3sgte Gen 2
Moderator: Pieten
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat vind ik nou ook!!Lucien schreef:Ik heb het ook nooit bovenlangs gedaan en onderlangs is ook gewoon goed te doen
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
wat op youtube gevonden. misschien dat je daar wat aan hebt.
wel van een na mr2
http://www.youtube.com/watch?v=TRQ-k92k ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_gRm-7btiLY
http://www.youtube.com/watch?v=OfcFBz0rndE
wel van een na mr2
http://www.youtube.com/watch?v=TRQ-k92k ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_gRm-7btiLY
http://www.youtube.com/watch?v=OfcFBz0rndE
- J_MR2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
- Type MR2: AW11
Zoals bekend gaat de donor mr2 richting de ijzerboer, vroeg me het volgende al een tijdje af.
Wat is verstandig om nog extra van de mr2 af te halen voor mijn swap?
Nu gedaan:
- Motor (compleet met bak en motorkabelboom)
- Tank inclusief brandstofpomp
- Ecu
Anders nog iets? ,Niet dat ik straks de mr2 op de stort heb liggen en nou juist nog iets nodig ben
Heb lopen denken dat heel de kabelboom uit de turbo moet (dus die langs de zijkant vd auto loopt) of het nodig is?
J_MR2
Wat is verstandig om nog extra van de mr2 af te halen voor mijn swap?
Nu gedaan:
- Motor (compleet met bak en motorkabelboom)
- Tank inclusief brandstofpomp
- Ecu
Anders nog iets? ,Niet dat ik straks de mr2 op de stort heb liggen en nou juist nog iets nodig ben
Heb lopen denken dat heel de kabelboom uit de turbo moet (dus die langs de zijkant vd auto loopt) of het nodig is?
J_MR2
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
- Type MR2: AW11
- J_MR2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
- Type MR2: AW11
Jha inderdaad, die demonteer ik zowieso even;), gaat nog wel meer vanaf als reserve / verkoop.
Ik heb de schakelkabels er uiteraad ook af gehaald, deze had ik nog niet vermeld in mijn vorige post..
Remmen: Dit is een '92 turbo MR2. Heb ergens gelezen dat wanneer er 16V op de klauw staat het om rev1 turbo remmen gaat? Hoe zit dit precies?
Remmen zijn in topstaat, dit word gedemonteerd, en waarschijnlijk gemonteerd op mijn '91 MR2 tijdens de swap ..
Edit: net gekeken op het kenteken, auto is van 31dec 1991.
Ik heb de schakelkabels er uiteraad ook af gehaald, deze had ik nog niet vermeld in mijn vorige post..
Remmen: Dit is een '92 turbo MR2. Heb ergens gelezen dat wanneer er 16V op de klauw staat het om rev1 turbo remmen gaat? Hoe zit dit precies?
Remmen zijn in topstaat, dit word gedemonteerd, en waarschijnlijk gemonteerd op mijn '91 MR2 tijdens de swap ..
Edit: net gekeken op het kenteken, auto is van 31dec 1991.
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
16v is rev1 achter klauw, 22v rev2 achter klauw.J_MR2 schreef:Jha inderdaad, die demonteer ik zowieso even;), gaat nog wel meer vanaf als reserve / verkoop.
Ik heb de schakelkabels er uiteraad ook af gehaald, deze had ik nog niet vermeld in mijn vorige post..
Remmen: Dit is een '92 turbo MR2. Heb ergens gelezen dat wanneer er 16V op de klauw staat het om rev1 turbo remmen gaat? Hoe zit dit precies?
Remmen zijn in topstaat, dit word gedemonteerd, en waarschijnlijk gemonteerd op mijn '91 MR2 tijdens de swap ..
Edit: net gekeken op het kenteken, auto is van 31dec 1991.
Doe me ff een foto van je voorklauwen en ik vertel je of het rev1 of rev2's zijn.
Don't shoot the messenger!
- J_MR2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
- Type MR2: AW11
Foto komt vd week wel
Is het verstandig heel de kabelboom uit de auto te trekken? Of is het aansluiten van de 3sgte (motor) kabelboom makkelijk te doen op mijn 3sge kabelboom?
Zie zat half cut's, deze kabelbomen zijn natuurlijk dwars doormidden gezaagd..
Is het verstandig heel de kabelboom uit de auto te trekken? Of is het aansluiten van de 3sgte (motor) kabelboom makkelijk te doen op mijn 3sge kabelboom?
Zie zat half cut's, deze kabelbomen zijn natuurlijk dwars doormidden gezaagd..
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Je past de kabelboom van de motor aan op die van de auto....J_MR2 schreef:Foto komt vd week wel
Is het verstandig heel de kabelboom uit de auto te trekken? Of is het aansluiten van de 3sgte (motor) kabelboom makkelijk te doen op mijn 3sge kabelboom?
Zie zat half cut's, deze kabelbomen zijn natuurlijk dwars doormidden gezaagd..
toyota heeft meestal 3 hoofd bomen, 2 van de auto en 1 van de motor.
De andere kabelbomen kunnen wel handig zijn voor stekkers voor ompinnen e.d.
Don't shoot the messenger!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ook de kabelboom die van links voor in de cabine tot achter je zekeringkast loopt nemen.. als je die hebt hoef je enkel nog maar de brandstofpomp om te pinnen,of gewoon buiten de orriginele kabelboom aansluiten, anders is het meer werk..
bij een beetje kwaliteits half cut is die kabel heel gelaten..
bij een beetje kwaliteits half cut is die kabel heel gelaten..
- J_MR2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
- Type MR2: AW11
@ Frank
De boom die vanaf de zekeringkast in de motorruimte, links door de firewall loopt en dan met een aantal stekkers links geklikt zit?
Is dat genoeg?
Deze boom loopt dan ook door tot de zekeringkast voor onder de voorklep, dit is en dikke bundel draden.. Dit moet ook mee?
Ben voorzichtig met draadjes
De boom die vanaf de zekeringkast in de motorruimte, links door de firewall loopt en dan met een aantal stekkers links geklikt zit?
Is dat genoeg?
Deze boom loopt dan ook door tot de zekeringkast voor onder de voorklep, dit is en dikke bundel draden.. Dit moet ook mee?
Ben voorzichtig met draadjes
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
J_MR2 schreef:@ Frank
De boom die vanaf de zekeringkast in de motorruimte, links door de firewall loopt en dan met een aantal stekkers links geklikt zit?
Is dat genoeg?
Deze boom loopt dan ook door tot de zekeringkast voor onder de voorklep, dit is en dikke bundel draden.. Dit moet ook mee?
Ben voorzichtig met draadjes
Yup, dat is de linkse kabelboom
Don't shoot the messenger!