brandstof pomp

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
mr2black

brandstof pomp

Bericht door mr2black »

hallo weet iemand welke brandstof pomp ik het beste kan gebruiken voor een mr2 turbo. hij komt op ong. 260-270 pk. of is een standaard brandstofpomp al voldoende. ik heb nu nog een brandstofpomp van een 3sge, die levert neem ik aan minder brandstof dan van de turbo, ofniet???

groetjes mr2black
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Een originele turbo benzinepomp zou voldoende moeten zijn. maar als je later meer wilt is het nu de kans om er een goed grote Walbro pomp op te zetten.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Zolang je de originele injectors blijft gebruiken kan je ook met de originele brandstofpomp af (en brandstofdruk verhogen op het stock brandstofsysteem heeft toch geen nut, ze lopen al te rijk).

Maar zoals tilma al opmerkt, als je auto toch open ligt is het je kans om zonder veel extra moeite een Walbro 255lph pomp in te leggen, voor het geval je in de toekomst je injectors/brandstofrail/ECU wilt vervangen.
AfbeeldingAfbeelding
mr2black

Bericht door mr2black »

bedankt voor de info,
maar ik zie ook wel eens brandstof pompen die tussen de brandstof leiding inzitten. (inline fuelpumps) is dat geen optie, of wat is daar het voordeel van.

groeten mr2black
Niels
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 92
Lid geworden op: 29 apr 2007, 14:13

Bericht door Niels »

Het grote voordeel is dat de hele tank er niet onderuit hoeft wat een pokke klus is. Heb het zelf tijdens een turbo swap gedaan dan valt het opzich wel mee. Heb ook een walbro pomp er in liggen geeft alleen iets meer herrie maar is voor de rest gewoon goed.
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Inline pompen zijn makkelijker te installeren maar brengen wel iets meer risico met zich mee. Gaat een gewone in-tank pomp kapot dan heb je geen peut meer en slaat je motor af. Gaat een inline pomp kapot dan krijgt je motor nog wel peut (door de in-tank pomp) maar is de brandstofdruk lager en zal hij armer lopen. Als je in zo'n situatie gaat boosten (of als de pomp het begeeft terwijl je aan het boosten bent) dan heb je gerede kans dat het spulleke flink heet wordt van binnen (als in gesmolten zuigers). Nou gebeurt het gelukkig zelden dat een brandstofpomp het begeeft, maar ik ga zelf het risico niet nemen en pak gewoon een in-tank Walbro als ik al m'n upgrades bij elkaar heb ;)

Oh, en een in-tank Walbro kan ook geinstalleerd worden in de auto, zonder de tank eronderuit te halen. Schijnt wel wat lastiger te zijn maar niet onmogelijk dus. Hier is op mr2oc.com meer over te lezen.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie