3sgte Gen 2

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Is gelukt, onder het dashboard is de kabelboom aanelkaar verbonden met 2 ringen en 2 m6 moertjes.. Daar heb ik hem dus losgehaald.
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

jep klopt.. tot aan daar moet je hem meenemen, een dikke kabel die met 2x m6 vastzit, en 3 of 4 stekkers?

de rest kun je weg mieteren..
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Klopt!, die heb ik verwijderd. Na wat rondkijken in de 3sgte gedeelte hier kwam ik het ook tegen ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Als het goed is komende week het 1 en het ander monteren, zo stapje voor stapje weer een motor maken :P


Vraagje: De oliesproeiers in het blok, hoe kan ik deze het beste schoonmaken? Doorblazen met lucht genoeg?

J_MR2
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

jep.. doorblazen met lucht en remmenreiniger.. vastzetten met max 25nm.. de banjo's worden anders breekbouten..
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Haha oke, thanks voor je reactie!
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Inmiddels weer een mooi stukje verder met de motor..

Vraagje: Ik heb een handboek van een mr2 (3sgte) van 1993 weten te bemachtigen, nu was de donorauto geloof ik van eind 1992..

Weet iemand of dit wat uitmaakt qua aanhaalmomenten? Geloof zelf dat er niet veel verschil inzit en kan het zo niet terugvinden..

J_MR2
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

het gaat beide om gen2's.. dus dit maakt voor de motor niets uit..
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

thanks again :)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Weer even een snelle vraag, aangezien ik er zo 1,2,3 niets over kan vinden.
Ik ben opzoek naar de aanhaalmomenten/stadiums van arp cilinderkop bouten.
Ook stuit ik op een lastig probleempje, denk dat iemand die er eerder mee gewerkt heeft wel wat op weet.
De moeren van mijn arp kopbouten zijn 12kant, geen prob, alleen mijn 12kant gedore doppen passen niet omdat ik een 'lange' dop nodig heb?

Brand maar los..

J_mr2
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

J_MR2 schreef:Weer even een snelle vraag, aangezien ik er zo 1,2,3 niets over kan vinden.
Ik ben opzoek naar de aanhaalmomenten/stadiums van arp cilinderkop bouten.
Ook stuit ik op een lastig probleempje, denk dat iemand die er eerder mee gewerkt heeft wel wat op weet.
De moeren van mijn arp kopbouten zijn 12kant, geen prob, alleen mijn 12kant gedore doppen passen niet omdat ik een 'lange' dop nodig heb?

Brand maar los..

J_mr2
Ik weet niet of je het weet, maar vaak heb je voor kopbouten de aanhaalmomenten nodig en de graden verdraaiing. (Misschien bedoel je dat met stadiums) Wilde het toch even laten weten. ;)
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Ja dat weet ik hoor, bedoel met stadiums stappen .. Bijv eerst 30 nm dan 50nm enz..
Was alleen benieuwd of de arp's vaster moeten of wat anders? En natuurlijk een special tool?

Bedankt in elk geval :)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Klopt lange 12kant dop maat 12 of 13 (weet ik niet exact) op de site van arp staan de aanhaal momenten
Meen dat ze op 85nm moeten, klinkt weinig, maar arp rekken dan ook niet zoals OEM bouten

Vergeet niet na 2500/3000km een keer na te trekken
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Het was inderdaad een lange dop 12 '12kant' die ik nodig was :)

Weer wat anders, dit keer de distributieriem.
Heb alles gemonteerd, nu vind ik dat de riem niet strak genoeg erom ligt zeg maar..
Heb van mijn donor de hydraulische spanner gebruikt, en daarnaast nog een andere spanner gepakt eveneens van een Gen2 3sgte.. beide zijn ze 'kapot zover ik denk..

Nu ben ik natuurlijk vanmorgen al langs Toyota geweest voor wat onderdelen, en gevraagt naar de prijs van zon spanner ( EU 93,80,- )
Ik heb prijzen voorbij zien komen hier op het forum van rond de 70,- en ben benieuwd of iemand me er 'iets' goedkoper aan kan helpen.

Tips & tricks tbv de distributie zijn ook welkom :)

Thanks,

J_MR2
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Nobody? :O
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Zou hm gewoon wij Toyota halen, weet je zeker dat het goed is en dat het heel blijft :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

^ dat
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Ja was dit al van plan, heb wel andere prijzen gelezen maar vooruit...

Thanks.
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

J_MR2, ik had het zelfde probleem met een gloed nieuwe hydraulische spanner, leek of die stuk was en niet genoeg druk gaf.

Paar keer voorzichtig de krukas ronddraaien loste het probleem op....
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

hmm..

Je kunt hem ook opmeten, heb de waardes wel in het handboek staan.
Dat zou ik nog even kunnen proberen, bedankt voor de tip ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Plaats reactie