info 3sgte
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Je moet niet de boel gaan omdraaien, 1998mr2 reageerde op mijn reactie aan sam. en je doet het niet voor mij maar voor de leesbaarheid van Sam zijn topic.El Butre schreef:Dat had je je moeten bedenken toen je reageerde op MR2lover. Het is hier geen 'fire and forget' met automatische opruimservice.
Maarja, suit yourself, ben ondertussen wel gewend dat het hier de omgekeerde wereld is.
Don't shoot the messenger!
@ Maddic
Sam mag best meerdere opties en meningen horen van mede forum leden.
Ook dat er andere opties zijn, en opties die geen effect op het gebruik van zijn
Gebouwde motor hebben..
Heb zelf een kennis rijden in de autocross met een redtop beams. KMS ecu
En 275 pk met een standaard olie pan..
Sam wilt 320 halen dat moet zeker te doen zijn met de standaard gen2 pan.
De andere opties kosten geld dat niet echt nodig is..
sam kan dat gebruiken voor zijn 264 hks nokken as of een goede koppeling
http://www.youtube.com/watch?v=ej5Y4bRm ... ata_player
Dacht dat er 800 pk in zit.. Ongelofelijk goed grip en
Zal hier door ook hogere g-krachten hebben.
Onder deze motor zit gewoon een Gebaffled pan.
Sam mag best meerdere opties en meningen horen van mede forum leden.
Ook dat er andere opties zijn, en opties die geen effect op het gebruik van zijn
Gebouwde motor hebben..
Heb zelf een kennis rijden in de autocross met een redtop beams. KMS ecu
En 275 pk met een standaard olie pan..
Sam wilt 320 halen dat moet zeker te doen zijn met de standaard gen2 pan.
De andere opties kosten geld dat niet echt nodig is..
sam kan dat gebruiken voor zijn 264 hks nokken as of een goede koppeling
http://www.youtube.com/watch?v=ej5Y4bRm ... ata_player
Dacht dat er 800 pk in zit.. Ongelofelijk goed grip en
Zal hier door ook hogere g-krachten hebben.
Onder deze motor zit gewoon een Gebaffled pan.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
jep 275pk met een redtop beams... de meeste stoppen er 20.000 euro in en halen net 230/240pk, maar je kennis haalt gewoon makkelijk 275...
je zegt dus ook dat je kennis nu al 275pk haalt uit een n/a blok zonder andere nokkenassen te steken... erg sterk.. want als je vermogen wil winnen bij een n/a motor moet je hoger de toeren in, helaas voldoen de standaard nokkassen niet boven de 7750/8000rpm..
die dragracer die jij laat zien had een aangepaste oliepan met 5,5 liter inhoud.. standaard is 3,8 liter, tevens was de olie pickup verlengt en verplaatst
en dan hebben we het over de setup van 2008
tegenswoordig draaid deze motor op een dry-sump systeem
@sam :
320pk haal je zoiezo niet op een gen2 zonder een EMS, grotere injectoren, grotere intercooler en andere turbo, maf-map conversie, niet veilig in ieder geval, als je dit alles hebt en de motor is afgesteld ben je zoiezo 2000,- verder, vervolgens ga je het risico lopen dat je motor droog loopt.. die kans zit er gewoon in... neem een accusump of dry-sump en gooi je geld niet weg.. ik weet dat crossen een goedkope bedoeling is soms maar doe het goed.. en loop niet achter de feiten aan
je zegt dus ook dat je kennis nu al 275pk haalt uit een n/a blok zonder andere nokkenassen te steken... erg sterk.. want als je vermogen wil winnen bij een n/a motor moet je hoger de toeren in, helaas voldoen de standaard nokkassen niet boven de 7750/8000rpm..
die dragracer die jij laat zien had een aangepaste oliepan met 5,5 liter inhoud.. standaard is 3,8 liter, tevens was de olie pickup verlengt en verplaatst
en dan hebben we het over de setup van 2008
tegenswoordig draaid deze motor op een dry-sump systeem
@sam :
320pk haal je zoiezo niet op een gen2 zonder een EMS, grotere injectoren, grotere intercooler en andere turbo, maf-map conversie, niet veilig in ieder geval, als je dit alles hebt en de motor is afgesteld ben je zoiezo 2000,- verder, vervolgens ga je het risico lopen dat je motor droog loopt.. die kans zit er gewoon in... neem een accusump of dry-sump en gooi je geld niet weg.. ik weet dat crossen een goedkope bedoeling is soms maar doe het goed.. en loop niet achter de feiten aan
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
cross is al lang niet meer de cross zoals vroeger waar je met auto van 200 euro kunt winnen
als je nu aan de bak wil mag je snel reken op 2000 tot 10000 euro
er komt een ander ecu
grotere intercooler
turbo kan ik aankomen is dan van gen 3 of zijn er ander optie's
en kwa nokkenassen zeg het maar even
als je nu aan de bak wil mag je snel reken op 2000 tot 10000 euro
er komt een ander ecu
grotere intercooler
turbo kan ik aankomen is dan van gen 3 of zijn er ander optie's
en kwa nokkenassen zeg het maar even
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
wel raar dat het bij die gasten nooit niets mqag kosten en dat de blokken die we niet aan klanten willen verkopen wel goed genoeg zijn voor de crossers..
en vaak worden de auto's met touw en ducktape aan elkaar geknoopt.. tot de motor kabelboom aan toe.., of n/a uitlaatjes op een turbo gebakken, intercoolers boven op de motor geknoopt met tie-wraps
brandstof ledingen van silicone slang.. koelsysteem wat voor geen kanten deugd.. ect ect ect..
ik heb al teveel van die probleem gevalletjes opgelost aan cross mr2's.. vraag me af als het vaak richting de 10.000 gaat kwa kosten waar ze dat dan instoppen, 9 van de 10x is het niet aan de auto te zien..
en vaak worden de auto's met touw en ducktape aan elkaar geknoopt.. tot de motor kabelboom aan toe.., of n/a uitlaatjes op een turbo gebakken, intercoolers boven op de motor geknoopt met tie-wraps
brandstof ledingen van silicone slang.. koelsysteem wat voor geen kanten deugd.. ect ect ect..
ik heb al teveel van die probleem gevalletjes opgelost aan cross mr2's.. vraag me af als het vaak richting de 10.000 gaat kwa kosten waar ze dat dan instoppen, 9 van de 10x is het niet aan de auto te zien..
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Die blokken hebben wij ook.. En vrijwel altijd zijn dat incomplete en gesloopte swaps
Kabelbomen afgeknipt, ecu en sensoren niet aanwezig hogere km-standen.. Roestige hoopjes ellende
Het is niet dat ze geen geld uitgeven aan een blok. Dat doen ze nog wel, maar vaak houdt het daar op, voor de rest word alles aan elkaar gebakken en gebraden..
Vaak verkochten wij blokken, de eigenaar bouwde het in en dan brachten ze de auto voor de kabelboom te maken.. Vaak komt het erop neer dat je het hele electronische gedoe in de auto moet opknappen voordat je aan de motorboom kunt beginnen.. Knijpstekkers allom, gecorrodeerd, verkrachte hoofdstroom schakelaar is vrijwel standaard, komt water en zand in..
Gewoon contact dozen gebruiken die normaal gezien in de muur van een huis horen
Van 3 uitlaten 1 maken en dan klagen dat een beams blok geen vermogen leverd, een beams is juist heel gevoelig op de uitlaat..
Brandstoftanks met een laag zand erin met niet toereikende brandstofpomp en geen filters ertussen
Zo kan ik nog wel ff doorgaan
Ik ben er iig klaar mee, ik wil ze best een blokje leveren maar prijzen over kabelbomen maken worden pas afgesproken als de auto aanwezig is en zijn variabel..
Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren want er zijn er ook bij die het wel goed doen.. Of iig beter bedoelen te doen.. Vaak schort het gewoon aan techniese kennis en vooral geduld..
Kabelbomen afgeknipt, ecu en sensoren niet aanwezig hogere km-standen.. Roestige hoopjes ellende
Het is niet dat ze geen geld uitgeven aan een blok. Dat doen ze nog wel, maar vaak houdt het daar op, voor de rest word alles aan elkaar gebakken en gebraden..
Vaak verkochten wij blokken, de eigenaar bouwde het in en dan brachten ze de auto voor de kabelboom te maken.. Vaak komt het erop neer dat je het hele electronische gedoe in de auto moet opknappen voordat je aan de motorboom kunt beginnen.. Knijpstekkers allom, gecorrodeerd, verkrachte hoofdstroom schakelaar is vrijwel standaard, komt water en zand in..
Gewoon contact dozen gebruiken die normaal gezien in de muur van een huis horen
Van 3 uitlaten 1 maken en dan klagen dat een beams blok geen vermogen leverd, een beams is juist heel gevoelig op de uitlaat..
Brandstoftanks met een laag zand erin met niet toereikende brandstofpomp en geen filters ertussen
Zo kan ik nog wel ff doorgaan
Ik ben er iig klaar mee, ik wil ze best een blokje leveren maar prijzen over kabelbomen maken worden pas afgesproken als de auto aanwezig is en zijn variabel..
Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren want er zijn er ook bij die het wel goed doen.. Of iig beter bedoelen te doen.. Vaak schort het gewoon aan techniese kennis en vooral geduld..
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Oke dat geld dan voor die klasse idd, kijk anders voor de gein op deze site: http://www.hissinkracing.nl dan zul je het wel zien wat voor beeld wij hebben van de autocross
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
DAS inderdaad een nette kever die je daar hebt
nou frankie laten we zeggen dat de planning voor mijn auto ergens richting de
4 a 5 duizend zal zitten
wat gebeurt er dan aan
een goede versterkt koppeling's set
sper voor in men turbo bak
de compleet turbo swamp ( blok is 1 in rezeve )
dan hebben we de koeling radiator
intercooler
ander nokken
men adaptronic ecu
breedband lamba
ander turbo
en nog wel wat ander dingen
maar goed we plaatsen nog wel foto's van opbouw
nou frankie laten we zeggen dat de planning voor mijn auto ergens richting de
4 a 5 duizend zal zitten
wat gebeurt er dan aan
een goede versterkt koppeling's set
sper voor in men turbo bak
de compleet turbo swamp ( blok is 1 in rezeve )
dan hebben we de koeling radiator
intercooler
ander nokken
men adaptronic ecu
breedband lamba
ander turbo
en nog wel wat ander dingen
maar goed we plaatsen nog wel foto's van opbouw
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06