hallo weet iemand welke brandstof pomp ik het beste kan gebruiken voor een mr2 turbo. hij komt op ong. 260-270 pk. of is een standaard brandstofpomp al voldoende. ik heb nu nog een brandstofpomp van een 3sge, die levert neem ik aan minder brandstof dan van de turbo, ofniet???
groetjes mr2black
brandstof pomp
Moderator: Pieten
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zolang je de originele injectors blijft gebruiken kan je ook met de originele brandstofpomp af (en brandstofdruk verhogen op het stock brandstofsysteem heeft toch geen nut, ze lopen al te rijk).
Maar zoals tilma al opmerkt, als je auto toch open ligt is het je kans om zonder veel extra moeite een Walbro 255lph pomp in te leggen, voor het geval je in de toekomst je injectors/brandstofrail/ECU wilt vervangen.
Maar zoals tilma al opmerkt, als je auto toch open ligt is het je kans om zonder veel extra moeite een Walbro 255lph pomp in te leggen, voor het geval je in de toekomst je injectors/brandstofrail/ECU wilt vervangen.
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Inline pompen zijn makkelijker te installeren maar brengen wel iets meer risico met zich mee. Gaat een gewone in-tank pomp kapot dan heb je geen peut meer en slaat je motor af. Gaat een inline pomp kapot dan krijgt je motor nog wel peut (door de in-tank pomp) maar is de brandstofdruk lager en zal hij armer lopen. Als je in zo'n situatie gaat boosten (of als de pomp het begeeft terwijl je aan het boosten bent) dan heb je gerede kans dat het spulleke flink heet wordt van binnen (als in gesmolten zuigers). Nou gebeurt het gelukkig zelden dat een brandstofpomp het begeeft, maar ik ga zelf het risico niet nemen en pak gewoon een in-tank Walbro als ik al m'n upgrades bij elkaar heb
Oh, en een in-tank Walbro kan ook geinstalleerd worden in de auto, zonder de tank eronderuit te halen. Schijnt wel wat lastiger te zijn maar niet onmogelijk dus. Hier is op mr2oc.com meer over te lezen.
Oh, en een in-tank Walbro kan ook geinstalleerd worden in de auto, zonder de tank eronderuit te halen. Schijnt wel wat lastiger te zijn maar niet onmogelijk dus. Hier is op mr2oc.com meer over te lezen.