krukaskeering aandrijf keering

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

krukaskeering aandrijf keering

Bericht door arno »

Mijn auto komt net trug van de toyota dealer, controlle voor me auto die begon te lekken, helaas mijn achterste krukaskeering en mijn aandrijfas keering. Is dit makkelijk zelf te vervangen? Of is het verstandiger om het door de dealer te laten doen, heb eigenlijk niet zoveel zin om nog zoveel geld aan me blok uit te geven. Me auto trekt ook raar op schokkerig en als je hoge toeren rijd en je laat het gas helemaal los begint de auto ook te schokken, heeft dat er mee te maken denken jullie? ALvast bedankt:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

krukaskering aan distributiezijde? of achter bij je bak?
aandrijfaskering? welke van de 2 als je achter de auto staat de linkse of de rechtse?

turbo of n/a?
Afbeelding
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

heyyy, het is niet aan de kant van me distributie snaar ,er staat ook bij de achterste krukaskeering, en de aandrijfas keering is rechts achter als je achter de auto staat, het is geen turbo
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Dat schokkerige heeft er niets mee te maken. Enige last die je van de lekke keerring hebt is lekkage. Zolang je dus je olie regelmatig peilt en bijvult is er niets aan de hand (behalve dat je er niet schoner van wordt natuurlijk...)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

okey:) bedankt, ben alleen benieuwd waar dat schokken vandaan komt, heb alle vacuum slangetjes na gelopen. Heb me throttle sensor uit elkaar gehaald daar meende ik wat uit te horen vallen , daar zal het dan wel aan liggen.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

die sensor zit gecalibreerd op je gasklephuis.. nu krijg je hem erg moeilijk weer goed afgesteld
dit is waarschijnlijk waarom hij schokt nu

krukas kering vervangen wil zeggen dat de bak eraf moet. waar je ook gelijk je aandrijfas keringen kunt vervange
Afbeelding
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

okey perfect dankje wel voor je reactie, maare hoe krijg ik die sensor weer gecalibreerd? Is daar een truckje voor, ken er verder ook niks op vinden op dit forum
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Download deze manual even.
http://www.heap.nl/mr2/
Op pagina FI112 van het EFI gedeelte staat het.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

okey bedankt ik zal daar even op kijken:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

heeft er toevallig iemand ook niet een foto van hoe de sensor hoort te staan? Vin het een beetje lastig om het allemaal door te moeten meten.
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ik denk dat je hem toch zal moeten doormeten, hij moet op verschillende standen de juiste waarden geven.
Normaal zitten de schroefjes ook geborgd met gele lak.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

Okey dankje wel voor de reactie, zal ik dat nog fixen, daarna waarschijnlijk helaas me mr2 verkopen wegens ontslag:'(
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Das minder leuk... Schorsen geen optie?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

zou ook mischien nog kunnen, maar er mankeren de laatste tijd ook behoorlijk wat dingen aan, om dat allemaal weer redelijk knap te krijgen, is ook een puist werk
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

ik ben nu met me tps systeem bezig om die te calibreren, ik heb de vraagbaak nu voor mij liggen, een ding snap ik niet.
speling tussen hevel en aanslag schroef:
0 mm 0,2- 0,8 ohm

smoorklep geheel geopent 3,3- 10 ohm

mag er zoveel verschil tussen zitten? voor de laatste daar zit 6,7 ohm verschil tussen als ik het goed begrijp. Ik neem aan dat ik het best de 0,2 en 3,3 kan aanhouden? Alvast bedankt
cln
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jun 2010, 00:40

Bericht door cln »

Dag heren ben aan de beurt voor vervangen krukaskeering vanwege olielekkage. Mijn monteur gaf aan dat de aandrijfas keering(en) en krukaskeering(en) vervangen moeten worden. Carparts Groningen heeft mij doorgegeven dat ik 2 aandrijfas keeringen (nokkenaskeering?) en waarschijnlijk 2 krukaskeeringen nodig heb. Het gaat bij dat laatste om een krukaskeering material NBR dia. 42 binnen 60 buiten. En ook om de wat duurdere variant material FPM dia. binnen 89 en buiten 105. Mijn vraag aan de experts is of ik allebei de krukaskeeringen nodig heb?? Bij voorbaat dank! ;) Voor een sw20 1994 156pk 3sge
Plaats reactie