3S-GTE Bougies welke doen?
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
3S-GTE Bougies welke doen?
Ik las op dit forum dat Iridium bougies voor een Turbo 3S-GTE niet zonder risico is? Ik heb ze er nu 3 jaar inzitten dus ben wel benieuwd wat er mis kan gaan. Kan iemand ook het verschil uitleggen tussen de standaard Platina bougies voor de Turbo, de NGK BKR die een graadje kouder zijn, of de Denso bougie die een graadje kouder zijn? Maakt het merk uit voor de MR2?
Ik zie de NGK BKR vaak voorbij komen maar waarom deze en niet van Denso bv?
en welke type dan?:huh:
ik rij Gen II Jap Turbo met MBC max 1 bar druk (CT20)
tank altijd 98 of 100 Octaan in Duitsland
heb Greddy IC met spal fan
heb extra spal fans onder de kap
standaard ECU
Ik zie de NGK BKR vaak voorbij komen maar waarom deze en niet van Denso bv?
en welke type dan?:huh:
ik rij Gen II Jap Turbo met MBC max 1 bar druk (CT20)
tank altijd 98 of 100 Octaan in Duitsland
heb Greddy IC met spal fan
heb extra spal fans onder de kap
standaard ECU
Goeie vraag.
van wat ik heb begrepen is NGK7 de beste keus.
Had ook al wat forums doorgespit.
Wat ik mij ook afvraag is of het verdienstelijk is om naar 8.5mm bougie kabels te gaan.
en kun je dan alleen de kabels vervangen of komt daar meer bij kijken?
van wat ik heb begrepen is NGK7 de beste keus.
Had ook al wat forums doorgespit.
Wat ik mij ook afvraag is of het verdienstelijk is om naar 8.5mm bougie kabels te gaan.
en kun je dan alleen de kabels vervangen of komt daar meer bij kijken?
1999 Toyota MR2 2.0 GenIII Turbo Powerrrrrrrrrr.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
irridiums zijn gevaarlijk op het moment dat je echt gaat gassen..
ngk bkr7e
als je echt irridium wil neem dan de ngk bkr7e-is
dat is ook een irridium die wel geschikt is voor hogere verbrandings temperaturen.. is geen goedkoop bougie'tje.. en gaat geen 100.000km ookal schrijven ze dat voor (ook bij OEM toyota is dat niet verstandig)
ngk bkr7e
als je echt irridium wil neem dan de ngk bkr7e-is
dat is ook een irridium die wel geschikt is voor hogere verbrandings temperaturen.. is geen goedkoop bougie'tje.. en gaat geen 100.000km ookal schrijven ze dat voor (ook bij OEM toyota is dat niet verstandig)
je zou je bougie afmoeten lezen en vandaar uit een keuze maken..
http://www.google.com/#sclient=psy&hl=e ... 12bf69e3fb
ga dan naar (ppt) bougie
is een powerpoint site weet dat niet hier naar toe te kopieeren..
uitleg van hoe je de warmte graad van de bougie kunt vaststellen
http://www.google.com/#sclient=psy&hl=e ... 12bf69e3fb
ga dan naar (ppt) bougie
is een powerpoint site weet dat niet hier naar toe te kopieeren..
uitleg van hoe je de warmte graad van de bougie kunt vaststellen
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
bougie aflezen.......... dat doen we alleen bij 2 takt man........... gewoon de wideband er aan en aflezen!! Een bougie is in een mr2 slecht af te lezen omdat een mr2 standaard al behoorlijk rijk loopt en de bougie vaak zwart is. de kleur van je bougie geeft niet alleen aan of je warmte graad van de bougie goed is maar ook je mengsel verhouding. dus je hebt weinig aan de info van een bougie in een 4takt motor. en als je je mengsel verhouding wilt aanpassen kun je gewoon beter een laptop gebruiken!! is veel nauwkeuriger dan een bougie aflezen!!
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Timmo Wijker schreef:een koudere bougie zou je kunnen proberen als je uitlaatgassen te heet worden!!
Wat dus alleen kan gebeuren indien:
je je gaat misdragen in de vorm van tunen/opvoeren en/of op het circuit gaat rossen...
want als dat bij een standaard motor gebeurt, dan is er iets mis met benzine systeem of ontsteking
Bovendien: alleen zwaar getunde motoren zullen een uitlaatgastemp meter hebben, eigenaren daarvan horen dan te weten hoe op te lossen
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Bougies van een turbo worden ook afgelezen.. Zie de rally sport..
F1 dragrace noem het naar dus niet alleen voor de bromfietsen..
bij ons de turbo motoren kijk je naar het porselein het het pootje.,
als dat goud bruin is zit je goed met de warmt graad.
Wat resvo6 zegt zou ik volgen.
gewoon bij de standaard bougie blijven als je niet al te veel
Aan de motor hebt gedaan..
F1 dragrace noem het naar dus niet alleen voor de bromfietsen..
bij ons de turbo motoren kijk je naar het porselein het het pootje.,
als dat goud bruin is zit je goed met de warmt graad.
Wat resvo6 zegt zou ik volgen.
gewoon bij de standaard bougie blijven als je niet al te veel
Aan de motor hebt gedaan..
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: