Blow off plaatsen.
Moderator: Pieten
- MR2oost
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Blow off plaatsen.
Hoi,
Ik wil graag een blow off plaatsen. Hoe sluit ik zo'n blow off aan (vacuum) Slangen.
Wat moet ik afdoppen wat kan er weg van het oude interne systeem?
Met vriendelijke groet, Henk nijhuis
Ps. Heeft iemand hier een mooie foto van?
Ik wil graag een blow off plaatsen. Hoe sluit ik zo'n blow off aan (vacuum) Slangen.
Wat moet ik afdoppen wat kan er weg van het oude interne systeem?
Met vriendelijke groet, Henk nijhuis
Ps. Heeft iemand hier een mooie foto van?
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Vast wel, lijkt me goed te doen. Originele zwarte ding weghalen, zitten 1 grote, 2 kleine slangetjes op. Neem aan dat deze wederom gewoon weer een plekkie krijgen op je nieuwe.
Welke heb je genomen? Welke motor heb je? Houd er rekening mee dat je auto er slecht van kan gaan lopen. De ene loopt er goed mee de andere loopt er slecht mee.... even uit proberen dus
Succes en foto's!
Welke heb je genomen? Welke motor heb je? Houd er rekening mee dat je auto er slecht van kan gaan lopen. De ene loopt er goed mee de andere loopt er slecht mee.... even uit proberen dus
Succes en foto's!
- MR2oost
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Heb even een foto gemaakt van mijn motorruimte met oude blow off. hier zitten klepjes tussen en dergelijke. Moeten deze blijven zitten? Kan ik deze zo overplaatsen naar mijn nieuwe?
De lucht leiding die terug gaar naar de inlaat moet toch worden afgedopt.
Heeft iemand anders nog foto's van zijn/haar motor ruimte waarop ik kan zien hoe die vacuum leiding loopt?
Met vriendelijke groet, Henk
http://i16.tinypic.com/35hlr7o.jpg Blow off
http://i15.tinypic.com/30xhfe0.jpg Motorruimte met oude blow off.
De lucht leiding die terug gaar naar de inlaat moet toch worden afgedopt.
Heeft iemand anders nog foto's van zijn/haar motor ruimte waarop ik kan zien hoe die vacuum leiding loopt?
Met vriendelijke groet, Henk
http://i16.tinypic.com/35hlr7o.jpg Blow off
http://i15.tinypic.com/30xhfe0.jpg Motorruimte met oude blow off.
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Voor zover ik het zie heb je nu een originele Bpv en ga je naar een BOV
Die nieuwe moet je gewoon tegen de plek van de intercoolerbuis schroeven met die ovale kant. Dat grote rondje wat uitsteekt daar moet die dikke slang weer op wat terug gaat naar je intake. Bovenop zitten 2 aansluitingen, die heeft je originele ook... dus gewoon omzetten hè
Niks geen ge-afdop. Dat doen ze bij een Rev3 met de originele BPV om alsnog het psssht geluidje te krijgen!
Die nieuwe moet je gewoon tegen de plek van de intercoolerbuis schroeven met die ovale kant. Dat grote rondje wat uitsteekt daar moet die dikke slang weer op wat terug gaat naar je intake. Bovenop zitten 2 aansluitingen, die heeft je originele ook... dus gewoon omzetten hè
Niks geen ge-afdop. Dat doen ze bij een Rev3 met de originele BPV om alsnog het psssht geluidje te krijgen!
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MR2oost
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hoe kan ik dat psss wel voor elkaar krijgen dan zonder te veel gezeur? Ik wil namelijk nog meer modificaties doen. Zie www.mr2oost.com
Alvast bedankt,
Henk Nijhuis
Alvast bedankt,
Henk Nijhuis
gen3 ecu conversie , ( +/- 850 euro )
ems plaatsen ( beginnend bj 1200 euro ... )
maar iets in mij zegt... uhm als je moet vragen hoe je een bov moet plaatsen dat er nog een lange weg te gaan is na het ...verder modificeren , wordt lid van de mr2oc , en begin daar met lezen ...
er zijn daar veel goede voorbeelden voor het modificeren van een 3sgte.
ps , ben jij niet die henk die bij mij toen thuis is geweest en die airco condensor kocht ? ( ede / veenendaal )
Groetjes:
Peter
ems plaatsen ( beginnend bj 1200 euro ... )
maar iets in mij zegt... uhm als je moet vragen hoe je een bov moet plaatsen dat er nog een lange weg te gaan is na het ...verder modificeren , wordt lid van de mr2oc , en begin daar met lezen ...
er zijn daar veel goede voorbeelden voor het modificeren van een 3sgte.
ps , ben jij niet die henk die bij mij toen thuis is geweest en die airco condensor kocht ? ( ede / veenendaal )
Groetjes:
Peter
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
hij gaat niet gegarandeerd slecht lopen. Is wat ik zeg, bij de ene loopt die goed bij de andere minder. Een HKS SSQV is de meest gebruikte op een Gen2 omdat die zich volledig sluit bij stationair lopen en daardoor de lucht toch terug laat lopen.
Je kunt het dus gewoon proberen, loopt die kut... originele terug zetten, loopt die goed? Lekker laten zitten
Je kunt het dus gewoon proberen, loopt die kut... originele terug zetten, loopt die goed? Lekker laten zitten
- MR2oost
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Turbo_PePe schreef:gen3 ecu conversie , ( +/- 850 euro )
ems plaatsen ( beginnend bj 1200 euro ... )
maar iets in mij zegt... uhm als je moet vragen hoe je een bov moet plaatsen dat er nog een lange weg te gaan is na het ...verder modificeren , wordt lid van de mr2oc , en begin daar met lezen ...
er zijn daar veel goede voorbeelden voor het modificeren van een 3sgte.
ps , ben jij niet die henk die bij mij toen thuis is geweest en die airco condensor kocht ? ( ede / veenendaal )
Groetjes:
Peter
Ja ik ben bij je geweest in Ede/Venedaal voor die condensor.
Ik wou nu mijn MR2 een klein beetje upgraden. Niet te extreem hoor!
Gewoon een goed inlaat en uitlaat traject en een psst geluid.
En als het te moeilijk word om hem op 250 pk te krijgen laat ik hem gewoon orgineel op in en uitlaat na. Ik wil namelijk geen risico lopen dat het misgaat met de motor want dat vind ik gewoon zonde van een goede orginele motor die geen olie verbruikt.
Groetjes, Henk
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Voor 250 pk heb je geen BOV nodig hoor... Sterker nog, bij 600 pk ook nog niet
Met een open inlaat en uitlaat, een downpipe, een boost controller, een fuel-cut defense en liefst ook een betere intercooler, ben je al een aardig eind richting de 250 pk (krukas-PK's, dat dan wel, da's net over de 200 whp). En dan is 'ie al aardig rap
Met een open inlaat en uitlaat, een downpipe, een boost controller, een fuel-cut defense en liefst ook een betere intercooler, ben je al een aardig eind richting de 250 pk (krukas-PK's, dat dan wel, da's net over de 200 whp). En dan is 'ie al aardig rap
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Mr2-wouter schreef:Meteen een Ecu can een Gen2 en ct20b Kom je wel in de buurt
Ik ga binnenkort op de bank en dan zien we wel hoeveel pk's er uit me set-upje komen
geef mij die 50 euro van de dyno run , en ik geef je een getal dat er niet veel vanaf zal zitten .... bespaard je weer een heele rit ...
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer: