gen2 turboswap

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

gen2 turboswap

Bericht door donny_s »

Hallo,

Ik heb van jarno zijn 2 gen 2 turboblokken overgenomen. Waarvan een cilinderwand een kras inzit maar de ander goed is. Allebei de blokken zijn gecleaned en de koppen zijn gevlakt. Voor de rest zijn ze helemaal leeggehaald en ligt alles er in onderdelen bij. Ik wil eigenlijk het liefst alles zoveel mogelijk vernieuwen zoals andere zuigers krukas koppelingsplaat etc. Hebben jullie tips/ merken van zuigers zoals hks oid. En hoe bevalt dit bij jullie en waar hebben jullie dit gehaald? Met vriendelijke groeten donny
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Zat ook voor een bigbrake kit en een coilover kit te kijken, iemand nog tips hierover?
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Mbt je blok zou ik me eerst afvragen wat je "eind" doel is.

BBK kijk eens naar http://www.wolfkatz.com/products.php?cat=25.

Coilover zou geen D2 doen in ieder geval, hoor best aardige dingen over de BC qua prijs/kwaliteit verhouding.
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Thanks dat is zeker wel een mooi remmensetje :) mijn doel is om toch wat meer vermogen uit het blokje te halen, dmv een grotere turbo uitlaatspruitstuk en andere zuigers enndat soort dingen, mijn vraag is wie heeft er ervaring mee en welke merken die aanbeveelt :)
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

ligt eraan hoeveel vermogen je uit de gen2 wil halen. Ik heb zelf een gen2 met diverse leuke upgrades op een intern standaard blok....

Lees anders deze eens http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Wow bedankt man dit is echt een super site!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Donny, hou er rekening mee dat je met de meeste BBK gelijk aan 17 of 18" velgen vast zit.

Winter velgen/ banden worden dan wel een probleem/ heel duur. (Plus het word allemaal zwaarder voor)

Je kunt ook je eigen remmen reviseren en Carbotech pads nemen, dit scheelt al een hele hoop.

Ik had voor €900 mijn WMS kit thuis: 4 pots calipers + Earls remslangen voor, nieuwe EBC yellow blokjes rondom en nieuwe schijven rondom.

Voorschijf werd niet veel groter, maar kan nog wel mijn 16" winter velgen gebruiken.

ff copy/ paste uit mijn eigen project topic:

Origineel is 2 pots met zwevend juk en een stuk zwaarder in gewicht.

De toename in rem kracht is verschillend met de blokken en de grote van de schijf. Warp & Fade is weer afhankelijk van de dikte van de schijf.


dit is wat keri zegt:

"In reality you get a bit more from the WMS calipers as they work better (less losses in pad clip and slider friction).

As for fade, the 298.5x18 WMS seems to match or slightly beat the Rev 2 OEM with the same pad compound (I swapped the two setups over a few times on my car) - the WMS disc is lighter but bigger=better cooling.

The 280mm ones will have similar cooling to the Rev 2 disc, but less thermal mass (the 280x28mm one isn't too much different to Rev 2 though), but the pads get an easier life in a 4-pot caliper, plus the caliper cools faster being aluminium which conducts heat away from the pads faster.

So hard to call on the fade one other than "very similar" - but remember you can get better pads for your money with a WMS caliper, so the "fade resistance per £ spent on pads" will be better than OEM for sure and this is what matters at the end of the day for most people - the performance they get for their money. "


Conclusie:

- Minder on-afgeveerd gewicht.
- Minder frictie met zelfde pads
- betere koeling/ Minder warmte
- Minder snel kokende remmen/ remvloeistof
- Minder warp & fade
- Rem pads en schijven die minder hard slijten bij zelfde gebruik.
- Iets meer remkracht als je groter in diameter gaat.
- minder onderhoud aan de remmen

Afbeelding


Als Coilovers schaffen ze in Engeland massaal HSD of BC racing aan.

Afbeelding
Don't shoot the messenger!
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Oke thanks gelukkig heb ik 17 voor en 18 achter, ik heb al ebc schijven en blokken (greenstuff) dus even kijken wat daar mogelijk mee is, over die hsd kit had ik al goede verhalen gehoord van een vriend die een 200sx had die uad ze er ook onder en bevielen zeer goed :)
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

donny_s schreef:Oke thanks gelukkig heb ik 17 voor en 18 achter, ik heb al ebc schijven en blokken (greenstuff) dus even kijken wat daar mogelijk mee is, over die hsd kit had ik al goede verhalen gehoord van een vriend die een 200sx had die uad ze er ook onder en bevielen zeer goed :)

Als je met greenstuff rijdt vraag ik me wel af of je wel een BBK nodig hebt....
Op de duur zou je ook naar red stuff of yellow stuff kunnen gaan.
Anyway, goed opletten dat de klauwen in 17" passen mocht je BBK gaan.
Don't shoot the messenger!
Plaats reactie