijstje:

* koelere TRD thermostaat
* nieuwe originele koelslang + koelvloeistof (is al een half jaar op voorraad inmiddels)
* origineel oliefilter + ring halen
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Inmiddels alweer twee weken geleden. Het stappenplan wat ik een paar maanden geleden gedaan heb met de S2000 heeft de MR2 inmiddels ook ondergaan.

Afbeelding

De detailfoto's zijn niet echt gelukt (op wit zie je lichte krasjes niet zo goed, laat staan dat je ze op de foto krijgt in het halfduister).

Aangezien de MR2, tegen de verwachting in, geen stof had gehapt onder de pyama, was licht afnemen met een vochtige zeem meer dan genoeg voor de zekerheid, scheelde weer wat tijd.

* Stap 1: grondig wassen (was dus niet nodig).

* Stap 2: kleien (met Meguiars Quik Detailer).
Afbeelding

* Stap 3: enkele lichtunits demonteren en overige lijsten e.d. afplakken.
Afbeelding

Afbeelding

* Stap 4: polijsten met de DAP500.
Afbeelding

Afbeelding

* Stap 5: licht napolijsten (finish).

Afbeelding

* Stap 6: extra shine voorzien door een Meguiars Glaze (7) behandeling.

* Stap 7: Meguiars NXT Tech Wax behandeling.

* Stap 8: Delen weer monteren en afplakband verwijderen en napoetsen (incl. spettertjes hier en daar op ruiten e.d.).
Afbeelding

Het eindresultaat: de in de loop der jaren opgelopen lichte krasjes (tijdens de normale waxbeurten gaat dit nauwelijks weg en ik wilde niet eerder polijsten om de bestaande ProTech laag niet te verwijderen) en onder TL licht lichte dofheid weer weg te krijgen.

Op het oog was het altijd nog zeer glanzend, maar onder TL licht zie je dingen anders.:whistle:
Afbeelding

Afbeelding

Weer een klusje van de 'to do' lijst af voordat het seizoen weer gaat beginnen.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Goed bezig Marco! Is die behandeling erg lastig om te doen, nee toch haha, die laatste foto is erg mooi! Daarop zie je ook echt wat een mooie auto het nou toch is!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Valt wel mee, kost alleen een hoop tijd (een avond en een volle dag).

Yep, dat doorkijkje heb ik ook verticaal (en zonder haspel e.d. erop) gemaakt, vond ik wel wat hebben. Thanks.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Je hebt goed je best gedaan, is goed te zien! ;) Het beestje verdient die verzorging ook gewoon!
Demo

Bericht door Demo »

vergeet je achterlichten niet te polijsten :)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Thanks.

Yep, achterlichten staan nog op de planning, heb pas weer een flinke bestelling gedaan, dus voorlopig heb ik geen PlasticX (o.i.d.) of het moet ook ergens anders mee kunnen.

Ik heb nog wel bijna nieuwe units liggen, maar die liggen in afwachting van een complete make-over (geen idee of die ooit nog komt, de komende jaren alvast niet meer).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Mooie werk Marco! :)
Gebruikersavatar
Glenn_k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 sep 2010, 23:58
Type MR2: AW11

Bericht door Glenn_k »

Met plast-x krijg je die lampen niet strak hoor, dat is een beetje een fabeltje. Ik gebruik altijd Inizio op oranje, dan mezzo op wit en dan finale op groen. Dat knap achterlichten altijd wel netjes op. Als het echt heel erg is kan je ze heel fijn wetsanden en dan in de blanke lak laten spuiten.
Afbeelding
MR2|A man in dandism|New rich & sports
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Aha, dus gewoon met het polijstspul wat ik dus heb.

Euh op groen?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Glenn_k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 sep 2010, 23:58
Type MR2: AW11

Bericht door Glenn_k »

Oh sorry, ik bedoel groene pad. Wat voor pads heb je allemaal liggen voor op je DAP?
Afbeelding
MR2|A man in dandism|New rich & sports
Plaats reactie