lsd

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
mr2black

lsd

Bericht door mr2black »

ff vraagje hoe kun je zien van buitenaf of je een lsd diff. hebt????
als ik de aandrijfas eruit heb dan zie ik 1 asje rechtop in de diff staan

groetjes mr2black
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

dat is een lsd bak ;)

hier foto van mijn diff :
Afbeelding

als die schacht heelemaal hol is heb je of een standaard diff ( grootste kans ) ... of geluk , en een aftermarket lsd diff.
mr2black

Bericht door mr2black »

Turbo_PePe schreef:dat is een lsd bak ;)

hier foto van mijn diff :
Afbeelding

als die schacht heelemaal hol is heb je of een standaard diff ( grootste kans ) ... of geluk , en een aftermarket lsd diff.
bedankt voor de snelle reactieç dan heb ik dus een lsd diff.
ik heb sinds vorig jaar de turbo maar nu is mijn aandrijfas dwars doormidden.:P
ik ben nu op zoek naar een nieuwe as. weet jij of er misschien verschil is in een gewone as of een lsd as. of heb je daar ook een foto van??? want bij cartoyotaparts hebben ze er eentje liggen die ik donderdag op ga halen.

bedankt alvast
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

zijn 2 verschillende assen ja.

A - de non lsd.

B de lsd as.

verschil zit hem in de hub van de as , dus stuk van de bak tot aan de homokineet .

de bijrijders kant maakt niks uit ... die zijn ten alle tijden uitwisselbaar .. al is er een lsd hub te bestellen voor die kant.

de bestuurderskant ( de kant die wel vaker breekt ) heeft wel die speciaale hub nodig...speciaal voor lsd , de non lsd zal er wel inglijden , maar houdt dan een half mm over ... voel je gelijk , en sluit ook niet strak aan. voor de lengte maakt het niet uit , je homokineet vangt dit wel op . maar je lsd is dus niet werkend.

je zult dus echt een lsd hub / heele as nodig hebben.

er is nog een foefje ... als je een non lsd as hebt , zie je net na de splines een zoekrand zitten , net voor die overgaat in as dikte. als je die zoekrand 2 mm terug afdraait , en de splines 2mm verlengt past die ook , en is de lsd ook werkend .. koekie heh ? waarom dan 2mm terug als je maar een half mm mist ? ... nou , omdat op de kop van en lsd hub , de splines wat langer zijn , hij valt als waare achter de borg clip uitsparing er 2mm verder in dan de non lsd as zal doen , als je hem dan toch afdraait , kun je net zo goed het 2mm doen , dan valt die er keurig in , en riskeer je geen slip van de as in je diff.

als je geen freesbank hebt ( om de splines te verlegen na de hub toe ) kun je wel de splines aan de homokineet kant gewoon laten voor wat ze zijn , en de as een tiende verjongen voor 2mm lang , zodat die er ook in valt. nu mis je 2mm splines op het aandrijf stuk van de as , maar dat maakt echt geen reed uit , die 2mm zal je as never nooit niet missen. het rakend vlak is al bijna 40mm ....;)


hoop dat dit je helpt.

Groetjes:
Peter


deel B ... lsd is idd leuk voor driften ja ... 2 wielen aandrijven :P = double fun
ook bij hard optrekken is het wel fijn , je kan lekkerder je vermogen kwijt .

je hebt wel verschillende soorten lsd ... de origineele is alleen accelererend ...
een 2.0 diff zoals kaaz , quaife , trd etc etc aanbieden werkt ook deaccelererend . .... kweet niet of dat een voordeel is overigens.

met een mr is het aleen jammer dat het lsd diff niet echt super veel toegevoegde waarde heeft zoals het bijvoorbeeld in een supra zou hebben ... lees dit als motor voorin , achter wiel aangedreven ... de mr2 heeft een midden motor dus accelerend kan die al heel veel vermogen daardoor kwijt.

en er kleven nog meer pros en cons aan ... maar ik weet het fijne er ook niet van ... ik weet wel hoe je ze moet inbouwen , uitbouwen en asjes er voor pas maakt ;)
mr2black

Bericht door mr2black »

Turbo_PePe schreef:zijn 2 verschillende assen ja.

A - de non lsd.

B de lsd as.

verschil zit hem in de hub van de as , dus stuk van de bak tot aan de homokineet .

de bijrijders kant maakt niks uit ... die zijn ten alle tijden uitwisselbaar .. al is er een lsd hub te bestellen voor die kant.

de bestuurderskant ( de kant die wel vaker breekt ) heeft wel die speciaale hub nodig...speciaal voor lsd , de non lsd zal er wel inglijden , maar houdt dan een half mm over ... voel je gelijk , en sluit ook niet strak aan. voor de lengte maakt het niet uit , je homokineet vangt dit wel op . maar je lsd is dus niet werkend.

je zult dus echt een lsd hub / heele as nodig hebben.

er is nog een foefje ... als je een non lsd as hebt , zie je net na de splines een zoekrand zitten , net voor die overgaat in as dikte. als je die zoekrand 2 mm terug afdraait , en de splines 2mm verlengt past die ook , en is de lsd ook werkend .. koekie heh ? waarom dan 2mm terug als je maar een half mm mist ? ... nou , omdat op de kop van en lsd hub , de splines wat langer zijn , hij valt als waare achter de borg clip uitsparing er 2mm verder in dan de non lsd as zal doen , als je hem dan toch afdraait , kun je net zo goed het 2mm doen , dan valt die er keurig in , en riskeer je geen slip van de as in je diff.

als je geen freesbank hebt ( om de splines te verlegen na de hub toe ) kun je wel de splines aan de homokineet kant gewoon laten voor wat ze zijn , en de as een tiende verjongen voor 2mm lang , zodat die er ook in valt. nu mis je 2mm splines op het aandrijf stuk van de as , maar dat maakt echt geen reed uit , die 2mm zal je as never nooit niet missen. het rakend vlak is al bijna 40mm ....;)


hoop dat dit je helpt.

Groetjes:
Peter
gelukkig iemand die er echt verstand van heeft!!!!:P
want ik had dus een as voor een non-lsd, blijkt nu, die had ik i.d.d.
ook al afgedraaid. want hij paste al niet. ik snapte er niks van.
1000maal bedankt

groetjes mr2black
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Suc6 :) !
Plaats reactie