Problemen met 3sgte gen4!!! (inhouden)

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Ndtdc met z'n MR2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 14:18

Problemen met 3sgte gen4!!! (inhouden)

Bericht door Ndtdc met z'n MR2 »

Hallo,


Ik ben opzoek naar iemand die mij verder opweg kan helpen met het
probleem die ik heb met mijn mr2.

Heb een caldina st 245 gen4 blok met wat dingen aangepast.


Hoop dat een van jullie mij verder kan helpen.


Mvg. Niels
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

en wat is het probleem dan?

waarschijnlijk heb je trouwens een st215 blok gen4, st245 blokken zijn nog erg kostbaar en worden nog vrijwel niet gesloopt, tevens is dit de Gen5 3sgte

mocht het wel een gen5 zijn, zal waarschijnlijk de ontbrekende sleutel (met code) het probleem zijn en zul je aan een aftermarket ecu moeten.. of een aangepaste gen4 kabelboom en gen4 ecu.. wat het hele gen5 voordeel (20pk extra) teniet doet..
Afbeelding
Ndtdc met z'n MR2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 14:18

Bericht door Ndtdc met z'n MR2 »

Hallo,


Je hebt inderdaad gelijk het is een gen 4 st 215.

Als ik hem sochtends koud start dan loopt hij als een zonnetje gewoon goed op 4 nergens last van +/- 1300 toeren.

de 1ste 10 minuten rijd hij nog steeds goed maar zodra de kvs temp. 4 strepjes boven de C komt springt mijn motor lampje aan en frot en ploft hij uit de uitlaat. Je kunt er dan nog tot de 3500 toeren mee rijden daarna knalt hij of houdt hij erg in. Als ik op het werk mijn kvs sensor vervang voor een weerstand box dan zet ik hem op de waarde wat ik gemeten heb op koude toestand (2.3m ohm) loopt hij goed is hij warm kan ik tot 600 ohm gaan daaronder gaat het lampje aan. Voor de rest loopt hij dan super goed.

Ik dacht dus kvs sensor vervangen, gedaan (€80) helaas niks veranderd. Ik denk nu richting lambda sonde omdat die met koude motor nog niet regeld maar pas als hij warm word. Nu hoop ik eerst meer mensen te spreken voordat ik er weer € 200 moet instoppen.


Mvg. Niels.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

je zou in inderdaad de lambda sensor zeggen.. heb je de foutcodes al uitgelezen?
heb je na het vervangen van de sensor ook je ecu gereset ?
Afbeelding
Ndtdc met z'n MR2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 14:18

Bericht door Ndtdc met z'n MR2 »

Nou, weet je wat het leuke is,


Er is dus schijnbaar van 2 kabelbomen 1 gemaakt om dat blok
goed lopend te krijgen. Zo'n caldina blok heeft denk ik al obd gehad en dat oude blok van mij had gewoon knippercode. Ik heb me ziek gezocht maar kan nergens meer iets van een uitlees stekker of zo vinden.


Dus kwa foutcode's weet ik nog niks en ben dus eigenlijk aan het meten en deels met goed verstand aan het gokken haha.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

gen4 heeft nog gewoon obd 1, knippercode dus.. maar kan inderdaad dat de stekker geskipt is.. wat dus op half werk duid..
je kunt een 12v 5w lampje direct op de ecu aansluiten om de code uit te lezen, maar dan moet je ook de 2 pin-outs met elkaar verbinden die de safe mode van de ecu activeerd.. voor precieze pin-outs moet ik in de schema's duiken..
Afbeelding
Ndtdc met z'n MR2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2010, 14:18

Bericht door Ndtdc met z'n MR2 »

Oke,

Super dat je er meer vanaf weet. Ik heb deze auto namelijk zo gekocht ja
en vorig jaar goed rond gereden nu dit jaar is het probleem ontstaan. Ik durf eigenlijk niet echt met een proeflampje te gaan meten als ik nog niet weet waarop. heb geen zin om mijn ecu af te branden.

Mocht je ooit wat tijd hebben zou ik het fijn vinden als je kunt uitzoeken op welke positie's ik moet meten een site is evt. ook goed.


Alvast bedankt.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Hoe rijdt een gen iv nu?
Gebruikersavatar
Glenn_k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 sep 2010, 23:58
Type MR2: AW11

Bericht door Glenn_k »

Hard
Afbeelding
MR2|A man in dandism|New rich & sports
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Geen kunst...
Plaats reactie