inhouden/plofjes vol gas
Moderator: Pieten
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
inhouden/plofjes vol gas
Beste leden,
sinds ik mijn boost controller heb geinstalleerd en op 1 bar heb ingesteld heb ik (soms) bij vol gas dat mijn rev2 turbo 1 seconde inhoud en er een plof (of vlam?) uit de uitlaat komt om vervolgens lekker door te trekken. Iemand enig idee wat dit is, of het goed is (vlammen = goed) of dat er iets niet helemaal goed gaat?
Rev2 jdm turbo 1992, 3"inch berk downpipe en uitlaat, apexi intake, greddy style sidemount ic, mbc op 1 bar.
sinds ik mijn boost controller heb geinstalleerd en op 1 bar heb ingesteld heb ik (soms) bij vol gas dat mijn rev2 turbo 1 seconde inhoud en er een plof (of vlam?) uit de uitlaat komt om vervolgens lekker door te trekken. Iemand enig idee wat dit is, of het goed is (vlammen = goed) of dat er iets niet helemaal goed gaat?
Rev2 jdm turbo 1992, 3"inch berk downpipe en uitlaat, apexi intake, greddy style sidemount ic, mbc op 1 bar.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
nou het dubieuze is dat ik dit stationair probleem vorig jaar winter 1 week heb gehad. Toen is het uit zichzelf weg gegaan maar nu is het weer terug en al 2 maanden nu. Ik heb de groene temp sensor al vervangen, de sensor daaronder (cold start injection timer) en al mijn vacuumslangetjes. Daarnaast zou het probleem dan altijd moeten bestaan? Nu is het zo dat wanneer ik afrem en naar zn vrij schakel de stationair 1 seconde naar normaal gaat (800 toeren) om vervolgens weer omhoog te gaan.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
het stationair probleem is nu al 2 dagen afwezig:) Nog wat meer info over het inhouden: als ik op 60% tot 4000 toeren ga en dan vol gas geef trekt ie wel lekker door en boost ie ook goed, alleen als ik bij 3000 toeren vol gas geef begint ie te sputteren.. Ontsteking misschien niet fris? Bougies zijn pas jaar oud, irridiums, wel in originele graad dus niet 1 graad kouder zoals het hoort bij 1 bar?
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Het is een beetje leesvoer maar wel duidelijk over hoe te testen:
http://easyautodiagnostics.com/misc-ind ... t-basics-1
Gasklephuis reinigen kan nooit kwaad. Als het nooit is gedaan zal die aardig vet zijn wat ook weer zijn weerslag kan hebben op hoe de motor presteert bij stationair en deel/vollast
http://easyautodiagnostics.com/misc-ind ... t-basics-1
Gasklephuis reinigen kan nooit kwaad. Als het nooit is gedaan zal die aardig vet zijn wat ook weer zijn weerslag kan hebben op hoe de motor presteert bij stationair en deel/vollast
Lotus Elise sport135
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22