hoe demonteer ik de dynamo van mijn 3sgte???

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bernhards
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:34
Type MR2: AW11
Contacteer:

hoe demonteer ik de dynamo van mijn 3sgte???

Bericht door bernhards »

hoihoi
weet iemand toevallig hoe ik het snelst mijn dynamo demonteer om hem na te kijken.
hij laad namelijk sinds een paar dagen niet meer bij.
en dus het probleem dat de mr2 na een tijdje rijden stopt :P

magoed als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
groeten
chris
jeroentje

Bericht door jeroentje »

Als je zelf aan je emmer knutselt mag ik toch aannemen dat je ergens een workshop manual hebt?? Daar staan dit soort dingen namelijk gewoon in..
Maar ((even als voorproefje op de volledige manual die je in pdf formaat voor een paar euri van marktplaats af gaat halen::) )) hier een printscreen van de betreffende pagina:
http://upload8.postimage.org/88252/photo_hosting.html

ps: waarom kan ik hier niet gewoon image posten?? Als ik IMG tags gebruik verdwijnen ze gewoon doodleuk uit mn bericht? Wordt waarschijnlijk geblokkeerd maar waarom? Mag ik niemand helpen of is er iemand bang dat ik een vreemde greep uit een vreemde vieze-plaatjes-collectie ga posten :P

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

fuck off met dat niet nederlandse taal gebruik...

het is gewoon WPH, ofterwijl
werkplaats hand boek!!!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

En als je een beetje handig bent is het onstspannen van de v-snaar een makkelijke klus.
en dan maar liefst 2 a 3 boutjes/moeren om het zaakie de demonteren.
maar als ik het zo lees is je diode brug kapot of je kool borstels zijn versleten...
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

jeroentje schreef:....

ps: waarom kan ik hier niet gewoon image posten?? Als ik IMG tags gebruik verdwijnen ze gewoon doodleuk uit mn bericht? Wordt waarschijnlijk geblokkeerd maar waarom? Mag ik niemand helpen of is er iemand bang dat ik een vreemde greep uit een vreemde vieze-plaatjes-collectie ga posten :P

Als je een berichtje tikt staat er boven alle knopjes 1 linkje met als tekst

"Voeg 1 of meerdere foto's/plaatjes toe aan dit bericht (klik hier)"

Ik zou die eens proberen 8)


En wat betreft de manual (of WPH zoals ROB-E graag wil horen ;) )
Waarom kopen als deze gewoon online staat?

http://www.mr2-tech.com/bgb.htm
Afbeelding
xplorer

Bericht door xplorer »

en weet je wat het kost bij de toyota dealer???

heb het toevallig van de week moeten laten doen omdat ook de mijne stil stond... reviseren van de dynamo 90 euro... en de totale rekening van toyota 295 euro!!! :( afzetters ze vroegen maarliefs 130 euro voor het demonteren en monteren en dat kan ik zelf in een half uurtje maarja... het loopt weer :D
jeroentje

Bericht door jeroentje »

ROB-E schreef:fuck off met dat niet nederlandse taal gebruik...

het is gewoon WPH, ofterwijl
werkplaats hand boek!!!

Oh sh*t sorry man zal echt niet meer gebeuren ::) :kus:
Knuckles schreef:Als je een berichtje tikt staat er boven alle knopjes 1 linkje met als tekst

"Voeg 1 of meerdere foto's/plaatjes toe aan dit bericht (klik hier)"

Ik zou die eens proberen 8)


En wat betreft de manual (of WPH zoals ROB-E graag wil horen ;) )
Waarom kopen als deze gewoon online staat?

http://www.mr2-tech.com/bgb.htm


Die link heb ik paar x geprobeerd maar zoals je ziet komt mn plaatje er niet bij te staan...zal wel aan mijn pc liggen..

En wat betreft het '''''' WERKPLAATS HANDBOEK '''''' ( :kus: ) , kan inderdaad ook gewoon via internet maar het is ideaal om het in pdf op een laptopje te hebben en die gewoon bij je emmer te houden als je aan het klussen bent, en dan nog wifi erbij om ondertussen het forum/inet af te zoeken naar missende info, en je bent helemaal compleet.

(moet je natuurlijk wel een laptop hebben die vies mag worden ;) )
jeroentje

Bericht door jeroentje »

xplorer schreef:en weet je wat het kost bij de toyota dealer???

heb het toevallig van de week moeten laten doen omdat ook de mijne stil stond... reviseren van de dynamo 90 euro... en de totale rekening van toyota 295 euro!!! :( afzetters ze vroegen maarliefs 130 euro voor het demonteren en monteren en dat kan ik zelf in een half uurtje maarja... het loopt weer :D

Daar zou ik zeker wel mee terug gaan, 90 euro voor reviseren en 130 voor (de)monteren, en dan een rekening krijgen van 295? Dan heb je dus niet alleen teveel betaald voor de reparatie maar krijg je ook nog 75 euro terug ;D
jacob

Bericht door jacob »

jeroentje schreef:Oh sh*t sorry man zal echt niet meer gebeuren ::) :kus:




Die link heb ik paar x geprobeerd maar zoals je ziet komt mn plaatje er niet bij te staan...zal wel aan mijn pc liggen..

En wat betreft het '''''' WERKPLAATS HANDBOEK '''''' ( :kus: ) , kan inderdaad ook gewoon via internet maar het is ideaal om het in pdf op een laptopje te hebben en die gewoon bij je emmer te houden als je aan het klussen bent, en dan nog wifi erbij om ondertussen het forum/inet af te zoeken naar missende info, en je bent helemaal compleet.

(moet je natuurlijk wel een laptop hebben die vies mag worden ;) )


even een stukkie folie er over heen trekken en hup aan het werk ;D;D;D;D
xplorer

Bericht door xplorer »

haha grapjas... daar komt nog een bij: uitlezen van het laadsysteem :S hoewel ik al zei datv de dynammo rip was voor 25 euro en dan nog eens de btw.... altijd die pokke btw hè ;)

jeroentje schreef:Daar zou ik zeker wel mee terug gaan, 90 euro voor reviseren en 130 voor (de)monteren, en dan een rekening krijgen van 295? Dan heb je dus niet alleen teveel betaald voor de reparatie maar krijg je ook nog 75 euro terug ;D
gjsmr2

Bericht door gjsmr2 »

ROB-E schreef:fuck off met dat niet nederlandse taal gebruik...

het is gewoon WPH, ofterwijl
werkplaats hand boek!!!

Fuck off? Neuk je weg bedoel je:P
Plaats reactie