Swap van een 91 NA naar Gen 3 turbo

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Swap van een 91 NA naar Gen 3 turbo

Bericht door stefanm1 »

Hoi ,

Ik heb deze week een complete 3sgte gekocht ( km stand 86000km) met steek assen , brandstof pomp, downpipe, kabelboom en ECU uiteraard. gewoon helemaal compleet.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?
Ik heb iets gelezen dat de brandstof pomp nu op een andere manier moet aangesloten worden ?
En moet ik nog wat omsolderen van de kabelboom ?
Is de distributieriem hetzelfde ?
Deze downpipe en intercooler zijn niet orgineel of wel ?

Afbeelding
Het gaat dus om een generatie 3 3sgte motor in 91er 3sge.

Iemand dit eerder gedaan ?
Alvast bedankt

Stefan
Gebruikersavatar
Diegoh990
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:47
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door Diegoh990 »

Vanaf af waar heb je de kabel boom ?? Alleen motor of met body erbij ?
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

Ik heb alleen de motor kabelboom, dus volgens mij moet er dan het een en ander omgepint worden.
Gebruikersavatar
Diegoh990
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:47
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door Diegoh990 »

Wel de stekkers die in je zekerings box kunnen? Zoja , schema's vergelijken van een 91 en een 3sgte
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

Ja die passen wel ! Het is alleen die van de ecu naar de tellerbak.
Die ga ik gewoon ompinnen.
Maar bedankt voor de info !
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Normaal vervangen ze de linker Auto kabelboom ook voor die van een turbo, dus wordt nog wel wat werk met ompinnen idd, Succes.

Voor de rest maar ff lezen wat je moet doen, de fora staan vol met write-ups van turbo swaps.....
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Diegoh990
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 sep 2013, 08:47
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door Diegoh990 »

mm ik heb pas geleden ook een gen 3 blok in mijn mr gelegd, heb de oude zekerings kast van mijn 3sge gebruik en daar de stekkers van de 3sgte ingestoken.
Gebruikersavatar
Red2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 mei 2013, 17:10

Bericht door Red2 »

Ligt -ie er al in? En zo ja, nog vreemde dingen tegengekomen tijdens de swap?
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

Ja genoeg:
Uitlaat
Schakelkabels
Kabelboom naar je teller ( heb ik omgesoldeerd )
Kabels van je brandstofpomp ( Een turbo pomp word met 2 standen geschakeld )
Naven ( aandrijfassen zijn dikker )
En een ding ben ik nog mee bezig en dat is de kilometer teller want die is van een gen 3 electrisch en een gen 2 is mechanisch. Dus ik ben hard opzoek naar een sensor !!!

Ben vast wel wat vergeten, maar als iemand hulp nodig heeft roept u maar..
Plaats reactie