Revisie 3sgte gen 2
Moderator: Pieten
Revisie 3sgte gen 2
Ik wil binnenkort starten met een volledige revisie van mijn 3sgte gen2.
Het blok is al uit de donor en word deze week in mijn nieuwe motorbok gehangen.
De plannen zijn als volgt, de setup blijft vrij basic:
standaard blok specificaties
gen3 turbo
berk downpipe
hks uitlaat
andere intercooler
Blow off
Nu wil ik bij deze vragen of jullie nog tips hebben over het volgende:
wat is de beste materiaal/merken keus kwa materiaal
Waar kopen jullie je spullen
Bepaalde tips/trucs om delen te demonteren/monteren
Wat is de beste manier om alles schoon te maken (vooral inwendig)
Wat zijn de voor en nadelen van het verwijderen van de t-vis
Alle input is welkom.
(Alvast bedankt!)
Het blok is al uit de donor en word deze week in mijn nieuwe motorbok gehangen.
De plannen zijn als volgt, de setup blijft vrij basic:
standaard blok specificaties
gen3 turbo
berk downpipe
hks uitlaat
andere intercooler
Blow off
Nu wil ik bij deze vragen of jullie nog tips hebben over het volgende:
wat is de beste materiaal/merken keus kwa materiaal
Waar kopen jullie je spullen
Bepaalde tips/trucs om delen te demonteren/monteren
Wat is de beste manier om alles schoon te maken (vooral inwendig)
Wat zijn de voor en nadelen van het verwijderen van de t-vis
Alle input is welkom.
(Alvast bedankt!)
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
Berk downpipe is prima, HKS uitlaat ook.
Intercooler zou ik een simpele (bijv XS power) aanschaffen.
BOV ik heb zelf een HKS
Misschien nog aanvullen met een (electronische)boostcontroller en eventueel een ander brandstofpomp (Bosch), afhankelijk van welke je nu gebruikt.
Je zou hiervoor o.a. Wouter van http://www.coordsport.nl/ kunnen benaderen
Intercooler zou ik een simpele (bijv XS power) aanschaffen.
BOV ik heb zelf een HKS
Misschien nog aanvullen met een (electronische)boostcontroller en eventueel een ander brandstofpomp (Bosch), afhankelijk van welke je nu gebruikt.
Je zou hiervoor o.a. Wouter van http://www.coordsport.nl/ kunnen benaderen
En dingen als b.v.
Kleppen
klepseals
klepveren
zuiger veren
zuigers
lagerschalen
Nokkenas
Distributie delen
Waterpomp
koppelings platen
vliegwiel
Pakking materiaal
enz. enz.
Welke merken zijn daar allemaal in en wat zijn hier de ervaringen mee?
En met schoonmaken doelde ik meer op de binnenkant van het blok!;-)
Kleppen
klepseals
klepveren
zuiger veren
zuigers
lagerschalen
Nokkenas
Distributie delen
Waterpomp
koppelings platen
vliegwiel
Pakking materiaal
enz. enz.
Welke merken zijn daar allemaal in en wat zijn hier de ervaringen mee?
En met schoonmaken doelde ik meer op de binnenkant van het blok!;-)
- Sybren MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
- Type MR2: AW11
succes met het opbouwen van je blok!
vooral belangrijk is koop goede aftermarket onderdelen of OEM en bespaar er niet op. Geen Made in china ebay etc.
kleppen= ferrea kleppen 1mm oversized met geflowde cil kop
klepseals= ferrea
klepveren=titanium ferrea
zuigers = wiseco of CP forged
lagerscalen= ACL race bearings
Nokkenas= HKS 262 in en uitlaat of gen3 nokkenas
Distributie Oem of HKS riem
Waterpomp Oem voldoet prima
koppelings platen= Exedy of 6 puck clutch aftermarket
vliegwiel= stock of iets lichter zit vaak bij de koppeling.
Pakking materiaal= OEM toyota of
kopbouten etc= (ARP) automotive racing products bouten
Deze setup in deze onderdelen is al meerdere malen gebruikt voor een mooi blokje.
Ko racing maakt mooie onderdelen voor een mooie prijs voor je gen2. en kijk ook een op tworus.com
mvg Sybren
vooral belangrijk is koop goede aftermarket onderdelen of OEM en bespaar er niet op. Geen Made in china ebay etc.
kleppen= ferrea kleppen 1mm oversized met geflowde cil kop
klepseals= ferrea
klepveren=titanium ferrea
zuigers = wiseco of CP forged
lagerscalen= ACL race bearings
Nokkenas= HKS 262 in en uitlaat of gen3 nokkenas
Distributie Oem of HKS riem
Waterpomp Oem voldoet prima
koppelings platen= Exedy of 6 puck clutch aftermarket
vliegwiel= stock of iets lichter zit vaak bij de koppeling.
Pakking materiaal= OEM toyota of
kopbouten etc= (ARP) automotive racing products bouten
Deze setup in deze onderdelen is al meerdere malen gebruikt voor een mooi blokje.
Ko racing maakt mooie onderdelen voor een mooie prijs voor je gen2. en kijk ook een op tworus.com
mvg Sybren
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
"True MR2 love will never die"
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Sybren MR2 schreef:succes met het opbouwen van je blok!
vliegwiel= stock of iets lichter zit vaak bij de koppeling.
vliegwiel zit vaak bij de koppeling?
@ Nome:
Met goede compressie en de wens voor standaard specs zou ik alleen kleppen controlleren, maybe ff slijpen en nieuwe koppaking, klepsteel pakkingen en kleppendeksel pakking.
Met goede compressie en geen bijgeluiden dus niet aan je onderblok komen.
Gewoon standaard kopbouten, water pomp vervangen, olie pomp nameten/ vervangen, oem spec koppelings kit, oem distri en span rollen. Nieuwe bussen in je schakel kabels en goodrigde koppelings slang. Nieuwe pakkingen in je bak. Daarnaast pu bussen in je voor en achter motor steun.
Zou hou je het simpel en betaalbaar. geen onnodige fratsen.
Don't shoot the messenger!
- Sybren MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
- Type MR2: AW11
@ MMaddict,
ik bedoelde
Bij een beetje complete set is er een optie om van het betreffende merk ook een vliegwiel te bestellen.
het word erbij geleverd, en anders moet je de leverancier vragen maar bij een hele koppeling is het vaak een hele kleine meerprijs.
als je hem los koopt ben je veel meer kwijt.
@ los word Fidanza t meest gebruikt bij een sw20.
ik bedoelde
Bij een beetje complete set is er een optie om van het betreffende merk ook een vliegwiel te bestellen.
het word erbij geleverd, en anders moet je de leverancier vragen maar bij een hele koppeling is het vaak een hele kleine meerprijs.
als je hem los koopt ben je veel meer kwijt.
@ los word Fidanza t meest gebruikt bij een sw20.
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
"True MR2 love will never die"
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Mr2lover2 schreef:Motor 1200 euro zonder bak.
inbouwen 600 euro.. Klaar is Kees
1800 euri er zijn Al Kant kabelbomen leverbaar
Voor als je het zelf wilt inbouwen..
Dus los van het feit dat je het nooit gaat redden voor €1800 euro is dat nog steeds meer als een paar pakkingen, bouten, olie/water pomp en een gen3 turbocompressor.....
Verder zijn "kant en klare" kabelbomen praktisch nooit kant en klaar/ plug & play, en helemaal niet van "kant".
Don't shoot the messenger!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Een goed gen4 blok zit rond de 1500,- ex turbo versnellingsbak
Komt nog een kleine 350,- aan nieuwe slijtage delen
300,- kabelboom plug and play maken
Dan nog je intercooler pijpen costum maken
Reken maar op een goede 2250/2500 ex inbouwen
Als het goedkoper is dan dat is het niet te vertrouwen (dikke kans op een tsunami blok)
Komt nog een kleine 350,- aan nieuwe slijtage delen
300,- kabelboom plug and play maken
Dan nog je intercooler pijpen costum maken
Reken maar op een goede 2250/2500 ex inbouwen
Als het goedkoper is dan dat is het niet te vertrouwen (dikke kans op een tsunami blok)
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zoiezo.. Gen2 is oude techniek.. Veel meer slijtage delen en een gen4 rijdt echt stukke beter/soepeler/sneller..
Gen2 reviseren kost net zo veel.. Maar dan heb je nog steeds die houte ct26.. Kurke koppaking
Olieverbruik gevoelige zuigerveren. Voor die prijs heb je geen nieuwe koppeling en onstekings delen erbij.. 2500,- is puur en alleen de revisie
Als je je gen2 blok op wil bouwen met, gesmede zuigers/ drijfstangen, stale koppaking, arp kopbouten, grotere kleppen ( die nogsteeds kleiner zijn als van een gen4) racelagers ect ect, dan zit je al vlug tegen de 4/5000,- voor een aangepaste revisie
Gen2 reviseren kost net zo veel.. Maar dan heb je nog steeds die houte ct26.. Kurke koppaking
Olieverbruik gevoelige zuigerveren. Voor die prijs heb je geen nieuwe koppeling en onstekings delen erbij.. 2500,- is puur en alleen de revisie
Als je je gen2 blok op wil bouwen met, gesmede zuigers/ drijfstangen, stale koppaking, arp kopbouten, grotere kleppen ( die nogsteeds kleiner zijn als van een gen4) racelagers ect ect, dan zit je al vlug tegen de 4/5000,- voor een aangepaste revisie