Pagina 1 van 2

Verschil hoofdremcilinder tussen generaties SW20

Geplaatst: 08 mar 2007, 18:20
door tilma800
De hoofdremcilinder van m'n 1991 turbo met ABS ziet er anders uit als de latere generatie die ik van Joshma. Wat zijn de verschillende uitvoeringen hiervan?

Hier een foto van dsie van mij in de auto:
Afbeelding

Hier een foto van de cilinder die ik wil gaan plaatsen:
Afbeelding


Heb ik nu de goede te pakken, want de aansluitingen en de sensor zijn anders?

Geplaatst: 08 mar 2007, 18:50
door Mr2-wouter
Is die nieuwe misschien van 1 zonder abs? weet het ook niet, denk alleen mee... ;)

Geplaatst: 08 mar 2007, 19:20
door The Honda Kit
ti''s voor zoverre ik kan zien niet de 93+ hoofdrem cilinder , die heeft na mij weten 1 van de aansluitingen links , .... cq bijna voorzeide ... op ze kop zitten , in de eerst foto is dezelfde als ik heb ( 91 ) die je wil monteren ken ik niet.

die 16cc hoofdremcilinder is volgens mij ook groter , maar dat weet joshma beter dan mij .

Geplaatst: 08 mar 2007, 21:36
door tilma800
Spike heeft hetzelfde probleem gehad kwam ik op het mr2oc achter. Daar hebben ze een extra klep tussen moeten zetten. Het is dus verstandig om een ABS versie te vinden. Weet iemand hier de code van toevallig?

Geplaatst: 08 mar 2007, 22:51
door johnwoo
Sorry, ik weet geen code (heb alleen de rev1 BGB, niet de rev3+), maar vriendelijk verzoek om de code in dit topic te vermelden als je erachter bent (ik ben er namelijk ook in geinteresseerd voor een eventuele upgrade later :D)

Geplaatst: 08 mar 2007, 22:55
door tilma800
Op het mr2oc gebruiken sommigen ook de ABS versie van de '95 4runner. Deze heeft nog net weer een grotere plunjer waardoor er een directer gevoel (kortere slag) onstaat, maar je moet wel iets harder drukken.
Helaasdaar ook nog geen nummer van.

Ik zet eerst de klauwen e.d. wel om, volgende week moet de mr2 weer rijden.

Geplaatst: 09 mar 2007, 16:34
door Mr2-wouter
Als het goed is krijg ik 96er remmen ergens komende week of die week erop. Zodra ik bij joshma ben zal ik even kijken voor je of er een nummer opstaat ;)

Geplaatst: 09 mar 2007, 17:14
door tilma800
Ik ga vanavond wel naar joshma, neem ik gewoon jouw remcilinder mee Afbeelding

Geplaatst: 09 mar 2007, 17:22
door Nome
Stomme vraag mischien...
Maar als je je remmen upgrade van NA naar Turbo remmerij...
Is het dan voldoende om de schijven/klauwen en de pomp te vervangen?
Of moet je ook de complete remlijdingen e.d. van voor naar achter vervangen?

Grtz.

Geplaatst: 09 mar 2007, 17:45
door tilma800
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde.

Geplaatst: 12 mar 2007, 18:26
door tilma800
Zo, net ff een testrit gemaakt. Wat een verschil!!! :::|:::|:::|:::|

Hele goede upgrade t.o.v. de oude remmen.
Nu sparen voor 6-puntsgordels :P

Geplaatst: 12 mar 2007, 20:13
door johnwoo
En een nieuwe ruit? ;D

Geplaatst: 12 mar 2007, 23:01
door tilma800
Neuh, maar een nieuwe klapzak zou welkom zijn :P :lach:

Geplaatst: 13 mar 2007, 00:03
door Nome
Nieuwe klapzak??heb er hier toevallig nog 1 liggen!!;)
(niet nieuw meer maar wel officieel gedemonteerd!!)
Kun je die vast op reserve leggen!!

Grtz

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:07
door tilma800
hehe :lach:

Geplaatst: 15 mar 2007, 10:29
door Mr2-wouter
Kan niet w8en tot ze er bij mij ook onder zitten!! :D Nog minder als 48 uur en dan staat mijn pareltje weer in de mr2 turbo hemel ;D waar die weer fijn verwend wordt 8)

Geplaatst: 15 mar 2007, 17:34
door tilma800
Zondag met eigen auto Wouter?

Geplaatst: 11 mei 2008, 10:20
door decipherer
tilma800 schreef:Zo, net ff een testrit gemaakt. Wat een verschil!!! :::|:::|:::|:::|

Hele goede upgrade t.o.v. de oude remmen.
Nu sparen voor 6-puntsgordels :P
Een oud topic dat ik hier omhoog kick maar het is me niet helemaal duidelijk. Wat voor hoofdremcilinder heb je nu uiteindelijk gemonteerd? Een abs versie, of toch de non-abs versie (die in de eerste post afgebeeld staat?)

Geplaatst: 11 mei 2008, 10:25
door Xhermes
Ik zoek nog een SW20 turbo versie zonder ABS ;D

Geplaatst: 11 mei 2008, 23:20
door Bremo
Misschien handig om te weten.. 15/16 lijkt me gewoon de maat van de remcilinder. Bij motoren wel in ieder geval.. 1/2 = 12,5mm, 9/16 = 14mm, 5/8 = 16mm etc. Grotere boring = kleinere slag ;)