Problemen met JDM swap

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
DennisH

Problemen met JDM swap

Bericht door DennisH »

Ik had begrepen dat er hier op het forum ook een paar mensen rond zwerven die wat ervaring hebben met JDM 3s-gte's. Daar heb ik even een vraag voor. Ik heb het volgende probleem. Zoals te zien is in de USDM schema's wordt de brandstofpomp aangestuurd door de ecu via pin 6 in de A-connector welke ook wel wordt aangeduidt als FPR. Nu is de vraag waar die pin zit op een JDM ecu en of dat ook weer verschilt met de ecu van een JDM st185, zoals ik dus heb. Ik heb ook al gezocht op mr2oc, daar staat een afbeelding waarop de ecu's met elkaar vergeleken worden, maar daar staat de FPR pin wel aangeduid op de USDM ecu's en zijn niet terug te vinden op de JDM ecu's. Ik betwijfel dat de JDM wagens deze functie niet hebben, dus hij moet ergens zitten maar is de code misschien anders ofzo.

Volgende vraag, heb nog niet echt hard gezocht, maar waar zit de brandstofpomprelay en resistor op onze EDM wagens? Zelfde plaats als de 3s-gte's of 5sfe's, of toch ergens anders?
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Schroef de ecu eens open.
Vaak staan de waardes van de pinouts op het board omschreven.

Er zit veel verschil in de type ecu`s.
Voornamelijk:
-stuurbekrachtiging(ps/psct)
-ABS
-FPR
-AC

Zitten vaak op andere plaatsen.

De 3sge mr2 modellen hebben geen weerstand in het brandstof aanstuur systeem.
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

jdm gen2 gebruikt geen fpr.

( volgens mijn schema's )
gek genoeg de gen3 wel weer.
als ik dan toch een gok moet wagen dat zou je pin nummer 9 op de 16 pins connector kunnen proberen , in de verschillende generaties gen2 komt die daar voor , pas op de gen3 is die verplaatst.

ps, relay zit naast je coil packs op de gen2 ( standaard zwart relay aan een beugeltje ti's de enigste wat er schuilt op die plek ... kan niet missen , de coil packs onder de injector resistor packs .. kun je gewoon weglaten een doorkoppelen , is slechts een 5-12v switch ( low & high mode )... je kunt je pomp continu op 12v draaien zonder enkel probleem.
DennisH

Bericht door DennisH »

Het zit namelijk zo, hij loopt nogal hoog stationair en dat zou terug te voeren kunnen zijn naar een te hoge brandstofdruk. Maar volgens jouw kan dat dus niet aan de pomp liggen. Ik ben al behoorlijk aan het zoeken geweest naar vacuum lekken, maar kon die geen vinden. Ik heb ook al redelijk wat vacuum slangen vervangen, maar zonder enig resultaat.

Maar jij hebt dus wel JDM schema's, toevallig digitaal? Kun je die toevallig nie ff doorsturen ofzo, of heb je een link waar ik ze kan vinden ofzo?
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

loopt die hoog of snel stationair ? kan namelijk ook je ontsteking zijn die veels te vroeg staat ( basis ontsteking , dus verdeler )... de brandstof pomp staat hier los van ...

en vacuum lek is idd nog een mogenlijke oorzaak .

maar wat is het stationair toerental dan ? als het zeg ... een 12 / 1300 is , gewoon terug schroeven , bij een vacuum lek zal die met terug schroeven nagenoeg niet terug lopen ... weet je dat ook gelijk , anders zak die netjes vanzelf ....

nee heb ze niet digitaal , aleen wat oppervlakkige pin outs , maar de vraag of die werken is altijd een raadsel...dingen heb je geen reet aan.
anders doe me even je ecu code ( part nummer , staat op de sticker )

ik vermoed dat jij deze ecu hebt :
89661-17380
DennisH

Bericht door DennisH »

Het onstekingstijdstip heb ik al meerdere malen gechecked en weet vrij zeker dat die goed staat, dat zou je ook zeker merken tijdens het rijden natuurlijk en hij loopt ook niet onrustig ofzo, dat niet.

Hij loopt ongeveer 1700 - 1900 rpm stationair, met de stelschroef volledig dicht. Ik moet zeggen dat wanneer ik hem start hij ongeveer 1000 rpm draait en na een seconde of 10 pas oploopt naar 17-1900 en ook zagend loopt, dus net of je met het gas zit te spelen, meestal een teken van teveel lucht (bijv. een lek).

Verder, het onderdeelnr van mijn ecu is 89661-17321, is een st185 ecu als het goed is.
Plaats reactie