Turbo vraagtekens...

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Wiellie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2013, 20:47

Turbo vraagtekens...

Bericht door Wiellie »

Heren,
Ik heb net een gen2 turbo in mijn crosser gebouwd.
Moet zeggen, loopt als de brandweer... (is iets gekieteld)
Nu heb ik echter 2 problemen.

1: Hij begint zo nu en dan te stotteren als ik vol op het gas ga. Ik zelf heb het gevoel dat het in het onstekings verhaal zit. Maar waar???? het voelt niet alsof ik een complete cilinder mis.
Zitten nieuwe NGK bkr 6 bougies in. En die zien er op het oog, goed uit.
Als ik gewoon stil sta en gas geef, geen probleem, alleen als die er aan moet sleuren ontstaat dit probleem. Dit was in het begin niet aan de orde.

2 De temperatuur. Heb hem keurig ontlucht. (achterkant auto ruim omhoog, ongeveer 50 graden...) als die dan op temperatuur is en ik haal de vuldop eraf voel ik de slangen borrelen en als ik dan bijvul, komt het er in gulpjes weer uit zetten. Thermostaat zit er nog in. Iemand ene idee, behalve dat er ergens nog lucht zou zitten?? en hoe krijg ik die er dan uit??
temperatuur loopt soms op naar 110 graden en dat is mij te hoog, wil hem niet stuk rijden hierdoor... Stop ik dan, is die vrij snel terug naar 80-90. Vinnen staan geschakeld en draaien continu.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Voor 2 kan je beter even hier kijken hoe je een MR2 normaal gesproken hoort te ontluchten: http://www.lovehorsepower.com/MR2_Docs/ ... system.htm
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

is niet van toepassing op een crosser die hebben hun radiator niet voorin..

je hebt lucht in je koelsysteem zoiezo anders loopt hij niet heet.. tenzij je radiator niet gekoeld word
zorg dat je overdrukdop altijd op het hoogste punt van je koelsysteem zit
zorg dat er geen koel leidingen hoger in de auto uitkomen dan de koelnek (waar je thermostaat zit) behalve de leiding direct naar de radiatordop (overdrukdop)
als je nou een radiator hebt met daar bovenop een drukdop! dan mag de radiator wel het hoogste punt zijn

het verslikken in lucht of zoals jij het ervaart stotteren kan veroorzakt worden door een niet horizontaal gemonteerde luchtmassameter! de klep beweegt door zijn eigen gewicht als je door kuilen rijdt en geeft dan dus nietde goede waardes door naar de ecu
zit deze wel horizontaal dan zit of in je onsteking of in de brandstofaanvoer (klotsende benzine / pomp die lucht hapt)
Afbeelding
Wiellie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2013, 20:47

Bericht door Wiellie »

ok, bedankt.. lmm... heb ik inderdaad gestabiliseerd en hangt nu iets schuin naar boven.. leek met beter dan hem lost te laten hangen met zo'n groot filter eraan. Weet niet zeker of het toen begonnen is maar ga het zeker testen.
Wat vinden jullie van de bougie's?? zou ik die moeten vervangen voor een 7?? iets in mij zegt dat er eentje niet 100% mee doet als die warm wordt.
En heb de radiateur nog voorin, althans op de plek van het reservewiel. Koelbuizen omhoog verplaatst. Maar alles zit op de juiste hoogte. Zit er aan te denken dat de thermostaat koppig is, maar weet niet of die er zo uit gehaald kan worden???

maar weer bedankt!!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

horizontaal vast zetten kan dan wat schelen van de lmm.. maar een probleem blijft het altijd in de cross met een gen2.

bkr7e is aan te raden, maar de standaard bougies zijn ook erg goed en kunnen normaal gesproken wel wat hebben, ik denk dan ook eerder dat als de misfires niet door de lmm veroorzaaktworden dat het eerder in je bougiekabels/rotor/verdelerkap zit, tenzij deze nieuw zijn, maar zelfsdat is geen garantie

thermostaat kun je weghalen, maar je thermostaat is ook gelijk je pakking, het beste is om het hart uit de thermosthaat te verwijderen en het restant terug te zetten voor een goede afdichting, als je zonder thermostaat wil rijden, het is zoiezo beter in de cross.. hou er wel rekening mee dat het een stuk langer duurd voordat hij warm is
Afbeelding
Plaats reactie