Blow off plaatsen.

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Blow off plaatsen.

Bericht door MR2oost »

Hoi,

Ik wil graag een blow off plaatsen. Hoe sluit ik zo'n blow off aan (vacuum) Slangen.

Wat moet ik afdoppen wat kan er weg van het oude interne systeem?

Met vriendelijke groet, Henk nijhuis

Ps. Heeft iemand hier een mooie foto van?
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Vast wel, lijkt me goed te doen. Originele zwarte ding weghalen, zitten 1 grote, 2 kleine slangetjes op. Neem aan dat deze wederom gewoon weer een plekkie krijgen op je nieuwe.

Welke heb je genomen? Welke motor heb je? Houd er rekening mee dat je auto er slecht van kan gaan lopen. De ene loopt er goed mee de andere loopt er slecht mee.... even uit proberen dus ;)

Succes en foto's!
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2oost »

Heb even een foto gemaakt van mijn motorruimte met oude blow off. hier zitten klepjes tussen en dergelijke. Moeten deze blijven zitten? Kan ik deze zo overplaatsen naar mijn nieuwe?

De lucht leiding die terug gaar naar de inlaat moet toch worden afgedopt.

Heeft iemand anders nog foto's van zijn/haar motor ruimte waarop ik kan zien hoe die vacuum leiding loopt?

Met vriendelijke groet, Henk


http://i16.tinypic.com/35hlr7o.jpg Blow off


http://i15.tinypic.com/30xhfe0.jpg Motorruimte met oude blow off.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Voor zover ik het zie heb je nu een originele Bpv en ga je naar een BOV

Die nieuwe moet je gewoon tegen de plek van de intercoolerbuis schroeven met die ovale kant. Dat grote rondje wat uitsteekt daar moet die dikke slang weer op wat terug gaat naar je intake. Bovenop zitten 2 aansluitingen, die heeft je originele ook... dus gewoon omzetten hè ;)

Niks geen ge-afdop. Dat doen ze bij een Rev3 met de originele BPV om alsnog het psssht geluidje te krijgen!
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ik zie dat je een Gen2 hebt, dus je bent gewaarschuwd :P niet schrikken als die poep loopt.

verder.. als je je intercooler buizen loshaalt... even een prop of doek in duwen want als er iets in komt ben je niet happy ;)

Voorzichtigheid is beetje een pre ;)
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

zolang je ze recirculerend aansluit zal het wel goedkomen, laat je ze afblazen in de lucht (psshht) , dan krijg je bijna zeker problemen (zeeeer rijk lopen bij afblazen)
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2oost »

Hoe kan ik dat psss wel voor elkaar krijgen dan zonder te veel gezeur? Ik wil namelijk nog meer modificaties doen. Zie www.mr2oost.com

Alvast bedankt,

Henk Nijhuis
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

En de originele is de beste wat werking betreft.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2oost »

Dus het beste is om de orginele gewoon te laten zitten!

Of heeft iemand hier een andere mening over. Zo te horen heb ik een verkeerde BOV. Welke moet ik dan wel hebben?

Zie projecten voor meer info over mijn MR2!

Henk
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

wil je echt perse het psssht geluid , wat niets bijdraagt aan performance, dan kan je best je motor converteren van maf naar map sensor, dan kan je volledig naar buiten blazen zonder issues.
mr2eddy

Bericht door mr2eddy »

Rij zelf ook met een rev2 turbo ,Heb origineel blow off verwijderdt en een ander in de plaats gezet ,nooit geen probleem daarmee ondervonden .


Afbeelding


:)
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2oost »

Hoe moet ik dat doen van MAF naar MAP?

Henk
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

gen3 ecu conversie , ( +/- 850 euro )

ems plaatsen ( beginnend bj 1200 euro ... )


maar iets in mij zegt... uhm als je moet vragen hoe je een bov moet plaatsen dat er nog een lange weg te gaan is na het ...verder modificeren , wordt lid van de mr2oc , en begin daar met lezen ...
er zijn daar veel goede voorbeelden voor het modificeren van een 3sgte.

ps , ben jij niet die henk die bij mij toen thuis is geweest en die airco condensor kocht ? ( ede / veenendaal )

Groetjes:
Peter
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

hij gaat niet gegarandeerd slecht lopen. Is wat ik zeg, bij de ene loopt die goed bij de andere minder. Een HKS SSQV is de meest gebruikte op een Gen2 omdat die zich volledig sluit bij stationair lopen en daardoor de lucht toch terug laat lopen.

Je kunt het dus gewoon proberen, loopt die kut... originele terug zetten, loopt die goed? Lekker laten zitten ;)
Gebruikersavatar
MR2oost
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jan 2007, 19:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2oost »

Turbo_PePe schreef:gen3 ecu conversie , ( +/- 850 euro )

ems plaatsen ( beginnend bj 1200 euro ... )


maar iets in mij zegt... uhm als je moet vragen hoe je een bov moet plaatsen dat er nog een lange weg te gaan is na het ...verder modificeren , wordt lid van de mr2oc , en begin daar met lezen ...
er zijn daar veel goede voorbeelden voor het modificeren van een 3sgte.

ps , ben jij niet die henk die bij mij toen thuis is geweest en die airco condensor kocht ? ( ede / veenendaal )

Groetjes:
Peter


Ja ik ben bij je geweest in Ede/Venedaal voor die condensor.

Ik wou nu mijn MR2 een klein beetje upgraden. Niet te extreem hoor!
Gewoon een goed inlaat en uitlaat traject en een psst geluid.
En als het te moeilijk word om hem op 250 pk te krijgen laat ik hem gewoon orgineel op in en uitlaat na. Ik wil namelijk geen risico lopen dat het misgaat met de motor want dat vind ik gewoon zonde van een goede orginele motor die geen olie verbruikt.

Groetjes, Henk
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Voor 250 pk heb je geen BOV nodig hoor... Sterker nog, bij 600 pk ook nog niet ;)
Met een open inlaat en uitlaat, een downpipe, een boost controller, een fuel-cut defense en liefst ook een betere intercooler, ben je al een aardig eind richting de 250 pk (krukas-PK's, dat dan wel, da's net over de 200 whp). En dan is 'ie al aardig rap ;)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Meteen een Ecu can een Gen2 en ct20b :P Kom je wel in de buurt :P

Ik ga binnenkort op de bank en dan zien we wel hoeveel pk's er uit me set-upje komen ;)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

hoor ik daar ergens ... Cams + RmR ? ;) ... misschien een ko pijpje met downpipe ?
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Mr2-wouter schreef:Meteen een Ecu can een Gen2 en ct20b :P Kom je wel in de buurt :P

Ik ga binnenkort op de bank en dan zien we wel hoeveel pk's er uit me set-upje komen ;)


geef mij die 50 euro van de dyno run , en ik geef je een getal dat er niet veel vanaf zal zitten .... bespaard je weer een heele rit ...;D
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Ja ik weet, kan net zo goed een kopie maken van josh's 249.7pk dynosheet, maar wil het zelf ook eens meegemaakt hebben ;D
Plaats reactie